Na centralnom programu javnog servisa Srbije (kako u šali nazivaju RTS) emituje se reklama za četrdesetogodišnjicu naučnog programa na ovoj televiziji. Na ''dnu'' slajda piše:
21. V 1970.-21.V 2010.
Napomena: datum možda i nije taj (verovatno i nije), ali nije ni bitno. Bitno je da su dva interpunkcijska znaka stavljena jedan do drugog, i to na slajdu koji reklamira godišnjicu naučnog programa!
Iza godine 1970. nikada i nikako nije smela da bude napisana tačka ukoliko je sledio drugi interpunkcijski znak, u ovom slučaju crta. Zašto sam ovaj primer stavio u ovu temu? Zato što su ovi ''naučnici'' i giganti marketinga sebi napravili jedinstvenu, ''naučnu'' antireklamu...
moze li reklama da bude inteligentna. duhovita, pa jos i drustveno angazovana? izgleda da moze. nedavno se pojavila reklama za koncerte filharmonije. neki "zutac" (da ne kaze "nihao" ne biste bas bili sigurni ciji je) samouvereno i pomalo ljutito prica u kameru, baca neke predmete i na kraju reklame pise: jesmo se razumeli? neki japanac vam, dakle, prica o vasoj filharmoniji, eto i duha sveta i negovanja komunikacije i dovoljno da se nasmesite i da se ponekad u sezoni setite ove reklame i odete na neki koncert. no, to nije sve. reklama se na internetu pojavljuje sa prevodom, tako da je dotaknut i onaj deo drustva od koga se uopste ne bi ocekivalo da posecuje filharmoniju. sad mozda i hoce. nisam odolela i postavljam spot.
Citat:''Idea'' svakog dana izvlači po jednog dobitnika...
ja sam, kanda, zardjala, pa prestajem da primecujem ovakve stvari. (al zato ima ko ce da podseti ). bas sam se jutros pitala gde je ta granica koju povlacimo kad prihvatamo nove stvari i uopste u zivotu i u jeziku.
saten ::Dakle, večeras na main (mejn) bini Exita nastupiće....
Izmena: Zaboravih da dodam da se tako izrazila novinarka na RTSu... Dok je izveštavala za vesti koje gledamo i slušamo u 17h.
Sve je moguće. U prizemlju zgrade TANJUGA nalazi se restoran (''kafić''). Šta mislite, kako se zove? Vrlo ''maštovito'' - ТАЊУГ !! ''Maštovito '' - i netačno jer se ta agencija zove Telegrafska agencija nove Jugoslavije, pa je ta skraćenica TANJUG (ТАНЈУГ) , a ne TANjUG (ТАЊУГ) . Usled višedecenijske upotrebe i sažimanja poznate suglasničke grupe koja je kod nas u latiničnom pismu istovremeno i diftong glasa NJ, u svakodnevnom govoru se čuje ТАЊУГ, а moralo bi ТАНЈУГ. Ako ne moraju obični ljudi da znaju, morali bi zaposleni u toj cenjenoj kući...
Evo i malo neinteligentnog marketinga.
Dolazi kod mene klijent i naručuje da mu dizajniram vizit-kartu . Na licu karte treba da bude slika sa ponudom asortimana, a na poleđini adresa i napis - ''za vašu decu - butik za decu; na skveru do ''Telenora''.
Ja budem slobodan pa upitam, onako usput - ''A da li Vam 'Telenor' plaća za tu reklamu? Svaka čast ako ste uspeli da im izvučete neku paru, oni nikom ništa u našem gradu ne daju kao sponzori''. Čovek me gleda začuđeno i trudi se očajnički da ukapira. Na kraju se predao i rekao - ''Ne razumem, na šta mislite''. Mislim , rekoh ja, na ovaj dodatak - na skveru do 'Telenora'. Vi istovremeno sa svojim butikom reklamirate besplatno i 'Telenor'...Tek onda se čovek zveknuo po čelu i iskreno priznao: ''Jao, skidajte to...nisam uopšte o tome tako razmišljao.'' Mnogo puta sam čuo i video takve reklame - ''Restoran taj i taj, preko puta toga i toga'', i u paketu se ovaj drugi besplatno reklamira. Srpska posla.
Pre neki dan u jednoj drzavnoj ustanovi na šalteru (Opština, Pošta, Mup), namerno neću da kazem gde tačno od ove tri ustanove, gde je frekventno dnevno pojavljivanje gradjana, na šalteru piše, kucano velikim slovima:
-MOLIMO IZA ŽUTE LINIJE-
Šta molimo, koga molimo!?
To me podseti na jedan oglas skoro pa u centru grada, pre par godina, otprilike pred Novu godinu, oglas: -Vršimo usluzno prasića i jagnjića!-