Poslao: 25 Jul 2011 20:11
|
offline
- Immortal^^
- Super građanin
- Pridružio: 12 Jan 2011
- Poruke: 1409
- Gde živiš: Somewhere in the middle of nowhere :D
|
@klodovik ti bas volis da pises duuuuugacke poruke
p.s. Simke je zensko
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 25 Jul 2011 21:05
|
offline
- Immortal^^
- Super građanin
- Pridružio: 12 Jan 2011
- Poruke: 1409
- Gde živiš: Somewhere in the middle of nowhere :D
|
jaojjjjjj jaojjj NEEEEEE oh moj bozeeeee
tacno na mene lose utice ova kisa
ja pomislila na Sorelag
uhhhh.. jedno citam drugo mislim
IZVINJAVAM SE STO SAM ISPRAVLJALA A ZA TO NIJE BILO POTREBE I STO SAM SIMKETA PRETVORILA U ZENSKO
|
|
|
|
Poslao: 25 Jul 2011 21:25
|
offline
- klodovik
- Saradnik foruma Linux
- Pridružio: 02 Sep 2008
- Poruke: 4092
- Gde živiš: Bg
|
-anja- ::STO SAM SIMKETA PRETVORILA U ZENSKO
Amin!
|
|
|
|
|
Poslao: 25 Jul 2011 22:19
|
offline
- Pridružio: 07 Avg 2008
- Poruke: 2528
- Gde živiš: VII kat
|
Meni je prva asocijacija na ovu vest bio Hercogov mini dokumentarac iz omnibusa "Deset minuta stariji". Dokumentarac je fascinantan i čudan. I naziv mu je da se naježiš - "Deset hiljada godina stariji". Moj utisak je da ovaj problem nema srećnog rešenja.
Wikipedia ::The elders long for their previous lives as jungle warriors, while the children are embarrassed by their parents and want to live as modern Brazilians.
A i snimanje tog dokumentarca je možda neki vid manipulacije tom "primitivnom" zajednicom.
|
|
|
|
Poslao: 25 Jul 2011 23:11
|
offline
- Sorelag
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 31 Dec 2005
- Poruke: 2408
|
U perspektivi, nema srećnog ishoda ni za jednu od takvih grupa. Po uspostavljanju kontakta sa "civilizovanim" grupama potrebno je samo nekoliko decenija da se takve zajednice rastroje - u društveno-strukturalnom, demografskom i kulturnom pogledu. I da se pretvore u tzv. četvrti svet, poput indijanskih grupa ili australijskih Aboridžina koji žive na rubovima i u slamovima većih gradova.
Dok se nešto pouzdano i konkretnije ne sazna o njima, a to je moguće samo ako se dopuste antropološka proučavanja in situ, ne može se tvrditi da su oni, samo zato što su se do sada krili u dubinama i "džepovima" amazonijskih šuma, i izbegavali kontakte sa belcima, savremeni predstavnici poslednjih autentičnih "primitivnih" grupa u svetu. Mnoge takve grupe u Južnoj Americi su primeri tzv. pseudoarhaizma i pseudoprimitivizma. To znači da je njihov sadašnji način života (rudimentarna tehnologija, lov, sakupljanje plodova i ribolov ukoliko žive u blizini reka, eventualno ručna zemljoradnja - hortikultura) posledica društvene i kulturne regresije. Potvrdilo se u mnogim slučajevima da su takve grupe prvobitno poznavale zemljoradnju, i to veoma naprednu zemljoradnju, ali su morale da je napuste kada su promenile svoje habitate bežeći pred agresivnijim grupama, indigenim, tj. indijanskim, kao i farmerima koji su ih sve više proterivali u ekološki nepovoljnije ili neiskrčene oblasti.
Neke od tih savremenih grupa koje su upoznale čari "civilizacije" i uspele da kako-tako opstanu traže samo da budu ostavljene na miru, pardon, traže i da im se priznaju prava na zemlju, na teritorije koje su oni nastanjivali.
Citat:Their culture, and even their survival, is threatened by illegal fishing, hunting, logging and mining in the area, along with deforestation by farmers, missionary activity and drug trafficking along Brazil's borders, Amorim said.
Oil exploration in the Peruvian Amazon could also destabilize the region, he said.
In spite of the threats, most of Brazil's indigenous groups maintain their languages and traditions.
Many have long fought for control of land in which they've traditionally lived on. They won legal rights to reclaim that territory in Brazil's 1988 constitution, which declared that all indigenous ancestral lands be demarcated and turned over to tribes within five years.
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2011 00:09
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Smatram da bi trebala da im se da sloboda izbora. Ako žele neku vrstu modernizacije treba im dati, ako ne ostaviti ih na miru.
Kasno za mir koji su imali do sada. Verujem da se gomile ekspedicija već pakuju da ih fotografišu, snimaju, pelcuju..
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2011 00:26
|
offline
- Simke
- Mod u pemziji
- Pridružio: 21 Jul 2007
- Poruke: 9424
- Gde živiš: Kako kad
|
@Tanatos
Sve je to ok sto pricas, i ja se slazem jednim delom, ali ima tu jedan veliki problem . Ko meni kao razumnom bicu, daje za pravo, da drugo razumno bice ( pripadnike iste vrste, koji je samnom na istom evolutivnom nivou, i intelektualnom i fizickom ) stavljam u rezervat, kvez ili sta slicno?
Ko sam to "ja" da to odredjujem? Ok, razumem kada otvaramo rezervat za neke nize zivotne oblike ili pak zoovrtove, ali ne mogu da shvatim, to prirodno pravo, po kojem pripadnik iste vrste, drugog pripadnika iste vrste, smatra za nizu vrstu i time ga stavlja u neravnopravan polozaj.
Ovde ne govorima o pravima i pravilima koje smo mi, kao civilizacija doneli, uopste. Neko o prirodnom evolutivnom pravu na jednakost svih pripadnika iste vrste. Ili mozda mi njih ne treba da smatramo za jednake?
Preporucujem svima da procitaju Aldisovu trilogiju Helikonija, gde je dobrim delom bas ova tematika razmatrana.
Sve ostale stvari, o kojima prica Sorelag su manje-vise ok. Zaraze koje destkuju ( nije se jedno nesto tako desavalo ), prisilno raseljavanje zbog resursa i pravljenje od tih ljudi beskucnike i slicno. Ja uopste ne govorim o tome, to je neka druga tema i drugacija prica. Ja govorim samo o tome da bi pravo jedne vrste, trebalo da bude pravo jedne vrste i da vazi za pripadnike cele te vrste, a ne samo za njene pojedine delove, jelte ...
@Anja
Tako mlada, a vec postala vestica ... Tako lako bacas cini i menjas polove ...
|
|
|
|
Poslao: 26 Jul 2011 01:22
|
offline
- Sorelag
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 31 Dec 2005
- Poruke: 2408
|
Simke, razumem tvoj otpor prema tako shvaćenim "rezervatima" za ljude i implicitnoj neravnopravnosti. Čovečanstvo je jedna jedinstvena vrsta i tu nema spora. Bar idealno govoreći, humanizam i multikulturalizam mogu da idu zajedno, štaviše, moraju. Međutim, fakat je da su takve zajednice, koje su imale svoju istoriju ali je ona bila na margini svetske istorije, u praksi neravnopravne ili, hajde da upotrebim blaži izraz, potpuno nepripremljene za uslove i odnose koji vladaju u savremenim društvima i zbog toga mnogo ranjivije od drugih. Ima puno istine u tome što govoriš i to jeste moralno pitanje - civilizovano društvo ne sme da se prema njima odnosi kao prema inferiornom ostatku nekadašnjeg čovečanstva ili nekog ranijeg stupnja u evoluciji (rasizam), ali je fakat i to da oni ne mogu da se prilagode sami. To je fantazam i promašaj svih dosadašnjih misija "civilizovanja". Ne možemo ih prepustiti zakonima tržišne ekonomije i liberalnog kapitalizma. Raphina sugestija da im se omogući modernizacija je lepa ideja, ali prilično utopistička po mom skromnom mišljenju. Moderno društvo mora iznaći mehanizme da ih zaštiti od samog sebe, da im omogući opstanak za početak i što bezbolniju adaptaciju, koja, svi znamo, podrazumeva integraciju (često i pacifikaciju u slučaju ratobornih grupa koje pružaju otpor, mada to ovde nije slučaj), a integracija znači razaranje njihovog tradicionalnog načina života.
|
|
|
|