offline
- Gavrilo Milentijević
- Komandir stanice milicije Gornje Polje
- Pridružio: 12 Feb 2005
- Poruke: 36223
- Gde živiš: ovalni kabinet
|
Prvi prototip Antonova An-2, dvokrilca arhaicnog izgleda, konstruktora Olega Konstantinovica Antonova, poleteo je jos 31. avgusta 1947. godine.
U periodu od 1948. do 1970. godine maticna fabrika u Kijevu isporucila je Sovjetskom vazduhoplovstvu, Aeroflotu, paravojnoj sportskoj organizaciji DOSAAF i nekolicini stranih kupaca vise od 5.000 aviona u 16 varijanti. Od 1960. godine glavni pogon za proizvodnju An-2 je poljska fabrika WSK-PZL u Mielecu. Tokom 32 godine izradjeno je oko 12.000 An-2, od cega je 10.440 izvezeno u SSSR u varijantama za laki transport, poljoprivredne poslove, obuku padobranaca i navigatora, meteoroloska istrazivanja, sanitet, borbu protiv pozara i vucu jedrilica. Kinezi su po licenci za lokalne potrebe izradili 950 aviona sa oznakom Y-5.
Antonov An-2 prihvatila su mnoga vazduhoplovstva kao vrlo koristan avion za laki transport, vezu i obuku padobranaca. Vijetnamci su nocu lovili americke ratne brodove u delti Mekonga, napadajuci ih nevodjenim raketnim zrnima kalibra 57 mm.
Jugoslovensko RV i PVO je 1976. godine iz Poljske nabavilo sest aviona koji se koriste za obuku pripadnika 63. padobranske brigade, a vise od 80 An-2 korisceno je u poljoprivrednoj avijaciji i sportskim asocijacijama.
U prvoj godini gradjanskog rata na teritoriji bivse Jugoslavije Hrvati su protiv pripadnika JNA upotrebljavali poljoprivredne An-2R kao nocne bombardere u nekoliko akcija izvedenih u Istocnoj Slavoniji. Kroz vrata putnicke kabine izbacivali su improvizovane bombe napravljene od bojlera i acetilenskih boca punjenih trotilom, metalnim otpadom i protivoklopnim minama. Ciljeve su pronalazili sluzeci se GPS-om. Borbeni letovi obustavljeni su nakon obaranja jednog aviona raketom Kub-M u blizini Vinkovaca.
Karakteristike PZL Mielec An-2P
Pogonska grupa:
jedan klipni motor PZL Kalisz Asz-62 IR (po sovjetskoj licenci motora Svecov AS-62) snage 746 kW (1.000 KS)
Dimenzije:
duzina 12,74 m
visina 6,10 m
razmah gornjeg krila 18,18 m
donjeg krila 14,24 m
povrsina gornjeg krila 43,60 m2
povrsina donjeg krila 28,00 m2
Mase:
prazan 3.450 kg
maksimalna u poletanju 5.500 kg
Performanse:
maksimalna brzina na visini od 1.750 m 258 km/h
ekonomicna brzina krstarenja 185 km/h
pocetna brzina penjanja 210 m/min
vrhunac leta 4.400 m
dolet 900 km sa teretom od 500 kg i na visini leta 1.000 m
Nosivost:
1.000 kg tereta - 10 padobranaca ili sest ranjenika na nosilima sa dva sanitetska pratioca
dimenzije teretne kabine 4,1 x 1,8 x 1,6 m
Korisnici:
Albanija, Angola, Avganistan, Azerbejdzan, Belorusija, Bugarska, Ceska, Egipat, Gruzija, Hrvatska, Irak, Jugoslavija, Kina, Kuba, Laos, Litvanija, Mali, Mongolija, Nikaragva, Poljska, Rumunija, Rusija, Severna koreja, Slovacka, Tadzikistan, Turkmenistan, Ukrajina, Uzbekistan i Vijetnam
|