bacckko :: hteo bih da vas zamolim malo detaljnije oko tih meta tagova
meta tagovi se postavljaju izmedju <HEAD i </HEAD> tagova stranice... i naravno da su oni nevidljivi za posmatrace sajta.... videce ih jedino ako otvore iz notpada ili tako nesto
Postoje HTTP-EQUIV i NAME tagovi
HTTP-EQUIV meta tagovi, su tagovi koji se koriste poput zaglavlja strane. Oni sluze browseru korisnika da uradi potrebne radnje sa stranom koju ucitava, pri cemu se prema strani odnosi kao prema objektu.
NAME meta tagovi imaju najvecu ulogu pri prijavljivanju vasih strana na pretrazivace (search engines), jer upravo oni sadrze podatke koje pretrazivaci najvise cene (naravno, osim samog sadrzaja strane). To su npr. kljucne reci (keywords) i opis strane (description)...
<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="Mon, 16 Jan 2004 14:05:00 GMT>
Ovaj tag govori browseru od kada da smatra tu stranu "isteklom". Dakle, ako se korisniku strana vec nalazi u kes memoriji, i ima ovaj tag, koji je istekao, browser ce od servera da zatrazi novu stranicu, i nece koristiti onu iz kesa...
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="3;URL=http://www.smor.com">
"Refresh" meta tag ponovo ucitava stranu, ili, ukoliko sadrzi URL prosledjuje korisnika na datu adresu. U navedenom primeru, "3" oznacava vreme u sekundama posle koga reload/redirekt pocinje, a smor.com adresa oznacava adresu na koju bi korisnik bio prosledjen posle 3 sekunde...
<META HTTP-EQUIV="Window-target" CONTENT="_top">
Ovaj meta tag odredjuje ime prozora u kome se pojavljuje stranica. To je korisno kada neko hoce da stavi vasu stranicu u frejm (okvir) na njegovom sajtu, tako da izgleda da je i vasa strana deo sadrzaja njegovog sajta...
NAME meta tagovi
<META NAME="keywords" CONTENT="kljucne,reci,koje,se,uklapaju,u,kategoriju,sajta,sto vise reci, to bolje, menjajte neke kljucne reci i po padezima ">
Posle prijave vaseg sajta na pretrazivace, "robot" pretrazivaca poseti vasu stranu i pokupi potrebne podatke za indeksiranje. Da bi taj proces bio brzi, tj. da robot ne bi skupljao sve kljucne reci iz teksta strane, potrebno je napisati ovaj tag. U delu pod navodnicima, potrebno je navesti i odvojiti zarezima kljucne reci po kojima ce sajt biti izlistan u rezultatima necije pretrage. Postoje razlicite strategije u biranju kljucnih reci (o tome cu mozda napisati poseban tekst), a tri najpopularnije su: Odabrati malo reci (3-5). tako da vas sajt bude medju prvima ukoliko se pretraga vrsi po nekoj od tih reci; Nabacati sto vise reci (oko 100). tako da se vas sajt pomene u sto vecem broju pretraga; i poslednja (podmukla :-) koristiti najtrazenije reci na internetu, kao sto su sex, mp3, za-odrasle-, email, free itd...... mada sam cuo da ako te izvale neces se lepo kotirati posle na tim pretrazivacima
<META NAME=" description" CONTENT="Opis stranice">
Opis stranice pretrazivaci delimicno koriste kao i kljucne reci, ali je mnogo cesce bas u upotrebi opisa stranice. Naime, kada se vas sajt pojavi medju rezultatima pretrage, bilo bi glupo da pretrazivac izbaci bilo kakav tekst koji izvadi iz stranice. Zato on lepo ispod vase internet adrese ubaci opis sajta, i to je mnogo elegantnije reseno. Preporucujem
Eto nesto ukratko
|