Neverovatne i zanimljive činjenice [prevod obavezan]

136

Neverovatne i zanimljive činjenice [prevod obavezan]

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910



offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910

Acid_Burn ::Čemu služi kamenje na željezničkim prugama

No, jeste li se ikada zapitali čemu zapravo služi svo to oštro kamenje, koje je u međuvremenu problem za sve one koji imaju probleme sa skočnim zglobovima, ili koljenima koja iskaču iz ležišta

Izvor i nastavak:
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]


A, jeste li znali da je u krivinama jedna šina uzdignuta u odnosu na drugu da bi se poništilo dejstvo centrifugalne sile prilikom ulaska voza u krivinu i na taj način omogućilo da voz može većom brzinom ući u krivinu, a da se ne prevrne? smešak

offline
  • Pridružio: 10 Okt 2005
  • Poruke: 13526
  • Gde živiš: Beograd

Kad već pričamo o vozovima i šinama...

Zašto točkovi vozova imaju konusni oblik?

[Link mogu videti samo ulogovani korisnici]

Inače, pravi točkovi na vozu nisu baš toliko izraženog konusnog oblika, gornj primer prikazuje prenaglašen kupasti oblik zbog bolje ilustracije. Železnčki točak izgleda ovako:

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910

SlobaBgd ::Inače, pravi točkovi na vozu nisu baš toliko izraženog konusnog oblika, gornj primer prikazuje prenaglašen kupasti oblik zbog bolje ilustracije. Železnčki točak izgleda ovako:



Točkovi su posebna nauka. Naime, gazeća površina je izuzetno kompleksna. U poprečnom preseku postoji stotinu različitih prečnika i u njemu nema gotovo ni jedne jedine 'prave linije'. Takav oblik nije slučajan, već je nastao na osnovu dva ipo veka iskustva smešak To je jedan od razloga zbog kojeg ih retko ko i proizvodi, a njihova izrada je izuzetno skupa. Naime, jedan osovinski sklop košta, po rečima profesora, oko 5000 evra, a spada u 'potrošnu robu'.

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910

Inače, ovako izgleda jedna probnica osovinskih skolopova.



Naime, ovo gore je pravi osovinski sklop, a ovo dole imitira šinu. Motor pokreće ova dva donja kotura koji imitiraju šine i prate razna očitavanja. Mogu da dodaju vertikalna i horizontalna opterećenja do, čin imi se 20 tona u vertikalnom pravcu (što je i propisima maksimalno dozvoljeno opterećenje po osovinskom sklopu) i mogu da menjaju broj obrtaja tj. 'brzinu' kretanja osovinskog sklopa. Ovaj konkretni osovinski sklop je iz Češke.

Zanimljivo je, a možda vam ne bi palo na pamet, ali prečnik jednog novog točka je 950mm, što je skoro metar.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

mpman ::A, jeste li znali da je u krivinama jedna šina uzdignuta u odnosu na drugu da bi se poništilo dejstvo centrifugalne sile prilikom ulaska voza u krivinu i na taj način omogućilo da voz može većom brzinom ući u krivinu, a da se ne prevrne? smešak

Ja sam bio ubeđen da voz, s obzirom sa su točkovi u odnosu na osovinu, tj kompletnu konstrukciju; fiksni, ne može skrenuti ako su šine u istoj ravni. I da mora postojati nagib između šina da bi skrenuo. I to tako da je uvek šina sa unutrašnje strane zamišljene kružnice niža. Bebee Dol

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910

Ričard ::Ja sam bio ubeđen da voz, s obzirom sa su točkovi u odnosu na osovinu, tj kompletnu konstrukciju; fiksni, ne može skrenuti ako su šine u istoj ravni. I da mora postojati nagib između šina da bi skrenuo. I to tako da je uvek šina sa unutrašnje strane zamišljene kružnice niža. Bebee Dol

Zapravo, točkovi nisu nužno fiksni u odnosu na konstrukciju. Najčešće se izrađuju obrtna postolja sa po dve osovine svornjakom tj. obrtnom šoljom vezanim za konstrukciju. Obrtna šolja teorijski dozvoljava obrtanje dve osovine u odnosu na konstrukciju za svih 360°, što naravno kolosek ne dozvoljava. Čak i kada nema obrtnih postolja, ima 'lufta' za obrtanje pod malim uglom. To je i razlog zbog kojeg postoje obrtna postolja. Da ih nema, vagoni i lokomotive bi morali da budu drastično kraći, upravo zbog krivina. smešak

offline
  • Pridružio: 12 Okt 2010
  • Poruke: 10910



Železnička vozila - Praktikum, Dragan Petrović i Ranko Rakanović

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Nisam dobro formulisao rečenicu kada sam rekao fiksni u odnosu na konstrukciju. Zato pitanje uz sliku. Točkovi u odnosu na konstrukciju pri ulasku u krivinu ostaju upravni, tj ne mogu menjati svoj ugao?


Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1044 korisnika na forumu :: 61 registrovanih, 9 sakrivenih i 974 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Asparagus, babaroga, bankulen, Bokiboks, BORUTUS, Bubimir, ccoogg123, CrazyNorth, cvrle312, DejanSt, del boy, Dimitrise93, Dioniss, DonRumataEstorski, Dr.Strangelove, Dvojac005, Feller, FOX, goran.vvv, gorankuba, ikan, ivica976, krkalon, Kubovac, kunktator, laurusri, ljuba.b, M74AB3, mercedesamg, micke83, milos.cbr, misaru, mnn2, monomah, nebojsag, Nikolajevic, nnovakis, oldusername, Panter, panzermilan45, Parker, pein, perko91, Povratak1912, prle122, Reddot, savaskytec, Sićko, Srle993, Stanlio, Str2022, Tandrkalo, Tas011, trajkoni018, ulogovan, Valter071, vathra, Vrač, vukan0799, YugoSlav, zziko