Poslao: 09 Maj 2006 06:03
|
offline
- s@le_18

- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
Radim na Lightwave-u. Modelovanje sam savladao kol'ko, tol'ko, ali sad dolazi sledeci problem: Kako da napravim lep materijal, ali tako da se ne vide "ponavljanja", ivice (kad je slika u pitanju), i tako da taj materijal savrseno legne na model. Imam puno lepih modela (bar su meni lepi , ali bili bi jos lepsi kada bih savladao ovu tehniku. Ako neko poznaje neku drugu tehniku, neka mi kaze, jer su mi ,uopste, te tehnike nepoznate. Cenim bilo kakvu pomoc.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 09 Maj 2006 23:50
|
offline
- ivangeta

- Građanin
- Pridružio: 06 Maj 2006
- Poruke: 71
- Gde živiš: Negotin
|
Neznam koliko si upoznat sa LW prog. Po tvom pitanju zakljucio bih da se malo razumes. UV mapiranje je jedaa od najzahtevnijih metoda mapiranja
i zahteva mnogo znaja i iskustva sa geometrijom tako DA MORAM DA TE
RAROCARAM DA SE OVA TEHNIKA UCI GODINAMA . Tutorijali ti nece bas nmogo pomoci !! Bolje je da koristis predefinisane texture i Shadere- to ti je moj iskren savet.
Dopuna: 10 Maj 2006 0:50
Mapiraj objekat u Cubic formatu sa bitmapama sa ovog sajta :
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici] tu ces naci mnostvo
kvalitetnih mapa kod kojih se ne vidi ponavljanje .
|
|
|
|
Poslao: 10 Maj 2006 00:47
|
offline
- s@le_18

- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
Da u pravu si, do skoro sam radio samo modelovanje, i tim modelima sam uglavnom zadavao materijale koji su dosli uz program, ali nisam mnogo radio sa mapama, a i ono sto sam radio je bilo vrlo jednostavno i nije izgledalo reprezentativno. Sve u svemu pretpostavljao sam da se to uci dugo, ali bi mi znacio bilo kakav savet odakle da pocnem. Mozda kratak tutorial o tome sta su mape uopste, i kako funkcionisu. Bilo sta. Naravno nisam radio ni sa shaderima, pa cu pokusati.
I da, naravno hvala za pomoc.
P.S. Samo vi pisite:).
|
|
|
|
Poslao: 11 Maj 2006 19:30
|
offline
- ivangeta

- Građanin
- Pridružio: 06 Maj 2006
- Poruke: 71
- Gde živiš: Negotin
|
[Link mogu videti samo ulogovani korisnici] ti je link za tutorijale o UV mapama na Engleskom. Ali kao sto rekoh veoma je komplikovano, ali objasni cu ti sta opste to znaci.
Sve igrice se mapiraju metodom UV . to znaci : jedan model-jedna mapa.
Drugim recima na jednoj slici je mapa celog Modela.
Model se deli na celine i mapira deo po deo ali i dalje je 1 celina.
Vidis tu je caka. Moras da naucis da prvo raspodelis U kordinate i V kordinate
a zatim komandom Unvelt ( rastaviti poligone) podeliti model na celine.
Itd.. kao sto rekoh nije to za tebe barem ne u pocetku Probaj gotove Shadere ili Mapiraj objekat Cubic metodom sa bitmapama.
Uskoro cu da ti to graficki objasnim ...
|
|
|
|
Poslao: 14 Maj 2006 23:04
|
offline
- s@le_18

- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
Bio bih ti zahvalan, posto ne kapiram ove shader-e bas najbolje.
U svakom slucaju hvala na pomoci.
|
|
|
|
Poslao: 14 Maj 2006 23:30
|
offline
- totaloverride

- Ugledni građanin
- Pridružio: 30 Sep 2005
- Poruke: 333
- Gde živiš: Dva prsta od nigde
|
da je tesko i nije...
ali da trazi iskustvo to stoji.
princip i nije tako slozen.
objekat rastavis na povrsine koje imaju teksturne celine
sve teksture za neki objekat se poredjaju u jednu bitmapu (bez preklapanja)
i tako dobijeni JPG(, BMP, TGA, TIFF, ili sta god da koristis) lepis deo po deo na objekat. a ofset je koordinata teksture na bitmapi... recimo tekstura ruke pocinje od 100-og piksela vertikalno i 25-og horizontalno
pa su ti 100 i 25 ofset parametri.
NPR: telo=glava+ruka+ruka+torzo+pojas+noga+noga+stopalo+stopalo
rastavis objekat na te celine.
i na svaki deo objekta (celinu) lepis deo teksture iz bitmape tako sto podesis ofset (pozicuju dela bitmape na istoj)... i kad sve sastavis dobijes coveka cija se tekstura nalazu u jednom JPG fajlu.
ali postoji laksi nacin koji moze da da dovoljno dobre rezultate... hehehe
u modeleru mozes da definises materijale za pojedine poligone (ili grupe poligona). naravno pri logickim operacijama (boolean) na objektu karakteristike poligona se zadrzavaju. ovo vazi za sve logicke operacije.
kasnije podesis velicine bitmape i ofset-e i to fercera.
|
|
|
|
Poslao: 15 Maj 2006 00:02
|
offline
- s@le_18

- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
Shvatio sam sustinu, ali cu ipak jos potraziti na newtek-ovom sajtu medju tutorialima. To za poligone sam znao, ali kad imas dve razlicite teksture koje treba da se "stapaju" da tako kazem, to nije resenje, jer je ivica izmedju njih vrlo izrazena. Ali svakako, hvala ti.
|
|
|
|
Poslao: 15 Maj 2006 01:25
|
|
malo sam se zbunio. nisam kontao da se uv mape uvek koriste za ceo model?? nesto malo sam se igrao s tim i kontam da moze da se radi deo po deo i sa uv mapama.
Mislim kad rastavis npr coveka na uv mapu sve mi poprilicno konfuzno, mada mozda mi se samo cini.
|
|
|
|
Poslao: 16 Maj 2006 23:30
|
offline
- s@le_18

- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
Nasao sam zanimljiv tutorial "texturing organic objects" na newtek-ovom sajtu. Pomogao mi je da shvatim neke stvari, ali je zeznuto sto u LW8 ne mozes da exportujes "encapsulated postscript" fajl, pa to mora da se radi u LW7 modeleru. Ali sve jedno, posle duzeg vremena rada sam uradio "pristojnu" (za pocetnika) bump mapu. Kad zavrsim poslacu slike, pa cete mi reci sta mislite.
ivangeta, nisam bas najbolje shvatio sta si misliio kada si pominjao cubic mapiranje?
p.s. jedva cekam to graficko objasnjenje.
Ljudi hvala vam puno, za prilicno kratko vreme sam shvatio sta su UV mape, cak sam i napravio jednu. Mnogo ste mi pomogli.
|
|
|
|