offline
- Vertices
- Ugledni građanin
- Pridružio: 10 Dec 2005
- Poruke: 355
|
Znam da uradim do 3 koraka, dalje ne znam.
@Nom poskidao sam sve tutoriale sa www.nehe.gamedev.net
Inst. sam najnoviji driver za kartu.
Imam samo VS2005 i DEV-cpp
A ja sam sve kopirao (ono sta treba) u VS2005, nisam u DEV-cpp.
Peca ::--- Spremanje kompajlera za OpenGL pod Windowsom ---
----------------- 0. korak -----------------
Prvo, evo koji su sve fajlovi potrebni (podelicu ih u 3 grupe):
- gl.h
- glu.h
- glut.h (opciono, mada preporucujem koriscenje GLUT-a)
- opengl32.dll (vec ga imate u sistemskom direktorijumu Windowsa)
- glu32.dll (takodje ga imate u sistemskom direktorijumu Windowsa)
- glut32.dll (opciono)
- opengl32.lib
- glu32.lib
- glut32.lib (opciono)
----------------- 1. korak -----------------
Generalno, svaki normalan kompajler vec ima gl.h i glu.h.
Dakle, verovatno vam samo treba glut.h, i njega mozete skinuti sa http://www.xmission.com/~nate/glut.html (treba vam ona binarna verzija, koja sadrzi, header fajl, dll fajl, i lib fajl za VC++).
Sa tog sajta cete skinuti ZIP fajl u kojem cete naci glut.h, koji trebate da iskopirate u direktorijum /include/GL vaseg kompajlera. Ako ne znate koji je to direktorijum, potrazite na disku fajl gl.h i pogledajte u kom direktoriju se on nalazi - u tom treba i ovaj.
Ako pak nemate gl.h i glu.h, onda:
1) ili skinite Mesa biblioteku - http://www.mesa3d.org/. Trebalo bi da je iskompajlirate, a ako vam to ne podje za rukom onda procitajte drugi predlog.
2) ili skinite http://download.microsoft.com/.../info/1/W95/EN-US/Opengl95.exe - tu cete naci gl.h i glu.h.
Prvi predlog NE preporucujem pocetnicima, jer ne verujem da ce uspeti da iskompajliraju Mesa biblioteku. Za pocetnike preporucujem drugi predlog!
----------------- 2. korak -----------------
Dalje, opengl32.dll i glu32.dll 99% vec imate u sistemskom direktorijumu Windowsa. Ako ih nemate, skinite ih sa http://download.microsoft.com/.../info/1/W95/EN-US/Opengl95.exe (ovaj link smo vec gore davali) i iskopirajte ih u sistemskom direktorijumu Windowsa.
Fajl glut32.dll se nalazi u onom GLUT-ovom ZIP fajlu koji ste vec skinuli, i njega iskopirajte u sistemski direktorijum Windowsa (najcesce je to c:\windows\system)
----------------- 3. korak -----------------
I na kraju treba kreirati .lib fajlove.
LIB fajlovi sadrze spisak funkcija koji neki DLL sadrzi. Kompajleru je potreban taj spisak da bi znao koje funkcije (koje pozivas iz programa) postoje u odredjenom DLL-u.
Kod VC++a su .lib fajlovi vec kreirani, ili se kreiraju automatski, tako da ako koristite VC++ nista ne trebate da radite u ovom koraku.
Ovo pricam napamet (tako sam cuo), jer nemam kod sebe VC++ da ovo proverim.
Moguce je jedino (ako koristite VC++) da vam nedostaje glut32.lib, a njega imate u onom GLUT-ovom ZIP fajlu koji ste skinuli. Iskopirajte ga u /lib direktorijum VC++a (putanja je skoro ista kao do /include, samo sto se ne zavrsava sa /include nego sa /lib)
Ako kojim slucajem nemate opengl32.lib i glu32.lib - skinite http://download.microsoft.com/.../info/1/W95/EN-US/Opengl95.exe (ovaj link smo vec davali gore) - tu cete ih naci, pa ih samo iskopirajte /lib direktorijum VC++a.
Kreiranje .lib fajlova kod Borlandovog kompajlera se postize komandom implib [imefajla].lib [imefajla].dll (koju naravno treba ukucati u command promptu).
Generalno, treba otkucati sledece ako koristite Borlandov kompajler:
implib opengl32.lib opengl32.dll
implib glu32.lib glu32.dll
implib glut32.lib glut32.dll
Kada pravite ove .lib fajlove, vodite racuna da vam .dll fajlovi (koje navodite) budu u direktorijumu u kojem se nalazite. Fajlove opengl32.dll i glu32.dll imate u sistemskom direktorijumu Windowsa, pa ili ih iskopirajte u direktorijum u kome se nalazite, ili u komandoj liniji navedite putanju do DLLa (ovako: implib glu32.lib c:\windows\system32\glu32.dll). Fajl glut32.dll imate u onom GLUT-ovom ZIP fajlu koji ste skinuli...
Kreirane .lib fajlove zatim treba iskopirati u /lib direktorijum vaseg kompajlera (putanja je skoro ista kao do /include, samo sto se ne zavrsava sa /include nego sa /lib).
Verovatno je i kod ostalih kompajlera slican postupak kreiranja .lib fajla (mozda cak i potpuno isti).
----------------- 4. korak -----------------
Svo 'spremanje kompajlera' je gotovo, i sada treba videti kako izgleda jedan OpenGL program:
Citat:
#if (defined(__WIN32__) || defined(WIN32))
#include <windows.h>
#endif
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>
#include <GL/glut.h>
GLfloat boja1[] = { 0.3, 0.7, 0.0, 1.0 };
GLfloat boja2[] = { 0.0, 0.2, 0.8, 1.0 };
float i=0;
void draw(void)
{
i++;
if (i>360) i=0;
glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glPushMatrix();
glTranslatef (0, 0, 50);
glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja1);
glBegin (GL_QUADS);
glTexCoord2f (0.0,0.0);
glVertex3f (-10.0, -10.0, 20.0);
glTexCoord2f (1.0, 0.0);
glVertex3f (10.0, -10.0, 35.0);
glTexCoord2f (1.0, 1.0);
glVertex3f (10.0, 10.0, 0.0);
glTexCoord2f (0.0, 1.0);
glVertex3f (-10.0, 10.0, 0.0);
glEnd ();
glPopMatrix();
glPushMatrix();
glTranslatef (0, 0, 50);
glRotatef(i, 1, 0, 0);
glRotatef(i, 0, 1, 0);
glMaterialfv(GL_FRONT, GL_DIFFUSE, boja2);
glutSolidTorus (1, 3, 3, 3);
glPopMatrix();
glutSwapBuffers();
}
void light (void)
{
GLfloat light_position[] = { 1.0, 1.0, 1.0, 0.0 };
glLightfv (GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position);
glEnable (GL_LIGHTING);
glEnable (GL_LIGHT0);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
}
void reshape (int width, int height)
{
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
gluPerspective(45.0f, (GLfloat)width/(GLfloat)height, 1.0f, 1000.0f);
gluLookAt(0, 0, -1, 0, 0, 0, 0, 1.0, 0);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
}
void keyboard(unsigned char key, int x, int y)
{
switch (key) {
case 27:
exit(0);
break;
}
}
int main(int argc, char* argv[]) {
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE |GLUT_RGB|GLUT_DEPTH);
glutEnterGameMode();
glutDisplayFunc(draw);
glutSetCursor(GLUT_CURSOR_NONE);
reshape(640,480);
light();
glutKeyboardFunc(keyboard);
glutIdleFunc(draw);
glutMainLoop();
return 0;
}
Znate vec kako se kompajlira...
Ako koristite Borland C/C++ FREE compiler (koga mozete skinuti sa ftp://ftpd.borland.com/downloa...ilder/freecommandLinetools.exe - 8.5 MB), to ide ovako (u command promptu): bcc32 primer.c
Ako se bcc32 ne odaziva, verovatno niste procitali readme.txt koji zahteva da se rucno konfigurisu putanje do kompajlera i linkera.
Za ucenje OpenGL-a preporucujem odlican tutorijal na adresi: http://ask.ii.uib.no/ebt-bin/n...naweb/SGI_Developer/OpenGL_PG/
Srecno!!!
|