Evo nesto vise o novim pravilima na Dakar reliju:
Dakar Reli vraća se svojim korenima, posle niza incidenata, koji su u prošlom izdanju trke odneli dva života.
Maksimalna brzina takmičara u konkurenciji motorcikala biće 150 kilometara na sat, a rezervoari će biti smanjeni za približno 14 litara (sa 350 na 250 kilometara). Takmičarima više neće biti dozvoljeno korišćenje GPS sistema za navigaciju, osim u krugu od 3 kilometra od unapred određenih tačaka na putu.
Pogibije Fabricija Meonija i Rišara Senkta pre nešto manje od godinu dana uticale su na odluku organizatora trke da izvrši nekoliko promena kojima će ponovo trku približiti amaterima nauštrb najvećim automobilskim kompanijama.
U prethodnim sezonama etape su značajno produžene, da bi predstavljale veći izazov najvećim ulagačima u taj sport. Na taj način Reli Dakar je prestao da bude takmičenje u izdržljivosti, sposobnosti navigacije i opstanka u teškim uslovima i pretvorio se u sprint nekoliko najvećih kompanija, kakve su Micubiši, Folksvagen, Nisan i KTM.
U prethodne dve trke ritam je bio toliko jak, da je do dana odmora više od polovine amatera odustalo. Zato su preduzete drastične mere. Uklanjanjem staelitske pomoći u navigaciji usporiće se takmičari. Za svakog ko se izgubi biće dostupan kod, čije korišćenje se kažnjava negativnim bodovima.
Svi vozači moraće da koriste držače za vrat. Na pojedinim sekcijama puta biće uvedena ograničenja brzine, a u naseljenim mestima neće se vozi brže od 50 km/h. Kazne za one koji prekoračuju brzinu biće drastične.
U konkurenciji motorcikala sa starta će se kretati obrnutim redom, pa će amateri polaziti pre predstavnika velikih kompanija i utabavati put.
Takmičenje na ovogodišnjem Dakar Reliju počinje 31. decembra etapom Lisabon – Portimao, a završiće se u glavnom gradu Senegala 15. januara.
www.b92.net
Dopuna: 01 Jan 2006 23:57
Dakar: Ponovo Sainc!
Španac Karlos Sainc pobednik je druge etape ovogodišnjeg relija Dakar. Španac je deonicu dugu 115 kilometara od Malage u vozilu Wolfksvagen Tuareg prevezao najbrže i povećao prednost u generalnom plasmanu na čak 3 minuta i 45 sekundi
Drugo vreme u drugoj etapi imao je Lik Alfan u Micubišiju, treći je Naser Al Itija iz Katara za volanom novog BMW X3 terenca (izgubio mnogo vremena prvog dana pošto je imao problema sa polomljenim točkom).
Reli se seli u Afriku gde će u ponedeljak biti vožena treća etapa. Ekipe će trajektom preći do Nadora, a onda ih čeka pakao Afrike, prva etapa na tom kontinentu vozi se u dužini od 237 kilometara i predstavlja uvod u narednu koja će biti u dužini od 314 kilometara (istočno od Gersifa)
www.b92.net
Samo da VW nastavi sa dobrim voznjama i u Africi
Dopuna: 15 Jan 2006 22:44
Dakar: Alfan i Koma pobednici
Francuski vozač Lik Alfan i španski motociklista Mark Koma (Marc Coma) pobednici su ovogodišnje trke Pariz-Dakar, koju je obeležila pogibija dva dečaka i australijskog motocikliste Endija Kaldekota (Andy Caldecott).
Organizatori trke, duge 9.000 kilometara, odlučili su da, u čast žrtva, danas tokom poslednje deonice duž dakarskog jezera Roz ne bude mereno vreme.
Poslednjoj etapi trke prisutvovao je i senegalski predsednik Abdulaja Vade. On je ocenio da je trka Pariz-Dakar "vrlo dobra stvar", ali da je potrebno pojačati mere zaštite kako bi se izbegle tragične nesreće. Alfan je u "micubišiju" bio u klasi automobila brži za 17 minuta i 53 sekundi od drugoplasirano vozača "folksvagena", Južnoafrikanca DŽiniela se Viliersa (Giniel De Villiers).
Koma je u klasi motocikala bio brži za sat, 13 minuta i 29 sekundi od pobednika prošlogodišnje trke, Francuza Sirila Deprea.
Rus Vladimir Čagin pobednik je u konkurenciji kamiona. Drugo mesto pripalo je Holanđaninu Hansu Stejsiju, a treće Rusu Firdausu Kabirovu.
Dva dečaka su poginula, pošto su ih udarili jedan od učesnika trke i pomoćno vozilo tokom 13. i 14. etape trke, u petak i subotu.
Kaldekot je poginuo u nesreći koja se desila u devetoj etapi u ponedeljak. Četvorostruki pobednik Australijskog safarija je po treći put učestvovao u trci Pariz-Dakar i ove godine je bio pobednik treće etape.
www.b92.com
|