Poslao: 16 Mar 2006 17:53
|
offline
- NuLLCoDe
- Legendarni građanin
- Đuro Glumac
- dipl. ing. informatike
- Pridružio: 08 Feb 2004
- Poruke: 3640
- Gde živiš: ApAtIn
|
Što je to Tuning ili optimiranje Dizel – Otto motora ?
Kod Dizel motora :
Podešavanje ubrizgavanja u granicama tolerancije zadatih od strane proizvodjača, tako da obrtni moment i prenos snage budu poboljšani, bez štetnih posljedica po rad motora, potrošnju goriva i kvalitet ispušnih plinova..
Kod Otto motora :
Podešavanje ubrizgavanja i paljenja na veci obrtni moment i bolji prenos snage.
Da li motor može izdržati dodatna opterećenja:
Peformanse motora su od strane prizvođača tako podešene, da i pored svih poznatih utjecaja, bude postignuta dovoljna snaga motora kod male potrošnje.
Ključna formula polazi od 20 % rezervi u konstrukciji samog motora koje ostaju neiskorištene. Motor sa lošim gorivom i okolnim temperaturama od oko 40 stupnjeva celzija može bez termičkih problema savladati brdovite predjele sa dugim usponima i prikljucnim vozilom. To znači da moraju postajati dovoljne rezerve u stupnju opteretivosti i izdržljivosti koji su zadati u tzv. konstruktorskim okvirima. Ove rezerve stoje na raspolaganju za optimiranje snage bez da se naruše konstruktorski zadate granice i time skrati vijek trajanja motora.
U pravilu se može reći da se kod običnih benzinaca može postići povećanje snage od 5%-12%, kod Turbo Dizela 20%-35%, kod Turbo Bezinaca čak do 50% što naravno nijedan ozbiljan ChipTuner ne bi trebao napraviti!
Zašto to ne rade proizvođači sami?
Kod razvoja motora u obzir se moraju uzeti različiti faktori:
mala potrošnja, različit kvalitet goriva, kvalitet ispušnih plinova, nepoštivanje servisnih intervala, klase osiguranja te različite okolnosti u kojima se vozilo koristi .
Neki od glavnih razloga su npr., da je originalni softwer tako programiran da motor jednako dobro radi na Arktičkim temperaturama kao i na plus 40 stupnjeva celzija te također sa gorivom koji ne odgovara našim Evropskim normama.
Da li je optimiranje / tuning spolja primjetan?
Ne. Pod uslovom da je profesionalno urađen. Povećanje snage je naravno, mjerljivo instrumentima. Program bi trebao i dalje ostati sposoban za komunikaciju sa uređajima za dijagnostiku, tako da serviser moze i dalje servisirati vaše vozilo.
Da li će temperatura motora porasti?
Tempratura ulja raste između 2 i 5 stupnjeva celzija .
Skraćuje li se životni vijek motora nakon optimiranja?
Optimiranje se izvodi tako, da se ne dotiču bilo kakve krajnje granice samog motora i pripadajućih dijelova. Kod normalnog načina vožnje nije za očekivati bilo kakve negativne popratne pojave.
Postoje li kod vozila sa automatskim mjenjačem nekakve specifičnosti?
Ne. Vozila sa automatskim mjenjačem posjeduju jedan dodatni uređaj za upravljanje, ali isti ne utiče negativno na povećanje snage. Automatika se automatski prilagođuje.
Moraju li se zbog povećanja snage mijenjati i kočnice?
Ne. Kočioni sustav je od strane proizvođača tako dimenzioniran da dopušta do 20 % veće opterećenje.
Kako je moguće da se kod povećane snage potrošnja goriva smanjuje?
Kod optimiranja biva čitav spektar obrtnog momenta poboljšan , tako da vozač vozi u ukupnom spektru sa manjim brojem obrtaja.
Jednostavno pravilo: Broj obrtaja = Potrošnja - automatski dovodi do smanjenja potrošnje ! Iz naših iskustava ca. 0.5 l/100 km.
Kako se mijenja odnos ispušnih plinova?
Kod individualno podešenih parametara motora, može se čak poboljšati ali pod punim opterećenjem kvalitet ispušnih plinova je logično lošiji.
Da li je motor poslije optimiranja glasniji?
Ne, većina mušterija primjećuje kod dizel motora mekaniji rad, što je sasvim lako razumljivo sa ranijim vremenom ubrizgavanja i produženim vremenima sagorijevanja. Kod otto motora prijatan zvuk uzrokovan optimiranim vremenima paljenja.
Da li optimiranje znači gubitak garancije?
Proizvođač uistinu ne daje garanciju za promjene napravljene na vozilu.
Prezeto sa: http://www.chiptuning.ba/tuning.htm
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2013 14:46
|
offline
- Ljilja Hnovi
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 14 Okt 2012
- Poruke: 3611
- Gde živiš: Herceg Novi
|
Ja imam Golfa IV TDI.Moj bratanić ga je čipovao,sistem pumpe goriva-hlađenje.Čini mi kod čipovanja da se ide 20% na 110 ks. Od tada ima 4 g. i nemam nikakvih problema.Što se potrošnje tiče,manja je i nemam problem sa djelovima,a ide ko lud.
Ti moraš da vidiš sa nekim dobrim majstorom da ti on da predlog,jer ti zavisi od jačine motora da li se moraju mijenjati kajševi ...
|
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2013 15:40
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
(m)jtd motori zude za cipovanjem. Kvalitetan optimalan chip kod takvih motora nece znacajno uticati na radni vek. Bitna stvar je da su plivajuci zamajac i turbina u odlicnom stanju. Za dodatnih 30-ak KS je neophodno da se uradi remap (izmena softvera bez potrebe za mehanickim izmenama). Najbitnije je od svega da je mapa kvalitetna, a mislim da je najkvalitetnija chip kuca sm chip:
http://www.smchiptuning.com/24/alfa-romeo-147-1.9-jtd-16v-120
|
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2013 17:00
|
offline
- Singidunumac
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 03 Jan 2012
- Poruke: 8
|
Zar zahtev da zamajac i turbina budu u odličnom stanju ne implicira da će ti delovi trpeti više opterećenja/ habanja tj. doći pre na zamenu?
Šta se dešava sa potrošnjom?
Na linku stoji da maksimalni obrtni momenat posle chipovanja motor postiže na 1900 umesto na 2000 rpm, to znači da bi se najveća razlika osetila upravo u malo manje agresivnoj vožnji?
Da li board kompjuter uzima u obzir novo stanje motora posle čipovanja pri proračunavanju vrednosti koje prikazuje?
Inače hvala na dosadašnjim odgovorima
|
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2013 17:41
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Na ispravnoj turbini i zamajcu "bez lufta" nece biti ubrzanog habanja nakon optimalnog chipa. Zamajac koji ima lufta i turbina koja zvizdi bi i bez chipa bili za zamenu a sa cipom se taj proces samo ubrzao. Ono sto dovodi do brzeg habanja tih delova je cinjenica da kad vozac nakon chipa oseti koliko auto ide bolje da nece toliko stedeti gas kao ranije. Potrosnja bi trebalo da ostane ista a mozda cak i za nijansu niza. Mape su razlicite, a to sto maksimalni obrtni momenat dostize na jos nizim obrtajima znaci da ce automobil bolje potezati vec u nizim obrtajima. Naravno da komjuter uzima u obzir novo stanje motora obzirom da se u njega ucitava nova mapa, tj parametri koji su razliciti od fabrickih.
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Okt 2013 20:40
|
offline
- vilenjakmax
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 13 Jun 2011
- Poruke: 503
|
Немам искуства са тјунингом, али прича да не скраћује век трајања мотора једноставно није логична.
|
|
|
|
|