Najava 49. Međunarodnog salona automobila u Beogradu

1

Najava 49. Međunarodnog salona automobila u Beogradu

offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16934
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Međunarodni salon automobila, najstarija i najprestižnija izložba automobilske industrije na ovim prostorima, biće ove godine organizovan od 25. marta do 3. aprila, zajedno sa Međunarodnim sajmom motocikala i bicikala Motopassion, u halama 1, 2, 3, 4 i 5, na prostoru od 35.000 kvadratnih metara, uz učešće 450 izlagača, proizvođača, uvoznika, distributera svih automobilskih brendova koji posluju na našem tržištu. Na sajmu će se pojaviti i banke, leasing kompanije i osiguravajuća društva koja će potencijalnim kupcima pomoći da donesu pravu odluku i svoju potrebu za vozilom reše na najbolji mogući način, kupovinom novog vozila iz široke sajamske ponude.


Ova manifestacija predstavlja jedan od 23 zvanična sajma automobila koji će se u ovoj godini održati u celom svetu, pod okriljem Međunarodne asocijacije proizvođača automobila (O.I.C.A). U godini vrednog jubileja za svetsku automotivnu industriju, 125-oj godišnjici prvog patenta vozila koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, domaća javnost će na 49. Međunarodnom salonu automobila imati priliku i zadovoljstvo da se upozna sa aktuelnim dometima ove industrijske grane i širokom paletom novih modela najpoznatijih svetskih kompanija iz oblasti automobilske industrije.


Čini se da je globalna ekonomska kriza više nego ijednu industrijsku delatnost od sredine 2008. godine uzdrmala automobilsku industriju i dok nam danas iz sveta dopiru oprečne informacije o njenom oporavku, gde neka nova i daleka tržišta bude optimizam, kod nas su više nego jasni otežani uslovi poslovanja u plasmanu vozila. U takvim okolnostima, izbegavajući duge i neizvesne pregovore, Beogradski sajam je uvažio realnost, smogao snage i angažovao sve svoje potencijale da svim učesnicima, a pre svega strateškim partnerima u realizaciji ovog projekta, Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila i delova i Udruženju proizvođača drumskih vozila Srbije omogući prihvatljive uslove izlaganja na predstojećoj manifestaciji.


Sa sličnim izazovima u organizaciji sajmova automobila suočavaju se i mnoge druge sajamske kuće u okruženju, ali i u daleko jačim ekonomskim i tržišnim okruženjima nego što je naše. To je dovelo do toga da se mnoge manifestacije na temu automobila otkazuju i odlažu za neka bolja vremena. To je rezultiralo činjenicom da je Beogradski salon automobila, u ovim kriznim godinama, opstao ne samo kao najstarija, već i kao jedina priredba ove vrste u širem okruženju.


Ukupno 37 automobilskih brendova predstaviće na ovom sajmu potencijale najvećih svetskih proizvođača. Pored modela automobila koji su poznati i prihvaćeni od domaćih korisnika iznenađujući broj novih modela upotpuniće ponudu prema potencijalnim kupcima. Na Salonu automobila će se prvi put predstaviti kompanije Fiat Automobili Srbija, Infiniti i Chery. Od svih prezentovanih vozila posebnu pažnju će svakako privući 85 novih modela automobila. Iako su svoju promociju i komercijalizaciju ostvarila u periodu između dva naša sajma, 27 izloženih modela će svoju sajamsku premijeru imati na ovogodišnjem Salonu automobila da bi čak 58 izloženih modela predstavljala najnovija dostignuća auto-industrije i promovisana su u poslednjem kvartalu prethodne godine, od decembra meseca 2010. do danas, s tim što od tog broja tačno 20 modela nosi epitet top premijera koji na našem Salonu automobila ostvaruju svoju svetsku i evropsku postpremijeru.


Da bi organizovao nastup 410 izlagača Salona automobila i 45 izlagača Sajma motocikala, delova i opreme Motopassion 2011, koji se održava u istom terminu na galeriji hale 1, Beogradski sajam je angažovao sav svoj raspoloživi izlagački prostor.


U halama 1 i 4 izložiće svoje najnovije modele poznati svetski proizvođači i distributeri automobila: BMW, Hyundai, Mini, Lexus, Dacia, Land Rover, Toyota, Volvo, Citroen, Opel, Ford, Renault, Peugeot, Fiat, Škoda, Honda, Lada, Mazda, Subaru, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Kia, Chevrolet, i mnogi drugi.


U Hali 2, hali 3a i hali 1a priređena je izložba renomiranih svetskih proizvođača rezervnih delova, prateće industrije i garažno servisne opreme, gde je tradicionalno veliko prisustvo poslovnih ljudi iz inostranstva. Ove godine Medjunarodni salon automobila beleži veliki broj inostranih učesnika - direktnih izlagača koji proizvode automobilske delove i prateću opremu.


U svom prestižnom, reprezentativnom izlagačkom prostoru u hali 3, najnovije modele izložiće Mercedes Benz Srbija i Crna Gora. U hali 4, osim drugih poznatih proizvođača, prvi put će se na Salonu automobila pojaviti Fiat Automobili Srbija, koji će, pored domaćeg proizvodnog programa, predstaviti komletnu gamu i sve brendove ovog renomiranog proizvođača: Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Jeep. Kompanija Grand motors, kao ovlašćeni uvoznik, predstaviće u ovoj hali, prvi put na beogradskom salonu automobila, brend Infiniti.


U hali 5 najnovije modele svojih brendova: Audi, Volkswagen i Seat, izložiće kompanija Porsche Scg.

U godini kada mnogi proizvođači uvode u svoje proizvodne programe hibridne i modele na električni pogon, posebna pažnja na Salonu automobila biće posvećena novim tehnologijama i alternativnim pogonskim rešenjima. Kompanija Globus Auto ceo svoj nastup u Hali 4 posvetila je isključivo vozilima na elektro - pogon.


Najsrećniji posetilac ovogodišnjeg Salona automobila osvojiće glavnu nagradu - Fiat punto Emotion 1.2. Svaka ulaznica za ovogodišnji Salon automobila biće nagradni kupon, koji posetilac treba da ubaci u boks na štandu Fiat Automobili Srbija u hali 4 Beogradskog sajma. Izvlačenje nagrade i proglašenje pobednika biće na istom štandu, u nedelju, 3. aprila u 17 h.


Uobičajenu koncepciju ovogodišnjeg Salona automobila dopunjuju i strukovne organizacije, udruženja i klubovi. Auto moto savez Srbije će svoj ovogodišnji sajamski nastup organizovati u znaku svog jubileja, 90-e godišnjice postojanja, a prvi put će se na Međunarodnom salonu automobila, kao izlagač, predstaviti i nacionalna Agencija za bezbednost saobraćaja. Kancelarija za mlade Gradske uprave Beograda na svoja dva sajamska punkta promovisaće akciju „Ili voziš ili piješ“. Udruženje proizvođača drumskih vozila Srbije organizovaće 30. marta stručnu konferenciju pod nazivom „Bezbednost u saobraćaju i tehnička regulativa za vozila“. Bezbednosti u saobraćaju biće posvećen i premijerni sajamski nastup Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda NATEP, koja će u hali 2, nivo B, postaviti dve linije tehničkih pregleda (za automobile i motocikle), gde će se, sa aspekta tehničkog pregleda motornih vozila, afirmisati novi zakonski propisi.


Televizijska emisija SAT, kao dugogodišnji partner Salona automobila, obeležiće tokom ove izložbe svoj veliki jubilej - 20 godina postojanja – nagradnom igrom u kojoj će posetiocima sajma pružiti priliku da dobiju 11000 poklona, uključujući i glavnu nagradu, automobil „dačija daster“.


Uprkos složenim okolnostima i vanrednim naporima na organizaciji ovog važnog privrednog događaja ne samo za organizatora, izlagače i posetioce već i za okruženje, sa namerom da istraje na standardima koji su svojstveni manifestacijama od ovakog značaja, Beogradski sajam i ove godine ne odustaje od organizacije čitavog niza stručnih i zabavnih pratećih manifestacija.
Beogradski sajam je pokrovitelj tradicionalnog, 12. sajamskog relija, koji, po tradiciji, organizuje ASK „Zemun“. Reli će se voziti za „Trofej Beograda“ na rally stazama Košutnjak i Avala. Start relija je u nedelju, 27. marta u 9 h, u bulevaru Vojvode Mišića, ispred Beogradskog sajma. U ponedeljak, 28. marta u 18 h, u svečanoj Sali direkcije Beogradskog sajma, Automobilski forum specijalizovanih novinara uručiće godišnje nagrade „Oskar prestiža“ najuspešnijim pojedincima i organizacijama u automobilskoj privredi.
U sredu, 30. marta u 18 h, u hali 1 biće organizovan izbor Miss 49. međunarodnog salona automobila. U subotu, 2. aprila, ispred hale 3 Beogradskog sajma biće organizovana izložba i parada starovremenskih automobila.


Najuspešnijim izlagačima Salona automobila, u petak, 1. aprila u 12 h, u Svečanoj sali direkcije Beogradskog sajma biće uručena zvanična priznanja „Grand Prix“ u kategorijama Putničkih automobila, Motocikala i Prateće automobilske industrije.

Press day na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila će biti u četvrtak, 24. marta, kada će biti dozvoljen ulaz na Beogradski sajam isključivo sa novinarskim propusnicama.


Tokom trajanja 49. Međunarodnog salona automobila radno vreme sajma svakog dana će biti od 10 do 20 časova. Cena ulaznica su nepromenjene u odnosu na prethodne godine. Pojedinačna ulaznica je 300, a za grupne posete 200 dinara. Cena parkinga je 100 dinara na sat, dok će celodnevna parking ulaznica, kao i ranijih godina, stajati 600 dinara.


Četvrtak, 31. mart biće Familly Day - dan kada će cela porodica moći da poseti Salon automobila sa jednom celodnevnom ulaznicom od 500 dinara.


Četvrtu godinu za redom kompanija Delta Generali Osiguranje generalni je sponzor prodajne izložbe automobila. Time se nastavlja saradnja jedne od vodećih osiguravajućih kuća na našem tržištu i Beogradskog sajma, započeta 2008. godine, koja će trajati do 2012.
godine.


Medijski partner je kompanija Sat Media Group.

Svečano otvaranje 49. međunarodnog salona automobila je u petak, 25. marta u 11 h, u hali 1 Beogradskog sajma.

Beogradski sajam






Izvor:
http://www.autoportal.rs/auto-vesti/domace-vesti/n.....-beogradu/


Ziveli



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 10 Maj 2009
  • Poruke: 559
  • Gde živiš: Cp6uja

Ово мора да се посети! Ziveli



offline
  • lnenad  Male
  • Stručni saradnik
    Web
  • Nenad
  • Arhitetak
  • Pridružio: 16 Jan 2007
  • Poruke: 2860
  • Gde živiš: Bijeljina

Jedva cekam Smile

offline
  • mcrule  Male
  • Legendarni građanin
  • Michael
  • Spy[Covert OPS], Gathering Intel/Info & The Ultimate Like Master[@ MyCity]
  • Pridružio: 21 Feb 2010
  • Poruke: 16934
  • Gde živiš: 43.6426°N 79.3871°W

Da dopunim malo.... i odavde malo:


Beogradski sajam automobila 2011



Međunarodni sajam automobila u Beogradu, pod sloganom "Poslastica za oči", održava se od 25. marta do 3. aprila na Beogradskom sajmu. Očekuje se 85 sajamskih premijera, 58 noviteta i 37 brendova.







49. međunarodni sajam automobila održava se istovremeno sa 6. međunarodnim sajmom motocikala i bicikala Motopassion.

Ovogodišnji sajam jedan je od 19 sajmova automobila u svetu koji će se održati pod okriljem Međunarodne asocijacije proizvođača automobila – OICA.

Na 35 hiljada kvadratnih metara, srpskoj publici će se predstaviti 450 proizvođača, uvoznika i distributera svih auto-brendova koji posluju na našem tržištu. Prvi put će se kao izlagač predstaviti i nacionalna Agencija za bezbednost saobraćaja.

Sajam u Beogradu poznat je po sajamskom reliju, paradi old tajmera, Oskaru prestiža, izboru za najlepšu hostesu i nagradnoj igri u kojoj je ovogodišnja glavna nagrada FIAT Punto.

Tokom trajanja ove auto-smotre, Renault uz kupljeni automobil daje petogodišnju garanciju. U zavisnosti od klase kojoj vozilo pripada daje se i garancija na 100 000 ili 150 000 pređenih kilometara. Renault Clio 1.2 16v sa 3 vrata i paketom opreme Expression (klima-uređaj, elektro paket, radio CD MP3, svetla za maglu, putni računar i ABS) košta 9.490 evra.

Na beogradski sajam automobila stiže prvi iz nove generacije 100 odsto električnih vozila - Peugeot iOn.



zlagaće i autokompanija Subaru koja ističe da "daje popuste i do 4.000 evra" i nudi svoj model Forester 2.0 za 20.990 evra.

Na MINI štandu, biće izloženi automobili koje smo imali prilike da premijerno vidimo tokom 2010. godine: MINI Countryman Cooper S ALL 4, MINI One Convertible, MINI Cooper S i MINI One.

Suzuki će posetiocima prikazati svoju novu limuzinu Kizashi, a pored toga, izložiće još sedam automobila. Iz ove kompanije pažnju skreću na Splash sa jednolitarskim motorom koji „startuje“ sa cenom od 8.900 evra, ali i na SX4 1.6 4WD GS koji sada košta 13.990 evra.

Na Opelovom štandu, kupcima će se ponuditi nova Corsa i Astra Classic III koje se dobijaju za 999 evra depozita, ali i kviz znanja u kom je glavna nagrada letovanje u Grčkoj.

FIAT Automobili Srbija najavljuje sajamsku premijeru novog Jeepa Grand Cherokeeja.

Sajamski popust važi i za Peugeotove modele - 107 1.0E moći će da se kupi za 7.490 evra.

Nastup Honde na predstojećem Salonu automobila u Beogradu obeležiće dve premijere - restilizovana Honda Accord i Jazz Hybrid, ali i sajamski uslovi kupovine. Naime, Honda Civic 1.4 sa 5 vrata koštaće 13.900 evra.

Srpska publika imaće priliku da premijerno vidi novi BMW Serije 6 kabriolet, koji se tokom Sajma može kupiti za 81.449 evra.

Na ukupno 400 kvadrata, japanska Mazda izlaže čitavu gamu svojih proizvoda i premijerno će prikazati Mazdu2 Individual koja je prošla "kroz ruke" modnog dizajnera Bate Spasojevića.

Radno vreme Sajma je od 10 do 20 časova. Pojedinačne ulaznice koštaju 300 dinara, a ulaznice za grupne posete su 200 dinara.




Parking košta 100 dinara sat vremena, a celodnevna parking ulaznica iznosi 600 dinara.

"Porodični dan", kada cela porodica može da obiđe Salon automobila za 500 dinara je u četvrtak, 31. marta.

Svečano otvaranje 49. međunarodnog salona automobila i 6. međunarodnog sajma motocikala i bicikala je u petak, 25. marta u 11 časova, u hali 1 Beogradskog sajma.





Izvor:
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2011&mm=03&nav_id=500916


Takodje pogledati:
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2011&mm=03&nav_id=499789





Vazno! Arrow

Obratiti paznju u text-u, u sklopu nekih reci sam stavio URL tag(i bold-ovao sam istu rec), koji vas preusmerava sa doticnog link-a ka sajtu.


Ziveli

@ lnenad & @ Dusan NBG

I onda, jel dolazite?
S obzirom da ste se ovde jedini javili da cete doci... Mr. Green Razz

offline
  • lnenad  Male
  • Stručni saradnik
    Web
  • Nenad
  • Arhitetak
  • Pridružio: 16 Jan 2007
  • Poruke: 2860
  • Gde živiš: Bijeljina

Ja dolazim 99% Smile samo je pitanje koji dan.

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13409
  • Gde živiš: Z-moon

Ja dolazim samo da vidim VW Passat B7, firma ih je naručila za jun (jedan meni Embarassed) , baš me zanima kako izgleda uživo!
(Porshe Sever mi je daleko, Sajam mi je bliži) Mr. Green

offline
  • Tomica
  • Komitet za bezbednost saobraćaja
  • Pridružio: 22 Jun 2006
  • Poruke: 430
  • Gde živiš: Kragujevac

Drugari ja sam bio 25og Wink Mogu da vam kazem idem od 2006/07 godine na taj sajam... I ove godine nikad gori sajam nije bio.. Jedva su stavili u tri hale... Jedna mercedesova, jedna nemca i jedna sa svim proizvodjacima.. Nista posebno.. Zao mi je sto sam dao 300 din. Sad Jedini autic koji je sve okupirao je bio po prihvatljivoj ceni Dacia Daster Wink

offline
  • lnenad  Male
  • Stručni saradnik
    Web
  • Nenad
  • Arhitetak
  • Pridružio: 16 Jan 2007
  • Poruke: 2860
  • Gde živiš: Bijeljina

Znaci da se ne isplati ici ?

offline
  • _Sale  Male
  • Prijatelj foruma
  • Pridružio: 30 Jul 2010
  • Poruke: 13409
  • Gde živiš: Z-moon

Moje foto viđenje Salona...















I naravno:



offline
  • Pridružio: 20 Dec 2009
  • Poruke: 272
  • Gde živiš: u kanalizaciji sa Nindza Kornjacama

Meni licno je ovaj sajam bio sjajan.Osetno bolji nego proslogodisnji.

E sad,kad su se slegli utisci,moram da prokomentarisem.
Upozoravam da je post poduzi,i da sam upregnuo sve svoje iskustvo vezano za kola,i svezao sva moja osecanja da bi tekst bio sto vise objektivan :

Mercedes-Benz SLS: atrakcija sam po sebi.Lepo je uvek videti takvo remek delo na tockovima,ma ko god da je proizvodjac.
Nisam fan Mercedesa,cak naprotiv,njihova vozila mi se nikad nisu svidjala,i nikad ne bih dao pare za nijedan nov MB (ne zato sto je los,nego zato sto smatram da se moze uzeti bolji auto za iste ako ne i manje pare),ali kad je nesto dobro onda je dobro.Sejfti kar formule jedan-mislim,sta reci.
Pohvalio bih i SL i SLK.Pravi misicavi sportisti,koji pucaju od snage i obrtnog momenta.
Dok mi se npr. novi CLS ne svidja uopste.Izgubio je neku senzacionalnost koju je imala prva generacija naspram tadasnjih Mercedesovih modela.Stopio se sa linijom ostalih MB-a.Ja razumem unifikaciju dizajna,ali CLS je bio najlepsi Mercedes u zadnjih mnogo godina.Ocekivalo bi se da i ostane tako-avangardan i apsolutno samo svoj.
Izdvojio bih jos i to da,po meni,renome Majbaha rusi pomalo cinjenica da lici na S-klasu (iako je obrnuto,S-klasa lici na njega).To po meni super-limuzina ne sme da dopusti.Automobili cija se cena meri u stotinama hiljada evra,moraju imati specificnu osobnost,karakter i unikatnu licnost.Inace nema mnogo smisla.
Tu je naravno i vecita G-klasa.Nju ne treba komentarisati,ona je komentar sama za sebe.

Ja licno,da se razumemo,ne volim hatch-back automobile.Ali kad sam video Lexus CT200h srce mi je zakucalo brze.Iskreno,nisam ljubitelj te marke.Kao i u slucaju Mercedesa,gaijim veliko postovanje prema njihovom radu,ali ne i neku posebnu ljubav prema njihovim modelima.
No CT200h je zaista vrh.Hibridni pogon,velika snaga a mala potrosnja,prostran i napred i nazad (sa relativno velikim gepekom) a vrhunski kvalitetan i luksuzan enterijer-najbolji hecbek na evropskom trzistu-po meni.
Ali najbolji hecbek ima i najbolju cenu.I to mi je licno jedina mana.Ne kazem da je cena neopravdano velika.Bas naprotiv,ocekivao sam i visu,ali 32 000 je mnogo za takav auto-po mom ukusu naravno.

Skoda je tradicionalno dobra marka.Najbolje sto moze za najmanje moguce pare.Zato nemam sta da komentarisem,osim Fabie Monte Carlo.
Iako nisam ljubitelj malih gradskih kola,taj paket je sjajan.Prednji crni spojler,crne felne,lepi ,,nagaravljeni'' prednji farovi,unutra sportski volan sa crvenim stepom,crn krov,nazad imitacija difuzora-ma savrseno.I sto je najbitnije,odlicno uklopljeno u tako mali auto.A to je priznacete retkost.
I opet sam ostao impresioniran prtljaznikom i odnosom izmedju performansi,kvaliteta i cene Skode Superb karavan.
Jednostavno me oduseljvava taj auto,i u sedan i u karavan verziji.Nemam druge reci.

Nekako nezapazeno je prosao Subaru.Posto malo iskace iz sablona tradicionalnih shvatanja srpskih kupaca,nije kod nas bio nikad ni nesto posebno zapazen.
Ali moram da primetim da je jak utisak ostavio Legacy sa jelte,prvim boxer diesel motorm na svetu,od 2 litre i 150ks. (iz reklame but Subaru was newer been here).
Sve je to lepo,ali uz par zamerki-naprimer boja plastike u enterijeru ne odaje utisak kvaliteta.Ona jeste kvalitetna,al ne lici tako.A kosta kao da lici.To je ujedno i druga zamerka.Visoka prosecna cena,za prosecnog srpskog kupca.Tu je i Forester,koji mi se svidja,a pogotovu enterijer,recimo vise nego Tojota RAV4 ili Mitsubishi Outlender.A to znaci,kad kaze neko ko ne voli of-road vozila,cak ni one gradske off-road,ako tako nesto uopste postoji.
Naravno,opet je cena malko veca,al to je vec tradicija Subarua.
No dobro,daleko od toga da je to bez razloga.
Cuveni Subaruov 4WD,diferencijali i menjaci poznati po izdrzljivosti cak i u slucaju najgorih uslova eksploatacije,te boxer motori sigurno imaju svoju cenu i svoju neospornu vrednost.

Kad spomenuh Mitsubishi,izdvojio bih Lancer 1.6 Invite sa 117ks koji je na sajamskoj akciji 15 200 evra-ako mene pitate nista,za takav autic,koji pritom dolazi uz vrlo bogat paket opreme,sa npr. klimom,alu-felnama,bocnim vazdusnim jastucima,ESP itd.Dizajn se doduse verovatno nece svideti malo konzervatvnijim,ili starijim ljudima,al Boze moj.
Iskren da budem,bas mi je zapao za oko.Za te pare ne umem da navedem bolji auto.

Recimo,Reno mi se nije nesto svideo.Nikad nisam ni bio ljubitelj,ali me je npr razocarao kvalitet plastike i detalja u Fluence-u koji je bio izlozen.
Ono jest,to je 1.6 verzija,i one 1.5dci su skuplje i imaju i malo bolji enterijer,al svejedno.
Sa druge strane Latitude je lepo,prijatno iznenadjenje.Pogotovu mi se dopao zadnji kraj,da ne kazem dupe,tog modela.
No uprkos svemu,sumnjam da ce ozbiljno ugroziti limuzine koje su se vec ucvrstile u tom segmentu.
Da ne bude da ne volim Renault-navozao sam se i u novim i u starim modelima,ali mi se ni eksterijer ni enterijer,kao ni prakticna resenja u novim Renault-ovim modelima ne svidjaju.Za te pare-moglo je i bolje,je komentar koji bih nekako vezao za Renault.
Ipak ja ovde dajem samo moje misljenje,i nista vise.

Odmah pored vladala je navalica na Daciju.
Ja nisam ljubitelj jeftniih kola.
Svestan sam,da na zalost,90% kupaca u ovoj zemlji Srbiji ni ne moze da kupi nista drugo,i sa te strane vrlo postujem Daciu-da,da dobro ste culi,postujem,jer razumem potrebu za jeftinim kolima i motorizacijom sirokih narodnih masa,i svaka marka koja uspe da ljudima omoguci da maltene svi poseduju nova kola zasluzuje postovanje.
Ali kad vidim tu jeftinu plastiku,nesto mi se stegne u zeludcu.Sto bi kolega prokomentarisao-ovo je plastika na nivou Pertinija.
Pojedina kola iz osamdesetih godina imaju desetostruko bolji kvalitet enterijra.
Jedino je Duster malo bolji,ali mu je cena prenapumpana-bar po meni.
Ima mnogo,mnogo boljih automobila za te pare.
Nisam mnogo zagledao Daciu jer je guzva zaista bila velika na njihovom standu.No,dobro.Koliko para toliko muzike.Sve najbolje zelim rumunskoj firmi u daljem usponu ka zvezdama,i jos vise srece vlasnicima njihovih kola.Iskreno i od srca.

Ford je takodje jedna od retkih marki sa kojom imam losa iskustva,i sa kojom svi ljudi koje znam da su je posedovali imaju losa iskustva,tako da necu da komentarisem nista,osim ovog:
izgled enterijera u novom Focusu i Mondeu,pogotovu MF volan,pozicija sedenja i instrument tabla,mi se zaista svidja i deluje zaista luksuzno i kvalitetno.Jedan veliki plus za Ford,koji moze itekako da prevagne kod potencijalnog kupca.

Kad dodjete do standa Suzukija,vidno dominira Kizashi.
Mnogo puta sam cuo od majstora-,,svaki japanski auto je dobar,al je Suzuki najgori'' ili ,,ako hoces dobar japanski motocikl,uzmi Suzuki,ako neces dobar japanski auto uzmi opet Suzuki'' i slicno.
E pa Kizashi je sve samo ne los.Jednostavno ne moze da bude.
Intrigantna linija,koja malo odskace a opet se i uklapa u dizajn japanskih kola,odlican enterijer i u ergonomskom smislu i u smislu kvaliteta i zavrsne obrade,jak motor od 2.4 litre i skoro 180ks-po ceni od 26 i kusur hiljada evra je smesno.Kizashi je u svakom slucaju jedno od lepsih iznenadjenja ove godine,pogotovu za one koji ime Suzuki vezuju za modele Swift i SX4 ili Grand Vitara.Ovo je,verujte nesto sasvim drugacije.

Na standu Tojote kao i uvek,dosta modela,ali vecina njih je vec poznati-iQ,Aygo,Auris,Avensis,Land Cruiser i naravno moja ljubav,legendarni Hilux.
Izdvojio bih medjutim tri stvari koje vredi ozbiljno pogledati.
Prvo je maleni Urban Cruiser.Na slikama deluje mnogo vece,a u stvari je patuljak.I to preskup patuljak.Sa cenom koja gazi 15 000 evra-jednostavno sa racionalne strane nema smisla uzimati taj auto.
Ali takva kola se inace ne kupuju glavom nego srcetom,sto bi rekli klinci,pa tako i ne vredi pricati o tome.U svakom slucaju zanimljiv autic.
Druga bitna stavka na standu Tojote je Auris Hybrd.
Jedan pouzdan i proveren gradski automobil sa tehnologijom ciji je pionir upravo Tojota bila.Sjajan porodican auto sa potrosnjom od 3.8l na otvorenom putu,i to bez gubitka performansi.Doduse,cena jeste malo veca,no tehnologija kosta.
Zagledao sam auto dobrih 10 minuta,i unutra i ispod haube,i prtljaznik i jedino sto mogu da kazem je-svaka cast Tojoti,i samo nastavite tako.Gajim iskreno divljenje prema trudu i radu te japanske marke.
Dugo je vremena kako su japanska kola,svidjalo se to nekom ili ne,za korak ispred evropskih po tehnologiji koju koriste,ali ovo je stvarno jedan veliki iskorak napred-hibrid dostupan dobrostojecoj npr. cetvroclanoj porodici.
Ono sto je medjutim na mene ostavilo neverovatan utisak je-Avensis.
Sta ima tu tako impresivno pitace neko.To nije nov auto,vec je poznat itd.
E pa,iako je on poznat,ja nisam imao priliku da ga bolje upoznam do danas.
Dizajn na stranu,jer je to subjektivno.
Izlozeni model je bio najslabiji,sa 1.6 motorom koji je ,,napucan'' sa 132ks.Odlican odnos zapremine i snage. (82,5ks/l)
Sam osecaj sedenja na vozackom mestu nekako uliva sigurnost.
Nalazite se u ergonomski savrseno oblikovanoj kabini,okruzeni kvalitetnim tamno-sivim enterijerom.Sve je pregledno i na dohvat ruke.
Dosta prostora,sediste sa brdo opcija podesavanja kao i volan,koji savrseno lezi u rukama.Tu su i vazdusni jastuci za vozaca i suvozaca kao i bocni.
Podsecanja radi,rec je o najjednostavnijoj,najjeftinijoj verziji Avensisa.
Na zadnjim sedistima jos vece iznenadjenje.
Svi mi znamo da Avensis nije mali auto.To je jasno i maloj deci.
No da se ja,visok metar i 80 sa svih svojih 95kg smestim tako lagano,i da pruzim noge i rasirim ruke i pri tom ostane mesta da jos jedan kao ja (ili veci Mr. Green) uradi to isto-to je van svake konkurencije.
Gledano spolja Avensis ne izgleda uopste toliki.Ali unutra je zaista pun iznenadjenja.Jednostavno sedeti u njemu,na bilo kom sedistu je uzivanje.
Gepek je sasvim pristojan-ima i vecih,ali bogami i dosta manjih.
Cena je medjutim ono sto izdvaja ovaj auto od konkurencije.
Sajamski popust je doveo do toga,da se ovako vredno parce Tojotine tehnologije prodaje za samo 17 400 evra.Da,da dobro ste culi nepunih 17 i po hiljada.Za te pare,ne mozete ni da uzmete automobil C klase od pojedenih proizvodjaca.
Naravno,to je popust.Inace taj auto kosta nesto preko 20 hiljada,sto ga opet ne cini skupim.

Tu je naravno i Honda.Osim novog Jazza tu nije predstavljeno nisto novo osim par lepih sajamskih ponuda-Civic sa motorom 1.4 sa 100ks za nesto manje od 15 000 evra i Acord sa motorom 2.0 sa 156ks za nesto preko 21 000.No nekako mi se enterijer Accorda nije sasvim dopao.Nesto i nekako tu nedostaje.Sta-tesko je utvrditi.Mozda sam ja previse zahtevan ali to je tako.U svakom slucaju Honda u standardnoj postavi-moja licna ocena je da je to moglo mnogo bolje,ali da nije lose ni ovako.

Sa druge strane Citroen,sa dosta premijera.C3,C4,C4 Pikaso,DS3.
Ja licno volim avangardu ali je Citro za mene uvek bio previse.Pocevsi od dizajna,pa preko instrument table,volana.Bukvalno ti treba posebno upustvo za koriscenje Citroenovih vozila.
No od svih francuskih vozila,moram da napomenem da je Citroen imao daleko najkvalitetniji i najergonomicniji enterijer.Za svaku pohvalu.
I naravno daleko najvecu cenu.Primera radi,C4 Pikaso sa po meni vrlo nesrecnom kombinacijom banana zute i tamne koze sa 2.0HDi motorm od 150ks sa full opremom kosta 34 i po hiljda evra.Isto je bilo i sa izlozenim C3 koji je stigao do 17 i kusur hiljada i C4 koji je kostao 19 i po skoro dvadeset hiljada evropskih novcanica.
Uz duzno postovanje prema cuvenoj francuskoj firmi-precenjeno.

Kad smo vec kod Francuza,moram isto da kazem da me je Peugeot na ukupnom planu razocarao.
Gledajuci zavrsnu obradu,i kvalitet enterijera,pocinje da mi biva jasno zasto je i kako Peugeot uspeo da snizi cene svojih modela.
Inace,ovo kazem teska srca,jer mi je Lav na Dve Noge uvek bio omiljena francuska marka.
Ima tu i licnog iskustva,brdo ljudi koji su se iskreno zalili na 207,307,308,407 i tako.
Cak i 508 u koga sam polagao nade nije ispunio moja ocekivanja.Jedino sto mi se iskreno dopalo su zadnje svetlosne grupe,i zadnji deo automobila uopsteno.
Naravno,najlepsi i ruku na srce najbolji Peugeot je bio RCZ.
Francuski TT kako nazivaju sa malim,ali opakim 1.6 turbo motorom od 156ks i prelepim zadnjim delom prosto pleni.I opet.zamerka na enterijer.
Plastika ima jeftino sivu boju,a to ne ide uz auto koji toliko kosta i ima u sebi predispozicije da postane rasni sportista.
Jedino sto me je konstatno odusevljavalo u enterijeru Peugeotovih automobila su cajgeri na instrument-tabli.Sa lepim okvirima od hroma,tanikim belim skazaljkama,lepim fontom izbazdarenim brojevima-milina ih je gledati i kad miruju i kad su ugaseni a kamoli kad se setaju pod osvetljenjem.

BMW kao BMW.No da ja ne komentarisem,jer sam poznati fan ove marke,pa da mi ne bi prigovarali kako sam previse subjektivan,ostavljam to nekom drugom,malo objektivnijem kolegi.
Na kraju krajeva,samo komentarisanje moje omiljene marke moze da se smesti u jedan ovoliki pa i veci post.Tako da bolje ne.

Hyundai.Neko mi je ispricao kako su 21 godinu,jos od 1987.,korejci strpljivo pravili strategiju za proboj na evropsko trziste.Izracunali su prohteve evropskih kupaca,ucili na krahovima ali i uspesima drugih marki,strpljivo razradjivali poslovnu strategiju,pravili dogovore i ugovore sa partnerima.Nama,evropljanima nikad nece biti jasna filozofija zivota naroda sa dalekog istoka.No,bila ona jasna ili ne,pokazala se da savrseno funkcionise.U roku od par godina Hyundai i KIA su napravili bum,a sad je Hyundai krenuo u totalno osvajanje evropskog trzista,ofanzivom koju predvodi i-generacija modela.
Cak je i nadmasena Skoda po odnosu ulozeno-dobijeno.Svidjalo se to nekom ili ne ali Hyundai je postao best-buy,i to ne samo na nasem trzistu.
Na i30 necu da trosim reci.Tvrdim da je u rangu od 10 do 15 000 najbolja kupovina.I to vise zna svako.Auto pleni gomilom opreme i za taj novac sjajnim kvalitetom.No to je vec poznato.
Za mene licno najvece iznenadjenje je bio i20.
Odavno sam sumnjao da je ovaj korejski Jaris,daleko iznad npr. Punta ili Sandera,sa kojim ga svrstavaju u istu klasu.
I bogami,bio sam debelo u pravu.Osecaj je kao da se sedi u skupljim kolima.Lepo oblikovan volan,komande,preglednost.Udobna sedista i mesta i na zadnjoj klupi.
A cena sitnica.Izlozen model sa 1.3 motorm (valjda) kostao je 8 990 evra.
Kolega je samo prokomentarisao : ,,jao sto na ovo ne daju subvencionisane kredite i zamene staro za novo''.
I ja sam pomislio isto.Jer pored Punta,ovaj enterijer odise kvalitetom.Sandero je tek tu nesto bolji od Punta,ali drasticno iza Hyundaija.Cak i eksterijer,koji se eto trudim da ne ocenjujem,je lepsi u odnosu na ova dva konkurenta.
Odusevljen tako dobrim utiscima iz malog automobila (koje inace ne volim nikako),prebacio sam se na i40CW.Nisam ga mnogo zagledao ali deluje dobro odradjen ,onako u Hyundaijevom stilu.
A onda sam dosao do nove Elantre.
Inace sam ljubitelj malih limuzina,tipa tako Skoda Octavia,Toyota Corolla itd itd.Odmah me je zaintrigiralo kakva je onda Elantra.Izgled manje vise (ruku na srce,nije da mi se nesto svidja,pogotovu prednji kraj),ali me je enterijer bez reci ostavio.
Za razliku od vecine novih automobila ne sedi se nisko.To mi se prvo dopalo.To za sobom povlaci i osecaj sigurnosti,i bolju preglednost kako table tako i uopsteno okoline automobila.Sedista su sjajna potpora telu,a opet nisu tvrda.Ima dosta mesta da se ostave sitnice,ali nista ne remeti dizajn i harmoniju enterijera.Zadnja klupa ima mesta,doduse ne bas da se siris,ali tako da ne moras da se skupljas ili da ti ne daj Boze sedista pritiskaju noge.Gepek je sasvim zadovoljavajuc.
Kad je prelepa brineta koja radi na Elantri rekla da cena jos nije formirana za nase trziste,ali da ce biti od 14 do 20 000 evra u zavisnosti od motora i opreme,ostao sam skroz i iskreno zapanjen.

Otisao sam sa Hyundaijevog standa sa smeskom u licu,prezadovoljan sto jos uvek postoji marka koja pravi dobra a jeftinam,pouzdana,funkcionalna i nadasve dopadljiva kola.Ili sto moj kolega rece kao komentar Hyundaijevog rada:
,,Nije sve tako crno u automobilskoj industriji''.

Da nije sve crno dokazala je i Mazda.Iako standardna postavka od vec postojecih modela,nekako je odusevljavao model Mazda 3 MPS sa turbo motorom i 260ks.Savrseno upakovan sportista za manje od 27 000 evra-to jednostavno nema nigde.

A da u automobilskoj industriji ima i svetionika,pokazao je SAAB sa modelom 9-5.Dugo,zaista dugo,nisam video tako kompletan auto.
Ne znam sta da nahvalim vise,odakle da pocnem pre.
Dizajn je prosto savrsen.Ogroman,masivan a opet fluidan,kao leteci tenk.Crni A i B stubovi i okviri oko svih stakala dodaju na takvoj dozi elegancije,dok skroz zatamnjeno zadnje staklo,cini da u kombinaciji sa belom ovaj automobil izaziva buru emocija.Ne mozete da se ne nasmesite dok mu prilazite.
SAAB je inace poceo svoju karijeru kao proizvodjac vojnih aviona.A vozac ovog automobila se oseca taman kao pilot.Skroz crn enterijer cini ovaj auto savrseno elegantnim,a opet neutralnom sportskim-jezivo upecatljivim ali nenametljivim.Volan,sve rucice sve je nadohvat ruke.Bezbroj komandi,ali kojima se lako rukuje.
Prelepa zeleno osvetljena instrument tabla sa HUD-om daje zaista osecaj da sedite u nekom od SAAB-ovih supersonicnih lovaca.Udobnost je vrhunska.U sedista se savrseno nalegne.Obuhvate vas,ali ne izgube svoju cvrstocu.Nazad mesta kao u privatnom avionu.Da pruzite noge i da vas ne zanima sta se dogajda u spoljasnjem svetu.
Motor mocni 2.0TTID,biturbo diesel sa 190ks.Najjaci dizel motor od 2 litre na svetu.Spisak opreme (i to vrlo korisne) je ogroman.
Meni licno,izuzev superautomobila,SAAB 9-5 je najveca zvezda ovog sajma.Takav utisak je ostavio na mene da sam i sad pri tome,da bih pre uzeo njega nego trenutni BMW 520d koji je njegov glavni oponent,a moj inace omiljeni auto (mislim Serie 5 uopsteno).Izlozeni primerak je kostao 48 000 evra,ali sa sajamskim popustom.Inace ta verzija sa full opremom i 2.0TTiD motorm ce kostati oko 53 000 kad krene prodaja ovako,van sajma.

Tu su bili i oldtajmeri.Njih naravno ne treba mnogo komentarisati.Oni nisu vozila,vec sklupture na tockovima.

Sto se tice Opela predstavio je Insigniu sa 4x4 pogonom.Lepo i inovativno ali van mog ukusa.Ne volim limuzine sa pogonom na sva cetri tocka.A Insigniu kao takvu,obozavam.

Volvo je za razliku od SAAB-a ostao tradicionalno hladan u dizajnu enterijera.To je medjutim i njegova jedina mana,jer na ostalo nema mnogo zamerki.V60 ostavlja jak utisak.Tipicno svedski nastup-hladno,promisljeno a u stvari igra na sve ili nista.

Tu je naravno i sad vec mitski Range Rover ali i ostale marke sa manje vise standardnom i meni licno nezanimljivom postavkom tipa KIA,FIAT,Lancia,Nissan,Chery i prelepa Alfa Romeo Gulieta.

Lada je tako prikazala Prioru hecbek.Automobil sa servom,ABS-om i dva vazdusna jastuka kosta 8 800 evra.A pri tom je drasticno prostraniji nego Punto ili bilo koj auto iz te klase.Auto o kome treba ozbiljno razmisliti.
Ne zato sto nam dolazi iz bratske zemlje vec zato sto zdrav razum tako nalaze.

Razum sa druge strane nema mnogo smisla kod Infintia.
Marka koja je stvorena za uzivanje,sa vrhunskim spoljnim linijama i neverovatno luksuznim enterijerom.Nisanova firma-cerka je pokazala kako se sitnice dovode do savrsenstva.Posebno mi je za oko zapao kupe-kabrio G37.Sa tvrdim sklopivim krovom ,3.7 V6 motorom od 320ks i enterijerom na nivou najluksuznijih limuzina,Infiniti G37 me je potpuno odusevio.Vidi se da je automobil stvoren da se uziva u njemu,i sve je podredjeno tome.Dakle samo sedenje u kolima donosi osecaj uzivanja u samom vozilu i to vise nego sto bi bilo zadovoljstvo u voznji,naprimer.Nisam ga vozio ali to smem da garantujem.To je jednostavno filozofija ove marke.

Audi,sa druge strane,kao i sva evropska kola sve predaje racionalizaciji i razumu.Tako je stvorena citava jedna gama automobila od A4,preko A5,A6,A7 i A8.Na ove automobile je suvisno bacati komentare.Audi je jednostavno odmerena marka,bez nekih vecih i eksplicitnijih dizajnerskih izleta kao kod BMW-a ili Mercedesa.
Ali upravo to cini da recimo A7 pleni svojim izgledom vise nego novi CLS,bar po meni.Zadnji deo i padajuca linija krova kod ovog automobila su uradjeni savrseno.Sa 3.0TDi motorom od 245ks to je pun pogodak.
Audiju svaka cast.Na njihove automobile,ni vizuelno ni tehnoloski nemam zamerke.

SEAT kao i uvek vuce srca mladjih kupaca ka njemu.Posto sam i ja u toj grupi mladjih,moram priznati da zaigra srce kad se stane pored Ibize.
Auto emocion,kazu za Seat.Ja licno mislim da se to da reci samo za Ibizu.Ostali modeli nisu jos na tom nivou,mada su na sjajnom putu.Jedino sto SEAT bas i nije medju pristupacnijim markama,pa ce mu taj put biti mao otezan.

A tu je i VW.I to sa pregrst premijera.Najupecatljvija je bar meni,Amarok.Lep i skladan,sto neko rece monumentalan pick-up,sa jako lepim enterijerom i 2.0BTDI motorm od 164ks.
No u toj klasi je kralj Toyota Hilux vec dugi niz godina.A da bi mu preoteo tu titulu Amarok mora jos godinama da se dokazuje,i da jos sazri.

Sa druge strane novi Passat meni licno nije nesto.Opet mi se cini da je VW preskup naspram onog sto nudi.
To se vec ne moze reci za novu Jetta,koja me je prijatno iznenadila.Za 22 146 evra je bio izlozen model sa 1.6TDi motorom i zavidnom opremom.Enterijer je malo hladan,ali je jako elegantan i funkcionalan.Jedina veca mana je menjac sa pet brzina,sto mi nkako ne ide u nov auto u 21. veku,pogotovu ne onaj koji kosta preko 20 000 evra.Ali uprkos tome sklon sam da kazem da bih npr. pre uzeo novu Jettu nego novog Passata,ma koliko to nekom cudno delovalo.Jednostavno,bolji je odnos ulozeno-dobijeno.

Toliko za ovo moje javljanje.Izvinjavam se ako sam nekog smorio sa ovolikim postom.
Samo sam osetio potrebu da sa vama,kolegama entuzijazistima automobilizma,podelim moje vidjenje ovog sajma sa sto objektivnije tacke gledista,i da eventualno priblzim taj dozivljaj onima koji nisu bili,ili su spreceni da dodju.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 770 korisnika na forumu :: 4 registrovanih, 2 sakrivenih i 764 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Bluper, goxin, Milos82, saputnik plavetnila