Poslao: 20 Mar 2008 13:04
|
offline
- L A Z A R
- Ugledni građanin
- Pridružio: 21 Avg 2007
- Poruke: 365
- Gde živiš: Gde cveta limun zut
|
Delegacija Folksvagena, najvećeg proizvođača putničkih vozila u Evropi posetila je juče Zastavu gde je sa poslovodstvom kragujevačke fabrike i nadležnima u Ministarstvu ekonomije iza zatvorenih vrata razgovarala o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila. Posle upoznavanja sa uslovima tendera predstavnicima Folksvagena, saznaje Danas, predstavljeni su proizvodni potencijali pogona (karoserija, lakirnica i montaža), ali i mehanička obrada i preseraj.
Ovom posetom razrešena je misterija ko se krije iza "jedne velike evropske kompanije koja je zainteresovana za kupovinu Zastavine fabrike automobila". Misterija je bila utoliko veća ako se zna da je Zastava u međuvremenu ponovo uspostavila saradnju sa Fijatom, ali i sa Dženeral motorsom (preko Opela) kao i da će tokom godine u Zastavi početi da se proizvodi Opelov model "astra klasik". Bilo je kontakata i sa Tojotom i još nekim japanskim firmama, kao i sa Fordom, ali je ta američka kompanija nedavno kupila jednu firmu u Rumuniji i time odustala od dolaska u Kragujevac. Na Mercedes, Audi i slične kompanije niko nije ni pomišljao pošto je reč o firmama koje uglavnom proizvode vozila više klase.
S druge strane, ni Folksvagena se niko nije setio verovatno zbog izjave ministra Dinkića da je već o "velikoj svetskoj kompaniji koja nikada nije bila zainteresovana za Zastavu". To, međutim, nije tačno s obzirom na to da je Folksvagen, krajem 80-ih prošloga veka, privučen Zastavinim "poslom stoleća" (izvoz "juga" u Ameriku) bio zainteresovan za Zastavu. Folksvagen je tih godina bio spreman da od Zastave načini ono što je nešto docnije učinio sa češkom Škodom. U toj nameri, međutim, nije uspeo, pošto je tadašnje poslovodstvo Zastave pregovaralo sa Fijatom i o formiranju zajedničke kompanije u Kragujevcu. Folksvagen je zato odlučio da ode u Češku gde je od Škode uspeo da napravi respektabilnog proizvođača automobila. Zastava i Fijat nikada nisu formirali zajedničku kompaniju jer je taj poslovni poduhvat na samom startu osujećen međunarodnim sankcijama SR Jugoslaviji. Ovoga puta odluka o eventualnom partnerstvu između Folksvagena i Zastave, neće zavisiti od stava poslovodstva Zastave, već isključivo od procene menadžmenta Folksvagena da li se isplati prihvatiti tenderske uslove prodaje Fabrike automobila.
http://auto.blog.rs/
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 20 Mar 2008 13:36
|
offline
- Crazy Wiking
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2008
- Poruke: 3657
- Gde živiš: Stara Pazova
|
Nećemo li i mi konačno dobiti nešto vredno i korisno?!
Kad ja budem seo u moj novi Yugo Y8!!!
|
|
|
|
Poslao: 20 Mar 2008 23:11
|
offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
Hm...videćemo šta će biti. Naši se i ne pitaju mnogo, odgovara im svako ali se švabe femkaju jer je pitanje da li se isplati kupiti našu fabriku i u nju investirati.
|
|
|
|
Poslao: 20 Mar 2008 23:39
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Ja iskreno ne verujem u ovo ili bilo sta da ce biti ozbiljno, razloga je vise a neki su zabranjeni na forumu.
Mozda i pocnemo da sklapamo dvojku.
Naravno da bih voleo da ovako velika kompanija preuzme zastavu.
setite se da je takodje nekoliko velikih kompanija bukvalno pobeglo.
|
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2008 02:43
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Ma ja to više ništa ne verujem. Prvo je bio Pežo, pa Fijat (sa kojim imamo saradnju), pa sad VW..
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2008 07:03
|
offline
- Pridružio: 22 Nov 2004
- Poruke: 2138
|
Mislim da bi bilo još najpametnije da ih VW kupi. Jedva čekam
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2008 11:59
|
offline
- pcbest
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 15 Jul 2007
- Poruke: 588
- Gde živiš: Nis
|
Bilo bi lepi da ih neko ozbiljan kupi bilo pezo ili vw sve jedno.
|
|
|
|
|
Poslao: 22 Mar 2008 17:26
|
offline
- s@le_18
- Građanin
- Pridružio: 09 Maj 2006
- Poruke: 172
- Gde živiš: Beograd
|
ne znam zashto svi na to gledaju tako pesimistichki.
mozhda ljudima u VW odgovaraju uslovi tendera, i ako procene da tje im se kupovina fabrike isplatiti, zashto je ne bi uzeli.
mozhda im se netje isplatiti u prvih 4-5 godina, ali verujem da kasnije hotje.
izmedju ostalog, shta bi nam falilo da vozimo VW bez carine? =]
|
|
|
|