Vozačke dozvole iz Srbije važiće u celoj Evropi

Vozačke dozvole iz Srbije važiće u celoj Evropi

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Jedan od predloga novog Zakona o bezbednosti saobraćaja je da se kazne neće plaćati na licu mesta već u pošti ili banci, dok će nesavesni vozači dobijati kaznene poene za kršenja propisa koje će izricati sudovi za prekršaje. Ali zbog usaglašenosti sa evropskim zakonima, naše vozačke dozvole važiće u celoj Evropi.

Vozači će dobijati od jednog do sedam negativnih poena u zavisnosti od predviđene kazne za učinjeni prekršaj, a sa 12 bodova biće im oduzimana dozvola na mesec dana. Kada nesavestan vozač sakupi 18 kaznenih poena, vozačka dozvola će mu biti poništena i moraće da pauzira šest meseci, nakon čega će ponovo polagati vozački ispit. Ako isti vozač drugi put sakupi 18 poena, dozvola mu se poništava na dve godine, uz novo polaganje vozačkog, a nakon dobijanja 18 poena treći put, dozvola će biti oduzeta trajno. Međutim, u slučaju nasilničke vožnje, kada je brzina veća od dozvoljene za 50 km/h u gradu ili 70 km/h van grada, vozač će automatski dobiti 18 kaznenih poena.
Jedan od predloga je da se kazne neće plaćati na licu mesta već u određenom roku, u pošti ili banci, a ova mera zavisiće od primenljivosti u našim uslovima.
- Policajac neće imati pravo da uzme pare na ulici već će morati da izda uplatnicu. Vozač će moći u roku od nekoliko dana da plati iznos u pošti ili banci. Ukoliko ne bude platio u tom roku, onda će morati da plati kod sudije za prekršaje i to 50 odsto skuplje. Međutim, osim plaćanja, biće mu upisivani i kazneni poeni - objašnjava za „Blic“ Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta i jedan od autora novog zakona. Vozači koji ne budu u toku godine imali kaznenih poena biće svrstani u kategoriju savesnih vozača. Oni koji zarade do sedam bodova smatraće se nepažljivim vozačima, od osam do 13 rizičnim, dok će oni koji budu imali od 14 do 18 poena biti zavedeni kao opasni učesnici u saobraćaju.
Rizični vozači će dobiti i pismeno upozorenje od Agencije za bezbednost saobraćaja, dok će opasni vozači, osim što će privremeno ostati bez dozvole, morati da idu i na psihijatrijske i psihofizičke preglede, koje će sami finansirati. Međutim, postojaće i mogućnost da se izbrišu neki negativni poeni i to u slučaju da vozač za dve godine ne napravi nijedan prekršaj.
Pomoćnik ministra za infrastrukturu Dragan Jovanović izjavio je za „Blic“ da će biti uvedene četiri nove kategorije (A1, B1, C1 i D1) koje će biti ograničavajuće u odnosu na standardne, ali i da će vozači biti drugačije školovani prema propisima u većini zemalja u svetu.
- Trenutno ako želite da vozite negde u inostranstvu, morate da vadite međunarodnu dozvolu. S obzirom na to da ta dozvola važi samo šest meseci, ako ostanete u nekoj stranoj državi duže, odnosno čim prijavite prebivalište dolazite u situaciju da morate da polažete ponovo vozački, jer se ne priznaju vozačke dozvole izdate u Srbiji. Usvajanjem ovog zakona steći će se uslovi da se naša dozvola priznaje bilo gde u Evropi - objašnjava za „Blic“ Demir Hadžić iz Ministarstva za infrastrukturu. Hadžić kaže da će ovu privilegiju imati i vozači koji su polagali pre donošenja novog zakona, bez dodatnog polaganja testova za vožnju.
Inače, još se ne zna kada bi zakon trebalo da bude usvojen u Skupštini, a umesto Ministarstva za infrastrukturu, za predlaganje novih propisa biće nadležno Ministarstvo unutrašnjih poslova.

Rangiranje kazni
1 poen - nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, kretanje žutom trakom, nepoštovanje prvenstva prolaza
2 poena - nepropuštanje pešaka na pešačkom, naglo smanjivanje brzine bez dobrog razloga
3 poena - nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece iz kojeg izlaze ili ulaze deca
4 poena - neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, neprekidna vožnja u traci za preticanje, nepropisno zaustavljanje na autoputu
5 poena - upotreba mobilnog tokom vožnje, loše gume ili kočnice i drugi slični uređaji
6 poena - prolazak kroz crveno svetlo
7 poena - nasilnička vožnja, prekoračenje brzine od 100 odsto od propisane, ubacivanje ispred vozila na semaforu, izazivanje neposredne opasnosti loše učvršćenim gabaritnim teretom, vožnja pod dejstvom alkohola ili narkotika

Tri milijarde evra štete zbog udesa
- Negativne posledice loše bezbednosti u saobraćaju, ekonomiji jedne zemlje nanose štetu kroz gubitak ljudskih resursa, materijalnu štetu kao posledicu nezgoda, ali i nematerijalne kao posledica lečenja i socijalizacije povređenih lica. U Srbiji se te negativne štetne posledice mogu vrednovati sa najmanje tri milijarde evra godišnje, prema poznatim svetskim standardima za proračun šteta od saobraćajnih nezgoda - kažu u Privrednoj komori Srbije.

Na drumovima poginulo 35.000 ljudi
U poslednjih 25 godina u Srbiji je poginulo oko 35.000 ljudi, odnosno čitav jedan grad veličine Loznice ili Rume. U ovom crnom bilansu samo prošle godine je bilo nešto manje od hiljadu poginulih lica. Novi zakon predviđa standardne zone gde će brzina biti do 30, gradske do 50, vangradske do 70 i autoputevi 120 kilometara na čas.
- Cilj nam je da 2012. imamo za 50 odsto manje poginulih - rekao je Miodrag Jocić, sekretar Ministarstva za infrastrukturu.

Zbog tri prolaska na crveno ide se u zatvor
Vozačima koji budu imali 18 poena biće oduzimana vozačka dozvola, a sledi im i zatvor od 45 dana do dva meseca. To znači da za samo tri prolaska na crveno svetlo rizikujete oduzimanje dozvole i odlazak u zatvor. Ukoliko vozač u roku od dve godine sakupi 18 poena, dozvola će mu biti oduzeta na godinu dana, nakon čega će morati da ide na seminare za vaspitanje i obrazovanje. Kazne za korišćenje mobilnih telefona u toku vožnje biće 4.000 dinara, osim za vojsku, policiju i Hitnu pomoć.


http://www.blic.rs/drustvo.php?id=29408



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 13 Okt 2007
  • Poruke: 85
  • Gde živiš: bed green town

Sve je to Ok, ali... Samo da ne bude dvostrukih aršina i ja sam prvi za takav zakon.



offline
  • Branislav
  • Pridružio: 27 Feb 2006
  • Poruke: 1762
  • Gde živiš: Sombor

Prvo pitanje kod ovog zakona, je pitanje koje se postavlja kod svakog drugog, a to je primena zakona i strucnost onih, koji bi taj zakon trebalo da primenjuju. Trebala bi saobacajna policija da bude znatno strozija u primeni ovog zakona, nego do sada i da ne dozvoli ikakve propuste.
Drugo, kako je nasa drzava krenula, tesko da ce nam vozacka dozvola biti priznata u inostranstvu, ali, to je tema ze neke druge price.

offline
  • BIO  Male
  • Super građanin
  • Pridružio: 12 Jun 2005
  • Poruke: 1056
  • Gde živiš: Beograd

Lorki ::Ukoliko vozač u roku od dve godine sakupi 18 poena, dozvola će mu biti oduzeta na godinu dana, nakon čega će morati da ide na seminare za vaspitanje i obrazovanje.
Valjda ce konacno da se uozbilji Srbija malo po pitanju saobracaja Smile

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Ja sam malo zakasnio sa javljanjem,ali bih ipak da ostavim komentar.
Što se tiče ovog zakona tu nema ništa novo, zakon je skoro indentičan sa nemačkim, a to da se nemoze platiti na licu mesta to je samo u Madjarskoj bio slučaj,pa onda moraš da tražiš pošte po selima. Neka me neko ispravi ako nisam u pravu. Ja jesam za poštovanje propisa ali kada bi malo sredili i prošili saobraćajnice bilo bi još bolje. Jer kod nas važi još takozvani FAP zakon,koji bi takodje trebalo pod hitno promeniti.

offline
  • Pridružio: 27 Dec 2007
  • Poruke: 134

Pomenuli su skoro da ce traziti novi lekarski pregled vozaca, jel zna neko nesto u vezi toga?

offline
  • Pridružio: 13 Jan 2008
  • Poruke: 131

Sto se tice lekarskog pregleda, hoce da promene zato sto kod nas kada prvi put izvadis lekarko ako si zdrav do 65 god zivota niko ti ne trazi lekarski, tek tada te salju na kontrolu. A u medju vremenu moze covek da postane nesposoban za voznju a da ima vozacku. Jedino profesionalni vozaci idu na preglad svake 3 godine. Jer njima kontrolisu: krv, centar za ravnotezu, vid, sluh i kod psihologa i psihijatra. A to kosta oko 50 eura. Skoro sam bio na lekarskom pregledu pa znam. Pozdrav.

offline
  • Pridružio: 09 Maj 2006
  • Poruke: 172
  • Gde živiš: Beograd

pa, trebalo bi da takav lekarski pregled bude obavezan za svakog vozacha, ali bi bilo lepo kada bi bio besplatan.

@Branislav_s
da saobratjajna policija bi trebalo da bude struchnija, ali bi trebalo da bude i poshtena.
ortak je pre par dana proshao na zhuto, saobratjajac ga zaustavio, tvrdio da je proshao na crveno i napisao kaznu.
pored toga je dopisao da se ponashao drsko i da nije hteo da plati kaznu.
zbog te gluposti, oduzetje mu dozvolu na 6 meseci.
a po novom zakonu, saobratjajci tje imati josh vetju motj ucenjivanja, shto nikako ne ide u prilog nama vozachima.
ako me razumesh o chemu pricham.
ne kazhem da su svi saobratjajci takvi, ali, ruku na srce, ima ih puno.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 739 korisnika na forumu :: 4 registrovanih, 1 sakriven i 734 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: Dežurni pod palubom, Koridor, pirke96, saputnik plavetnila