Vozila na hibridni pogon.

Vozila na hibridni pogon.

offline
  • Max  Male
  • Super građanin
  • Marko Milic
  • MWEB - Project manager & Front-end developer /Saobracajni inzenjer
  • Pridružio: 02 Nov 2003
  • Poruke: 1363
  • Gde živiš: Beograd - Jagodina

Automobili na hibridni pogon - sadasnjost ili buducnost ?


Već nekoliko godina unazad aktuelna je naftna kriza kao i sve češća poskupljenja naftnih derivata. Uz to aktuelni su trendovi da se zagađenje koje stvaraju automobili svede na minimum. Kao prelazno rešenje nameće se koncept hibridnog automobila (“Hybrid car”), koji bi mogao da smanji emisiju štetnih gasova kao i da ucini vožnju jeftinijom



Šta je to hibridni automobil?
Koncept hibridnog automobila predstavlja jedno vozilo sa dva motora. Jedan motor je sa unutrašnjim sagorevanjem dok je drugi elektromotor, koji se napaja iz baterije smeštene u zadnjem delu automobila. Svaki od motora radi prema potrebi odnosno zavisno od uslova vožnje u kojem se nalazi auto, dok postoje trenuci kada su oba motora u funkciji. Ovakav koncept omogućava mnogo veću uštedu energije uz mnogo manje zagađenje eko-sistema.

U čemu je razlika?
Ono sto razlikuje “hibridca” od “običnog” automobila je njegov dualni pogon.U osnovi je i dalje motor sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) podpomognut elektromotorom. Kada je aktivan motor SUS ,generator koga on pokrece stvara elektricnu sruju i puni bateriju iz koje se kasnije napaja elektro motor.U celom sklopu bitan je jos jedan element a to je razdelnik koji ima ulogu prenosnika obrtnog momenta sa motora SUS ili elektro motora. Ceo sistem prati i kontrolise mikroprocesor.





Kada koristiti el. pogon?
Elektricni pogon je pogodan za korišćenje u gradskim sredinama, na kraćim relacijama pri malim brzinama. On ne stvara buku i ne zagađuje okolinu tako da je pogodan za uže gradske centre. Tojota je u svom hibridu Priusu ugradila “EV“ dugme koje aktivira samo elektro pogon. U trenutku kada se baterija istroši automatski se aktivira motor SUS . Takav sistem omogućava duplo veću uštedu energije od klasičnog automobila.





Pametno iskorišćavanje energije

Prilikom usporavanja tj kočenja gubi se energija koju automobil poseduje u toku kretanja(takozvana kinetička energija). Medjutim hibridni automobil tu energiju pretvara u elektricnu I tako postiže veći stepen korisnog dejstva tj ostvaruje veću uštedu goriva.
(Ovde je najbolje iskorisćena formula F=m*a .)





Baterije

Elekromotor se napaja iz baterije koja je najčešće smeštena u zadnjem delu automobila. Nekada su baterije bile prilično teške, što je predstavljalo problem. Međutim od kad su se pojavile Litijumske baterije taj problem je delimično ublažen jer su one znatno lakše od starih baterija pravljenih od nikla. Litijumske baterije prvo je počela koristiti Tojota. Baterija koju koristi Volvo u svom hibridcu sastoji se od 3000 AA baterija dajući tako snagu od 105 konjske snage.





Bezbednost

Sto se tiče bezbednosti, hibridni automobili su jednako bezbedni kao I obični automobili (nažalost važi I obratno). Oni u potpunosti trebaju ispunjavati uslove u pogledu kostrukcije koja obezbeđuje maksimalnu sigurnost putnika.





Autor: Marko Milic, student saobracajnog fakulteta

hvala za info Smile

evo još "malo": http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_car

Citao sam na wikipediji o tome odavno, cudi me da jos uvek nisu preveli tekst na srpski jezik. Inace mislim da ces sledecih desetek godina dominirati ovakvi automobili kao neko prelazno resenje, dok se ne "otkiju" novi energenti koji ce pokretati automobilske motore.

Interesantno!

Moglo bi se pogledati takodje o mesavini benzina i etil alkohola. Mora biti 99.9% cist zbog vode i mesaju se u odnosu 15:85. Naravno 15% benzina. Automobil brze ubrzava i ima vecu max brzinu. Treba pogledati tvornicu automobila SAAB.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol

Hmmmm metanol-etanol.... nije losa ideja za sledeci tekst. Pocinjem da radim Smile

Ne znam ja za to sve ali sto su napravili ona poluhibridni
LS 600h ,mmm ,6000 i nes kubika, pa kako ta sila ide da ste videli.

Tesla motors iz Kalifornije prestavio je vozilo na baterije koje se pune kao mobilni telefon.Elektro pogon ugradjen je u Lotusov rodster.Ovaj automobil ima domet od preko 300km sa jednim punjenjem,razvija brzinu kao klasični sportski automobili.Više o ovome vidite na sajtu tesla motors

Da znam, citao sam o tome. Cak i ne zaostaje za drugim sportskim automobilima sto se tice dizajna. Rado bi ga posedovao ali previse je skup i radi se po narudzbini. Ma kladim se da vec postoje patenti za elektro pogon ali da to neko vesto krije dok se ne iscrpi sva nafta. Ovo je cisto nagadjanje Smile (logicno nagadjanje).

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 801 korisnika na forumu :: 4 registrovanih, 3 sakrivenih i 794 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, Dorcolac, miodrag, nuke92