Ukratko:
DELJENJE: ceo spil karata se deli na onoliko igraca koliko je za stolom s tim sto da ako neka pretekne jednostavno se ne deli (npr. 6. igraca = 8. karata svakom tj 48. karti se podeli i 4. ostaju nepodeljene). Jedan igrac vodi zapisnik tj. pravi tabelu u kojoj normalno napravi kolone za sve igrace (to je po horizontali) i poredja sve igre do kraja naizmenicno (to po vertikali). Tako se dobija tabela u kojoj kolona za svakog igraca treba da bude dupla tj. podeljena na dva dela 1. za tipovanje i 2. za ostvareni rezultat. Unapred se odredi kako ce se igre igrati po redu a igre su sledece 4. aduta (pik, karo, herc, tref) i betl i sans. Takodje se prilikom pravljenja tabele predvidja da se u svakom sledecem deljenju deli po jedna karta manje tj. u gorenavedenom primeru sa 6. igraca gde se u prvom deljenju deli po 8. karata u sledecem se deli po 7. u sledecem po 6. itd... sve dok se ne dodje u fazu kada se deli po jedna karta svakom igracu. Takvo deljenje (po jedna karta) se ponavlja onoliko puta koliko ima igraca (u nasem slucaju 6. puta) pa se onda broj podeljenih karata ponovo povecava (deli se po dve karte, pa po 3. itd... sve do onog pocetnog broja karata kada se razdeli ceo spil (u nasem slucaju 8.))
IGRANJE: U svakom slucaju kada igra krene tj. kad se podele karte svaki igrac na osnovu svojih karata "tipuje" tj. prognozira koliko ce ruku odneti u tom deljenju ("ruka" mu dodje jedno bacanje karata;) s tim sto igrac koji zadnji tipuje ne moze da tipuje broj ruku koji bi u konacnom zbiru svih tipova dao broj identican broju svih ruku koje ce biti odnete u tom deljenju. Konkretno u nasem gornjem primeru ako ima 6. igraca i ako je prvo deljenje tj. svakom je podeljeno po 8. karti pretpostavimo da su prvih pet igraca tipovali ovako: prvi 2 (tj. misli da ce odneti dve ruke), drugi 0, treci 1, cetvrti 3, peti 1, pravilo nalaze da sesti igrac ne moze da tipuje da ce odneti 1 ruku (moze da tipuje 0, 2, 3...)jer bi to u zbiru tipova dalo 8 (2+0+1+3+1+1=8 ). a toliko ruku i ima pa bi moglo da se desi da svi ostvare svoje prognoze. Na ovaj nacin se forsira da bar jedan a cesto i vise igraca ne moze da ostvari svoj tip tj. odnose onoliko ruku koliko je prognozirao.
Na igri betl svi prognoza svih igraca je 0 tj. da nece odneti nijednu ruku.
Kada se dodje u deo igre gde se deli samo po jedna karta svakom igracu, igrac ne sme da gleda tu kartu vec je (ne gledajuci je) stavlja sebi na celo (tako da svi ostali mogu da je vide sem njega, tj. on vidi karte svih drugih igraca osim svoje). Tipovanje se vrsi na isti nacin kao kad je podeljeno vise karata tj. zbir tipova ne sme da bude jednak ukupnom zbiru ruku (u ovom slucaju 1.)
BODOVANJE: Na pocetku svaki igrac ima 0 bodova. Na adutskim igrama i na sansu za svaku odnetu ruku igrac dobija po -2 (minus 2) poena a za ostvarenu prognozu bonus od -10 poena. Konkretno recimo da je igrac prognozirao da ce u tom deljenju odneti 2. ruke. U slucaju da odnese samo jednu ruku dobija -2 poena, u slucaju da je odneo 2 ruke (kao sto je i prognozirao) dobija 2 puta po -2 poena (tj -4) za odnete ruke bonus -10 poena za stvarenu prognozu sve ukupno -14 poena, u slucaju da odnese 3 ruke dobija -6 poena (3 puta po -2 i nema bonusa jer nije ostvario prognozu). Na igri betl gde je cilj odneti sto manje ruku racuna se malo drugacije. Ovde se za svaku odnetu ruku dobija po +2 poena tj. ide se u plus.
Cilj igre (Vist) je naravno biti sto vise u minusu tj. sabrati sto vise negativnih poena. Pobednik je onaj ko je na kraju igre najvise u minusu.
Uf umorih se. Za one koji ne znaju sta su to adutske igre, betl i sans nastavak u sledecem broju.
Veliki pozdrav za moje bivse komsinke Miru i Sandru sa kojima smo igrali Vist cesto do ranih jutarnjih casova.
Pozdrav!
|