offline
- draganstojanovic
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 11 Okt 2008
- Poruke: 16
- Gde živiš: Moskva
|
Napisano: 17 Jul 2009 21:43
IGRE ZA ZABAVU
Pored igara sa kartama,koje su već afirmisane i imaju određenu reputaciju,širom Sveta neprestano niču i nove,kojima je osnovni cilj da zabave,uvesele i prekrate dosadu.Po pravilu su komponovane tako,da se vrlo lako uče i ogromnom brzinom omasovljavaju i šire.Zbog jako privlačnog sadržaja,kao dopunsku zabavu ih često prihvataju i ljubitelji hazarda,ali i igrači Bridža i Preferansa.
Pojedine igre ovog poglavlja su potpuno originalne,dok se druge mogu istovremeno svrstati u više poglavlja,počev od onih na štihove,do onih na kombinacije,a vrlo često podsećaju i na Pasijanse.Bez obzira što sam naziv poglavlja „Igre za Zabavu“ zvuči pomalo neozbiljno, nemojte se iznenaditi,kada se susretnete sa teškim misaonim igrama,a koje se suštinski ne mogu svrstati ni u jedno drugo poglavlje.
PELMANIZAM
Pelmanizam je jedna od najprostijih igara sa kartama,pa je zbog toga pogodna i za decu najmanjeg uzrasta.Međutim,pošto njen ishod zavisi uglavnom od memorije i sposobnosti pamćenja,a u manjoj meri od sreće i slučajnosti,često se može sresti i u najelitnijim kartaškim krugovima.Posebno treba naglasiti,da za Pelmanizam postoje na stotine specijalizovanih špilova, uglavnom od svih većih Svetskih proizvođača.U poslednje vreme,rapidno raste popularnost tzv. MEMO-igara,koje se upravo baziraju na njegovim osnovama.Igre sa specijalizovanim kartama, uvek imaju i po malo izmenjena pravila,a ovde je opisana standardna varijanta.
Koristi se špil od 52 karte,koje ovde nemaju brojne vrednosti.
BROJ IGRAČA : U Pelmanizmu mogu učestvovati 2,do 8 igrača.Svakome se bodovi evidentiraju zasebno,a pobednik je onaj,koji prvi dođe do 51.Čim neko stigne do tog rezultata, dalja igra se prekida.
TOK IGRE : Karte se ne dele igračima,već se ređaju zatvoreno na sto,licem na dole i to,u 4 reda,po 13.
Prvi na potezu je igrač desno od delitelja,a zatim redom u krug.Igrač na svom potezu otkriva jednu kartu,odnosno,ofira je i spušta na isto mesto,licem na gore.Zatim,to isto čini sa još jednom.Ako se dogodi,da su one jednake po rangu,a još i iste farbe (npr,dve crvene-Petice,ili dve crne-Osmice i sl.),igrač ih uzima kao svoj plen i stavlja ih ispred sebe na sto..U tom slučaju,on odmah okreće još dve i tako redom,sve dok ne promaši.
Kada su preokrenute karte međusobno različite,igrač ih vraća u prvobitan položaj. Tokom igre,karte ne smeju menjati mesta,jer je upravo i cilj,da se zapamti,gde se koja nalazi.
Pošto se posle promašaja,karte vrate u prvobitan položa,potez prelazi sledećem desnom igraču.
Svaki formirani Par,donosi po 1 bod.Čim neko ostvari svoj 51-i bod,to objavljuje i igra se prekida.
U svakom deljenju,otkrivaju se po 25 Parova.Kada na stolu ostanu samo 2 karte,one se ne računaju nikome,već se prelazi na novo deljenje.
Dopuna: 17 Jul 2009 22:10
A B O T
(Eleusis Original)
Često sam se pitao,kako je Eleusis,kao jedna sasvim prosečna igra,obezbedio sebi mesto,u gotovo svim Svetskim izdanjima o kartama.Istražujući njeno poreklo,našao sam odgovor i na prvo pitanje.Eleusis je nastao u SAD-u,1959-e godine.Stvorio ga je poznati američki autor društvenih igara Robert Abbot,a u vreme svog nastanka,igra je bila pravi Hit.Bez obzira što je pomenuti teoretičar komponovao na stotine poznatih igara,upravo se Eleusis smatra njegovim najuspešnijim dostignućem,a kasnije se i naziva njegovim imenom.Kao već veoma popularna igra,prenosi se u Evropu,ali se na tom svom putu veoma uprošćava.Tako je predhodno opisana igra,najverovatnije neka dečija varijanta Eleusisa.Pod imenom njegovog autora,ovde opisujemo originalnu varijantu,mnogo složeniju,ali i zanimljiviju.
BROJ IGRAČA : U Abotu mogu učestvovati 3,do 8 igrača.
KARTE : Korise se jedan,do dva špila,od po 52 karte,u zavisnosti od broja igrača.Po pravilu,jedna karta pripada delitelju (Šifrantu),a ostale se moraju podeliti igračima bez ostatka. Tako se dolazi do sledećeg broja karata :
4 igrača- 52 karte; jedna pripada delitelju,a po 17,ostaloj trojici igrača.
5 Igrača-49 karata (bez Dvojki – pik,tref i karo); jedna pripada šifrantu,a po 12, ostaloj četvorici igrača.
6 Igrača-51 karta (bez Dvojke-tref); jedna ide delitelju,a ostaloj petorici,po 10.
7 Igrača-99 karata (bez Dvojki tref i karo i jedne Dvojke-herc); svakome se deli po 16 karata i jedna ostaje za delitelja.
8 Igrača-99 karata(2 špila, bez Dvojki tref i karo i jedne Dvojke-herc); svakome se deli po 14 karata,a za delitelja ostaje jedna.
9 Igrača-(2 špila bez Dvojki,osim jedne pikove); svako dobija po 12 karata,a šifrant naravno,jednu.
CILJ IGRE : Cilj igre delitelja i ostalih učesnika u igri je potpuno suprotan.Dok se svi trude,da se što pre oslobode svojih karata,delitelj nastoji propisati takvu šifru,koja će omogućiti jednom igraču,da svoje protivnike pobedi sa što većom bodovnom razlikom.
DELJENJE i ŠIFROVANJE : Delitelj najpre uzima jednu kartu sebi,koja služi kao Starter,a zatim ostale deli,jednu po jednu.Posle deljenja,na listiću papira zapisuje Šifru,odnosno pravila ređanja karata,ali tako,da je ostali učesnici u igri ne mogu videti.On sam,prvi odigrava svoju jedinu kartu i sa njom je krenula igra.
U ovoj varijanti Eleusisa,šifra se propisuje uopšteno,bez tačnog redosleda ređanja.Ona može važiti samo za određeni poriod igre,a zatim se prelazi na neko drugo pravilo.Šifru smišlja sam delitelj,a od nje najviše i zavisi njegov rezultat.
Primer jedne šifre:
Na Pika se ređa bilo koji Karon;na Karona,Herc;na Herca,Tref,a na Trefa,Pik.Kada se na ovaj način na talonu nađu,ukupno 12 karata,prelazi se na sledeće pravilo:Na parnu kartu se ređa neparna i obrnuto.Ako je pri tome,predhodni igrač odigrao pravilno,obavezno se igra crna,a ako je bio nepravian potez,crvena karta.
Šifra se mora sastaviti tako,da omogućava igračima ređanje,više od 10 karata.Ako postoji bilo kakva teoretska mogućnost,da se igra zablokira posle 10,ili manje odigranih poteza, šifra se smatra neispravnom i zadaje se ponovo.
TOK IGRE : Posle odigranog Startera,prvi desni igrač igra jednu kartu na njega,ali tako,da ga samo delimično pokriva.Pri tome,delitelj odlučuje,da li je karta odigrana pravilno,ili nepravilnoAko je odigrana pravilno,ona tu i ostaje i igra sledeći.U slučaju da je odigrana nepravilno,isti igrač je uzima i stavlja ispred sebe na sto,licem na gore.Ona tu ostaje, sve dok se ne odigra.
Dalje je na potezu sledeći desni igrač.Svako uvek igra,samo po jednu kartu.Tek kada igrač odigra sve karte iz ruku,sme igrati one svoje sa stola.
Kada se svi oslobode karata iz ruku,bez obzira što su im neke na stolu možda i ostale, vrši se bodovane.
BODOVANJE : Igrač,koji ima najmanje karata na stolu ispred sebe,njihov broj množi sa brojem protivnika,ne računajući delitelja.Taj broj zatim oduzima od ukupnog broja karata,koje imaju svi protivnici zajedno.
Primer:U igri učestvuju 7 igrača,a broj njihovih karata na stolu je sledeći:A-8,B-3,C-4,D-8,E-delitelj,F-2,G-10 karata.Najmanje karata se nalazi ispred igrača F,samo dve.Sada se 2 množi sa 5 (toliko igrač F ima protivnika,ne računajući delitelja) i dobija 10.Ukupan broj karata ispred protivnika je:8+3+4+8+10=33 karte.Sada se pravi razlika 33-10=23 boda,koliko dobija dellitelj.Igra se produžava.
Igrači produžavaju igru,sa svojim kartama sa stola.Ko se prvi oslobodi i njih,dobija 6 bodova (BR.IGRAČA – 1),plus, broj svih karata,koje su ostale na stolu ispred protivnika.
Međutim,partija se može završiti i tako,što delitelj objavljuje,da više ne postoji ni jedna karta,koja se može odigrati.Tada je pobedio igrač,koji ispred sebe ima najmanje karata na stolu.On dobija onoliko bodova,koliko karata je ostalo kod protivnika,ali sada,bez dodatnih 6 bodova nagrade.
Partija traje,dok svako po jednom ne bude delitelj,odnosno Šifrant.Pobednik je igrač,sa najvećim brojem bodova.
|