Poslao: 26 Avg 2010 07:58
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Da li neko zna, kako rade ovi novi elektromotori u ves masinama, koja je to vrsta motora ? Vidim da moze da se vrti bilo kojom brzinom, znaci nije kao onaj klasicni dvobrzinski.
Da li je to obican monofazni motor sa tiristorskim regulatorom, ili mozda elektronika pravi obrtno polje ?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 26 Avg 2010 10:03
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Viđao sam više komada, kao i svi mi verovatno, ali jednu Elin-ovu mašinu sam rasturio do sitnih delova.
El. motor je monofazni kolektorski, tiristor upravlja njime. Manja brzina za pranje je fiksna, s` tim što je meko pokretanje. Za centrifugu na panelu postoje odabir brzina, nisam siguran ali nešto ovako bez centrifuge, 600, 750, 900, 1000,... no to i nije toliko bitno, na tom preklopniku su fiksni otpori. I kod centrifuge je meki start.
Jedna starija Elin mašina je takođe imala kolektorski el. motor sa dve brzine, ovo ne tvrdim ja već moj kum, nisam vido el. motor.
E sad ja da pitam nešto.
Već duže vreme mi se mota po glavi da na svoju mašinu, klasičan el. motor, postavim neku elektroniku da mogu regulisati broj obrtaja centrifuge. Ima li neko ideju kako to izvesti? Da li je dovoljno samo da izvedem kontrolu pomoću tiristora?
|
|
|
|
Poslao: 26 Avg 2010 21:22
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Ričard ::
Jedna starija Elin mašina je takođe imala kolektorski el. motor sa dve brzine, ovo ne tvrdim ja već moj kum, nisam vido el. motor.
E to bi me razocaralo. Kolektor, cetkice... Nadam se da nece skoro crci pa da necu saznati, ali ako mi se pojavi servis u kuci, javicu
Citat:E sad ja da pitam nešto.
Već duže vreme mi se mota po glavi da na svoju mašinu, klasičan el. motor, postavim neku elektroniku da mogu regulisati broj obrtaja centrifuge. Ima li neko ideju kako to izvesti? Da li je dovoljno samo da izvedem kontrolu pomoću tiristora?
Ne. Klasican motor je kavezni i njemu se ne moze regulisati broj obrtaja tiristorom.
|
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2010 00:45
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Ne znam stvarno kakvi su ti ventilatori, nisam ih vidjao.
Mozda gresim, ja sam elektronicar, nisam strucnjak za motore, ali odnekud mi je to ostalo u glavi da oni nisu pogodni. Koliko se secam njima brzina zavisi od frekvencije. Zato su se nekad koristili npr. u gramofonima jer promena napona nije uticala na promenu brzine okretanja ploce. Ali nista ne tvrdim.
Odosmo mi od teme. Bas zato sto ne poznajem dobro motore i pitam kakav je taj u mojoj novoj ves masini, bas me odusevljava.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2010 09:11
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Viđao si sigurno te ventilatore, obični plafonski sa tri peraja, nešto malo više od metra u prečniku. Klasičan el. motor sa kaveznim rotorom.
Sasvim se lepo reguliše brzina uz pomoć gornjeg sklopa. Sklop je isti kao i onaj ya regulaciju jačine svetla, sijalice sa žarnom niti.
Nove mašine za pranje veša su super, dok se ne pokvare. Obe ove koje su rasturene, rasturene su iz razloga jer vlasnici nisu imali novca za popravku. Na jednoj je bio pregoreo programator; cena novog je bila oko 80€, a na drugoj je izgoreo el. motor; to je ta za koju kum tvrdi da je imala dve brzine.
|
|
|
|
Poslao: 27 Avg 2010 16:29
|
offline
- trojan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 396
|
Nisam 100% siguran,
mislim da je motor asihroni, i da tu se brzina regulise inpulsima tj frekfencijom inpulsa.
Video sam i ja nesto sto lici na kolektor na tom motoru (nisam detaljno zagledao), mislim da je to kolektor za povratnu informaciju o brzini u oscilator (elektroniku).
Ovo je moje misljenje, ne tvrdim da je tacno. Nisam imao prilike da experimentisem sa novijom masinom.
|
|
|
|
Poslao: 29 Avg 2010 19:28
|
offline
- branko62
- Elitni građanin
- Pridružio: 16 Mar 2008
- Poruke: 1567
- Gde živiš: Novi Sad
|
Kako motor ubrzava, cuje se neko pistanje, rekao bih od nekog regulatora, mozda i par kiloherca.
Video sam na netu da neke masine imaju motor na jednosmernu struju.
|
|
|
|
Poslao: 29 Avg 2010 23:25
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Sutra, ili ovih dana bi trebao da popravljam jednu od novih mašina, otišla je pumpa za vodu. I kod nje se se takođe čuje pištanje pri pokretanju motora. Pa ću pogledati da li na motoru postoji tablica.
|
|
|
|