Poslao: 02 Nov 2012 09:21
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Stigao nam je na remont el. motor, čovek želi da od njega napravi mali cirkular. Ne zna da li je el. motor monofazni ili trofazni, nema tablicu. Iz namotaja statora dolaze tri žice.
Ommetrom su izmereni sledeći otpori:
1 - 2: 13Ω
1 - 3: 13Ω
2 - 3: 13Ω
Po ovome zaključismo da je u pitanju trofazni el. motor. Povežemo ga na trofazni napon. Miran rad, brzina od 3000 obrtaja u minuti, merimo struju strujnim kleštima. Kroz jednu žicu prolazi struja od 1A isto kao i kroz drugu, dok kroz treću prolazi struja od oko 5A. Nešto ne štima. Isključujemo ga sa mreže i opet merimo optor namotaja, rezultati su isti. Odlučujemo da ne verujemo digitalnom multimeru i otpor merimo vitsonovim mostom. Razlika u otporima je zanemarljiva. Našli smo se u nebranom grožđu.
Na kraju rešismo da ga povežemo na monofazni napon. Kako ne znamo koji je koji kraj namotaja, nasumično povežemo krajeve sa mrežom i kondenzatorom. I pustimo u pogon. Motor se okreće malom brzinom, brujanje u radu, nismo stigli da izmerimo brzinu jer je struja bila 7A. Ovo ne štima, krećemo sa promenom rasporeda žica i na kraju dobijamo pravu kombinaciju (kao po pravilu poslednja kombinacija je bila prava); miran rad, brzina 3000 obrtaja u minuti, struja 1.1A.
Da li je neko imao sličan slučaj? Kako u ovom slučaju prepoznati el. motor, da li je monofazni ili trofazni, te koji je pomoćni, a koji glavni namotaj?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 05 Nov 2012 18:55
|
offline
- trojan
- Ugledni građanin
- Pridružio: 02 Mar 2008
- Poruke: 396
|
Napisano: 05 Nov 2012 18:51
Jedan od mogucih nacina: ako se otvara motor, vidi se dali je ista debljina namotaja (poprecni presek lak zice). Obicno je na pomocnom namotaju manji presek.
Dopuna: 05 Nov 2012 18:55
Posto pominjes remont, predpostavljam da tu spada i zamena lezajeva. U tom slucaju kad je otvoren, vide se namotaji.
|
|
|
|
Poslao: 05 Nov 2012 19:40
|
offline
- TwinHeadedEagle
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 09 Avg 2011
- Poruke: 15879
- Gde živiš: Beograd
|
To je monofazni, jedna zica je za kondenzator...
Mnogo je nejak za cirkular. Ako stavi vecu testeru ne moze da okrece, ako stavi manju, ne moze sa njom bog zna sta da uradi.
Neka nadje trofazni od 1-1.5 kW, da bi mogao da goni cirkular...
|
|
|
|
|
Poslao: 06 Nov 2012 08:30
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Motor je otvoren iz dva razloga, radi zamene ležajeva i da bi utvdrio da nema centifugalnog prekidača. Poprečni presek žica namotaja je isti. I to je ono što me je najviše bunilo i dovelo do zaključka da je u pitanju trofazni motor.
Prijatelju sam napravio cirkular sa trofaznim motorom od 1.1KW, ali ga pokreće frekventni regulator. Tek kada se drvo zakosi dolazi do problema.
|
|
|
|
Poslao: 06 Nov 2012 08:56
|
offline
- TwinHeadedEagle
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 09 Avg 2011
- Poruke: 15879
- Gde živiš: Beograd
|
Pa naravno, drvo ce lako seci normalno. Sa slabim motorima, do problema dolazi uzduz ili nakoso, mada i kada seces ukoso, ne bi trebalo mnogo da se muci...
|
|
|
|
Poslao: 09 Nov 2012 08:43
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
TwinHeadedEagle ::To je monofazni, jedna zica je za kondenzator...
Ako smem biti dovoljno slobodan da te pitam kako si ovo utvrdio? Koja sofisticirana metoda je u pitanju?
|
|
|
|
|
Poslao: 09 Nov 2012 09:20
|
offline
- Ričard
- Lavlje srce
- Supermoderator
- Zver!
- Electro maintenance engineer
- Pridružio: 28 Nov 2006
- Poruke: 13745
- Gde živiš: Vršac
|
Izvini ali pitanje ti nije na mestu i nije fer, te odgovaranje pitanjem na pitanje je prilično nekulturno i ne priliči ti. Lepo sam te pitao kako si došao do saznanja da je u pitanju monofazni el. motor. Jasno sam napisao da je u pitanju monofazni el. motor, i šta sad ti si iz mog pisanja jasno mogao pročitati da je u pitanju monofazni el. motor.
|
|
|
|
Poslao: 13 Nov 2012 21:20
|
offline
- TwinHeadedEagle
- Anti Malware Fighter
Rank 2
- Pridružio: 09 Avg 2011
- Poruke: 15879
- Gde živiš: Beograd
|
Napisano: 09 Nov 2012 9:25
Izvini, nisam razumeo...
Sad sam nesto u frci, imaces objasnjenje danas ili ovih dana...
Dopuna: 13 Nov 2012 21:20
Ričard ::TwinHeadedEagle ::To je monofazni, jedna zica je za kondenzator...
Ako smem biti dovoljno slobodan da te pitam kako si ovo utvrdio? Koja sofisticirana metoda je u pitanju?
Motor ima 3 izvoda. Nula, faza i hils faza (hils faza u sprezi sa kondenzatorom lakse pokrece motor i drzi smer - uvek na desnu stranu da se okrece motor).
Da je bio trofazni, imao bi 6 izvoda...
|
|
|
|