Punjenje i praznjenje akumulatora

1

Punjenje i praznjenje akumulatora

offline
  • Pridružio: 12 Sep 2008
  • Poruke: 149

Molim ako neko moze i zna tacno da odgovori.
POsto novi zakon trazi da srednja svetla budu stalno ukljucena dali to utice na dopunjavanje akumulatora.
Primer ako srednja svetla koriste dve sijalice od 70w struja je samo za srednja svetla oko 11A.
Zanima me koliku struju punjenja dozvoljava alternator koliko ja znam mislim da je oko 6A pa ispada da se potrosi vise sruje nego sto se proizvede. molim objasnjenje .
Neznam zasto svi navode da je normalno da se napon na akumulatora krece pri radu motora od-13.3v do 13.8v mislim da je malo da je punjenje akumulatora dozvoljeno do 14.6v max ali neka bude 14.5v

Imam osecaj dami se aukumulator vise isprazni nego sto se dopuni pogotovu u gradskoj voznji kod cestog gasenja i palenja motora.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Struju koju daje alternator krece se oko 60A, zavisi od tipa istog. Ali struja nikako ne sme biti manja od ukupne potrosnje u automobilu, o tome su se pobrinuli proizvodjaci automoblia/

Sto se tice punjenja akumulatora u voznji potrebno je oko 30 min. u leru, ili oko 15 min. voznje da bi se akumulator dopunio nakon normalnog starta. Za potrosnju u voznji brine se alternator.



offline
  • Pridružio: 12 Sep 2008
  • Poruke: 149

OK neka bude da alternator daje struju 60A
Dali to znaci da ako je potrosnja 11A alternator puni sa 60A
Nisam siguran da alternator sme sa tako velikom strujom da puni akumulator, Mislim da struja punjenja nesme biti veca od 6A

Ako nisam u pravu demantujte me opsirnije

Zasto se onda akumulatpr kada je van vozila nepuni strujom od 60A taman posla da se puni tom strujom

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Napisano: 05 Mar 2010 23:41

Nisi dobro razumeo, ricard je napisao struju koju daje akumulator je 60Ah, sto teoretski znaci da taj akumulator moze davati struju 1A tokom 60 casova.A sto se tice punjenja nema potrebe da razbijas glavu, regler na alternatoru kontrolise koliko ce biti punjenje, sto vise potrosaca ukljucis punjenje je vece. Ako su regler, alternator i akumulator na kolima uredu, nemas potrebe da mislis da li vise potrosi struje nego sto se napuni.Recicu ti samo da je meni na kolima uvek najmanji akumulator 34Ah, i nikada nemam problema, a i meni je sve pretezno gradska voznja, upalim ga i ugasim u toku dana bezbroj puta.

Dopuna: 06 Mar 2010 0:04

Btw, da dodam alternator ti daje minimum 40+A, kod novijih vozila je to i vise kao sto rece Ricard, a regler je taj koji kontrolise koliko ce se puniti akumulator.

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Tacan odgovor Zeljko. Very Happy

Regler na alternatoru je taj koji regulise koliko ce se struje iz alternatora pustiti u elektricnu instalaciju, pri tom pazeci da ukupna struja bude jednaka ukupnoj potrosnji struje potrosaca + struja punjenja akumulatora.

Kada je ukupna struja potrosnje veca od nominalne struje koju alternator moze proizvesti, tada se "trosi" akumulator, a pokazatelj toga je kontrolna sijalica na instrument tabli.

To prakticno znaci da ako su ukljucena kratka svetla sa sijalicma od po 70W i njihova potorsnja je ~11A, regler ce iz alternatora pustiti ~17A.

Ako si merio napon punjenja u leru i on iznosi 13,3-13,8V, probaj da izmeris napon pri malo vecem broju obrtaja. Da bi alternator poceo da stvara napon i struju potrebno je da ima oko 700 o/min. Mada je generalo i napon od 13,3V dovoljan da napuni aklumulator, jer akumulator dopunjuje struja.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Pitanje je samo da li na leru altelnator moze dati dovoljno struje da podmiri potrosnju sijalica i jos da dopunjava akumulator. U voznji moze.
Bas je glupost napravljena sa ovim zakonom...

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Dobro pitanje, ali sve dok se kontrolna sijalica akumulatora ne uključi, ili počne da žmirka/tinja, alternator daje dovoljno struje.

offline
  • Pridružio: 16 Mar 2008
  • Poruke: 1567
  • Gde živiš: Novi Sad

Mislim da se sijalica ne pali cim alternator daje manje struje nego sto je potrebno, dakle kad se uzima rezerva iz akumulatora. To se moze videti samo ako imamo ampermetar (to je lada nekad imala). Evo karakteristike iskrinog alternatora :



Treba on dobro da se vrti da nagura struju za farove...

offline
  • Ričard  Male
  • Lavlje srce
  • Supermoderator
  • Zver!
  • Electro maintenance engineer
  • Pridružio: 28 Nov 2006
  • Poruke: 13745
  • Gde živiš: Vršac

Napisano: 06 Mar 2010 11:15

Da, da taj ampermetar na ladi je super stvar, ako se ne varam on je isao od -A do +A.

Znam situaciju da recimo auto radi leru kontrolana lampica se ne pali, ukljuce se recimo svetla i ona pocinje da zmirka. Sto bi znacilo da se pali ako alternator ne daje dovoljno struje, ili se pak mozda sijalica pali ako opdne napon u instalaciji. Nisam bas nesto strucan, ali pitacu autoelektricara. Ali ipak na kraju, sve dok sijalica ne svetli akumulator se ne "trosi"?

Dopuna: 06 Mar 2010 11:50

Ipak ide od -A do +A


offline
  • Pridružio: 12 Sep 2008
  • Poruke: 149

Napisano: 06 Mar 2010 16:46

Dobro sam razumeo Ricarda i dobro sam napisao.
On je napisao da alternator daje stuju 60A.
Neslazem se sa vama uopste iz sledeceg razloga.
Napon na akumulatoru se mora kretati u granicama od 13.3-14.5v
U ZAVISNOSTI od napunjenosti akumulatora , sto znaci ako je akumulator pun regler smanji punjenje do granice 13.3 i zatim ponovo pocinje punjenje do maksimalnog dozvoljenog napona 14.5v
Ako nema potrosnje regler nece puniti akumulator ako je pun znaci odrzavace napon na akumulatoru u granicama izmedju 13.3-14.5v

Ja se nebrinem da nece napuniti ako vozimo duze ali priznacete ako stalno palite i vozite sa srednjim svetlima da nije isto, i jos ako se + vozi i nocu brisaci vntilator grejanja pa saberite.
Za ovako nesto je potrebno puno vise znanja i proracun ako je to neko u stanju da uradi SVAKA CAST
Naravno ovo je forum i svako pise u granicama svoga znanja i nije zameriti, Hvala svima u svakom slucaju na svaku saradnju i pomoc

Dopuna: 06 Mar 2010 16:49

Oprostite jos bi nesto dodao
KOntrolna sijalica za punjenje akumulatora se pali kada napon na akumulatoru opadne ispod 13.3v A toje ujedno znak da alternator nepuni akumulator u da nesto nije uredu.
Sijalicu ukljucuje regler.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 1059 korisnika na forumu :: 43 registrovanih, 6 sakrivenih i 1010 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, babaroga, bokisha253, Brana01, BraneS, bufanje, darkangel, Dežurni pod palubom, draganca, dragoljub11987, FOX, Hans Gajger, ivan979, ivicasimo, Joja, Koridor, kunktator, kybonacci, ladro, laki_bb, Lieutenant, Mi lao shu, mikrimaus, mile23, milenko crazy north, Milos ZA, Mitraljeta, mkukoleca, moldway, Motocar, MrNo, novator, ObicanUser, Panter, Ripanjac, S-lash, saputnik plavetnila, SD izvidjac, stegonosa, theNedjeljko, vathra, ZetaMan, Žoržo