Poslao: 08 Jul 2010 19:10
|
offline
- N1k0l4
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 06 Sep 2005
- Poruke: 3800
- Gde živiš: Beograd
|
Statusi na Fejsbuku su skoro kao spermatozoidi: samo jedan od njih 500 uspe da se probije u News Feed, kažu statistike. Dramatična borba za proboj marketinških poruka u News Feedove ljudi širom sveta pretvorila se u mikronauku koja se zove NFO – News Feed Optimization. Evo o čemu se tu radi.
Gledajući svoj Facebook početni ekran u postavci “Top News” (Najbitnije vesti”), sigurno ste primetili sledeći fenomen: Iako na svojoj listi prijatelja imamo stotine, a neki od nas i hiljade ljudi, postoji 5-10 ljudi čiji nam se statusi skoro svaki dan pojavljuju. Štaviše, od nekih ljudi nam se pojavljuju i potpuno udaljene akcije, na primer, da su komentarisali status neke tamo osobe koja nam čak nije ni prijatelj.
Oblast Internet marketinga koja proučava ovu verovatnoću pojavljivanja neke akcije u News Feedovima Facebook korisnika zove se News Feed Optimization (NFO) i mnogi je zovu SEO (Search Engine Optimization) za Facebook. Razumevanje ovog mehanizma je ključno za plasiranje marketinških poruka u sistem.
Do nedavno, način na koji Facebook određuje šta će se naći u News Feedu bio je predmet raznih špekulacija, i svaki ekspert za Internet (uključujući i mene) je tvrdio da je ušao u trag ovom mehanizmu. Sve se to promenilo u aprilu ove godine, na konferenciji f8, kada je Facebook uradio nešto što Google nije nikada do sada: Otkrili su “tajnu formulu” po kojoj se određuje šta će ući u News Feed njihovih korisnika.
Dalje na : http://www.istokpavlovic.com/blog/news-feed-optimization-nfo-je-seo-za-facebook/
Veoma lepo objasnjeno.
Inace, ranije je bilo( ne znam dal i jos uvek postoji ) da izaberes korisnike koji ce cesce da ti se pojavljuju u news feed-u , sada koliko vidim imas samo opciju da neke stavis da ti se uopste ne pojavljuju.....
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 08 Jul 2010 20:00
|
offline
- Tamtitam
- Legendarni građanin
- Pridružio: 19 Maj 2005
- Poruke: 5224
- Gde živiš: Oslo
|
a zar nije tako da ti sve prodje kroz live stream a kroz onaj drugi, news feed, kako li se zove, samo oni koji su dobili neki odziv- komentar lajk ili sl.?
Pa imas mogucnost da pratis obe "struje"
|
|
|
|
Poslao: 08 Jul 2010 20:09
|
offline
- N1k0l4
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 06 Sep 2005
- Poruke: 3800
- Gde živiš: Beograd
|
Pa ima ona kartica u news feed pod nazivom "top news" , tu se prikazuju po ovoj formuli koliko sam razumeo, a u drugoj kartici ima "most recent" i tu se prikazuju svi, i to je koliko sam shvatio kao "live prenos"
Ranije je bas i bilo tako podeljeno i automatski se osvezavalo bez refresh-a a sad vise ne.
u svakom slucaju, zeMske kontrolisem iduci im na profil
|
|
|
|
Poslao: 08 Jul 2010 21:09
|
offline
- Peca
- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
mislim da se i live feed filtrira, bar sto se tice fan page-ova i fb grupa... u protivnom bi live feed bio zatrpan statusima/linkovima sa stotine page-a/grupa u koje se korisnik uclanio za 3 god fejsovanja...
|
|
|
|
Poslao: 08 Jul 2010 22:18
|
offline
- N1k0l4
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 06 Sep 2005
- Poruke: 3800
- Gde živiš: Beograd
|
Da, definitivno filtrira od toga, inace pise i na fb, sad sam pogledao:
Most Recent filter shows you all the actions your friends are making in real-time.
|
|
|
|
Poslao: 27 Nov 2010 17:07
|
offline
- Pridružio: 27 Nov 2010
- Poruke: 42
- Gde živiš: Niš
|
Ovo je jedan od najboljih tekstova koje sam procitao o internet marketingu preko facebook-a. Na sasvim jednostavan nacin
objasnjen fenomen news feed-a koji predstavlja simulaciju realnog zivota: ako mi se svidjaju tvoji statusi pa ih lajkujem i komentarisem, logicnije je da u news feedu imam tebe, nego nekog koga nikada nisam komentarisao.
Bravo za clanak!
|
|
|
|