1) Koja je razlika izmedju paralelnih i SIMD racunara:
1. Nema razlike
2) Funkcija matematickog koprocesora je:
1. Povecanje brzine izvodjenja matematickih operacija
3) Koliko bita sadrzi jedna rec (Word) :
2. 8
4) Cime je odredjen put-staza do datoteke?
2. Nazivima cvorova (kataloga i podkataloga) preko kojih se dolazi do datoteke
5) Koja je struktura komande operativnom sistemu:
Ne znam na sta se misli?!
Procitaj ovo:
Jezik OS
Korisnik komunicira sa OS preko kontrolno-upravljačkog (komandnog) jezika. Komunikacija se odvija u dva smera: od korisnika ka operativnom sistemu i obrnuto. Kod većine savremenih OS korisnik može da zadaje komande OS neposredno i posredno. Neposredno zadavanje komandi podrazumeva da OS odmah po unošenju komandne linije vrši njenu analizu i interpretaciju. Posredno zadavanje komandi podrazumeva da se niz (paket - BATch) zahteva operativnom sistemu zabeleži u fajl, a da se taj fajl kasnije po potrebi poziva na izvršenje (kao i svaki drugi program u izvršnom obliku - navođenjem njegovog imena). Instrukcije komandnog jezika, bilo da su zadate neposredno jedna po jedna ili u paketu, obrađuje komandni interpreter.
Na primer, komandni interpreter MS-DOS-a je smešten u fajlu COMMAND.COM (podrazumevano, ali se može promeniti i u neki drugi). Na VAX/VMSu program za obradu naredbi korisnika komandnog jezika DCL je u fajlu DCL.EXE i naziva se Command Language Interpreter. Na UNIXu se zove šel (shell) i ima više raznih programa (sh, bash, tcsh, ssh...). Dakle, u novijim OS šel je odvojen od (samog) OS (kao i prevodioci koji su ranije takođe “ugrađivani” u OS).
Da bi korisnik mogao da zada komandu OS, mora da zna da li mu je operativni sistem na raspolaganju. Stoga svaki OS ima nekakav znak preko kojeg saopštava korisniku da je spreman za prihvatanje komandi.
Na primer, kod DOS-a je to znak > ispred koga je ispisana putanja do tekućeg kataloga, a kod UNIX-a ovaj znak je $. OS skoro redovno omogućavaju da se taj znak promeni, tj. da korisnik po sospstvenoj želji izabere odzivni znak OS.
Danas su posebno aktuelni grafički korisnički interfejsi (GUI) kao što su Widnows (3.11, 95, NT) za IBM PC računare, XWindows za UNIX platforme, AmigaDOS za Amigu, GEM/TOS za Atari ST...
Komunikacija sa korisnikom odvija se preko prozora, ikona i padajućih menija uz maksimolano korišćenje miša (ili sličnih “pokazivačkih” uređaja). Umesto kucanja komande čiju sintaksu ponekad i ne znamo, OS nam preko prozora nudi nekoliko mogućnosti, a mi samo treba da izaberemo pravu. Stoga za ovakve OS kažemo da su “ljubazni prema korisniku” (user-friendly interface).
Nadam se da sam od neke pomoci...
|