offline
- EXIT Festival
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 18 Apr 2008
- Poruke: 10
|
img507.imageshack.us/img507/5338/ccsq9.jpg
CINEMA CITY
Internacinalni Festival filma i novih medija Cinema City održac'e se od 14. do 21. juna u Novom Sadu, u organizaciji Udruženja Exit. Tokom osam dana Novi Sad c'e postati grad - festival, sa bogatim filmskim, muzic(kim i akademskim programima.
Programski koncept festivala predvi?a filmski, muzic(ki i akademski program kao i festival novih medija koji c'e se odvijati na više od 20 lokacija. Za osam dana bic'e prikazano 135 fimova u više od 160 emitovanja.
Filmski program predstavic'e 14 selekcija domac'e i strane produkcije, sa tri takmic(arske selekcije i brojnim retrospektivama. Filmovi c'e se prikazivati u 4 zatvorena i 3 bioskopa na otvorenom koji c'e imati najsavremeniju kino opremu.
Cinema City predstavic'e i bogat akademski program sa preko 30 panela i uc(esnicima iz više od 10 zemalja. Na festivalu c'e se u vec(ernjim c(asovima održavati raznovrsna muzic(ka dešavanja.
Festival Cinema City baziran je na konceptu grada festivala, koji je promovisan na Filmskom Festivalu Srbije 2007. na c(ijim temeljima i nastaje. Sa znac(ajnim izmenama u programskom konceptu, festival je sada internacionalni, sa ‘Nacionalnom klasom' kao posebnom takmic(arskom celinom. Cinema City c'e ugostiti veliki broj filmskih autora iz zemlje i sveta, a atraktivan filmski i akademski program namenjen je filmskim profesionalcima i širokoj publici.
cinemacity.org/media_lib/files/snp_420.jpg
Šta je CINEMA CITY?
Cinema City je filmski festival u fazi vrlo ambicioznog razvoja. Nastaje na korenima Filmskog festivala Srbije koji je se prvi puta prošle godine, u periodu od 3. do 8. jula, održao u Novom Sadu, gradu koji je svoj mentalitet pokazao kao dovoljno kreativan i inventivan da prihvati, podrži i isprati razvoj ovog festivala i jedan veliki korak dalje - u njegov unapre?eni oblik. Taj novi oblik festivala nosi naziv Cinema City, i glavnu karakterološku metamorfozu - suštinsku promenu prirode festivala koji iz kategorije nacionalnih sada prelazi u kategoriju internacionalnih filmskih festivala.
Unapre?enje profila filmskog festivala posledica je centralizovanja uprave i organizacije festivala. Glavni organizator filmskog festivala Cinema City jeste vec' poznati brend naše zemlje – organizacija EXIT.
Ovaj gest prihvatanja uloge organizatora i glavne uprave festivala kljuc(na je razlika u odnosu na prošlogodišnji oblik festivala koji je tada nosio naziv Filmski festival Srbije. U okviru FFS-e EXIT je svoju funkciju ogranic(io na delovanje logistic(kim rešenjima i kreativnim animirajem samog grada u jednu veliku bioskopsku arenu - što je ujedno bila jedna od najbitnijih karakteristika koje su doprinosile celokupnom pozitivnom imidzu festivala.
cinemacity.org/media_lib/files/porta1.jpg
Inovacije koje sobom nosi Cinema City, pored ogromnog proširenja programske koncepcije, odnose se na zasluženo posebne tretmane mladih pasioniranih filmofila-talenata. Otvorena je jedna posebna kategorija, u okviru festivala, koja se odnosi na mlade talentovane autore i njihova ostvarenja u selekciji filmova sa budzetom 10.000 i do 10.000 dolara. Nega mladih talenata posebno c'e biti aktivna u podruc(ju Akademskog programa, gde c'e, pored edukativnog programa koji podrazumeva prisustvo vrhunskih predavac(a iz oblasti filma, kroz organizovane seminare i konstruktivne dijaloge, mladi talenti imati priliku da se dokažu i svojim originalnim autorskim ostvarenjima.
Festival je zamišljen kao jedno monumentalno ostvarenje ogromnih kolic(ina mladih energija, što je oduvek i bio zaštini znak EXIT-a. Monumentalnost se ogleda u obimnosti programa. Pored filmskog dela, program sadrži i akademsko - edukativni deo, potom New Media program koji je okrenut temi uticaja ubrzanog razvoja tehnologije na film, kao i muzic(ke programe zabavno-popularnog karaktera.
cinemacity.org/media_lib/files/porta3.jpg
Filmski deo se sastoji od c(etrnaest selekcija i tri takmic(arska programa. Svaku selekciju karakteriše posebno osmišljen, tematizovan i originalan profil. Sadržinska zapremina festivala isprac'ena je i prostornom, tako da c'e Cinema City pretvoriti Novi Sad u pravu kosmopolitsku metropolu svetskog i nacionalnog filma zahvaljujuc'i prikazivanju najboljih filmskih ostvarenja razlic(itih žanrova na devet pozicioniranih projekcionih mesta ( koja se sastoje od c(etiri indoor i pet outdoor prostora ) širom centra grada.
Cinema City, Film and New Media festival vo?en mentorstvom organizacije EXIT, jedan je od bitnih filmskih i kulturnih poduhvata našeg regiona, realizovan uz bitnu dozu profesionalizma i kreativnosti duha, sa ciljem da dostigne filmske festivale svetskog vrhunskog nivoa.
www.cinemacity.org
Dopuna: 19 Maj 2008 17:04
Cinema City ulaznice
exitfest.org/images/stories//exit08/cinemacity_fotka.jpg
Ulaznice za festival filma i novih medija - Cinema City, za filmske projekcije u Srpskom narodnom pozorištu, Katolic(koj porti i u bioskopu Arena, moc'i c'ete da kupite od 1. juna.
Cena ulaznice bic'e 100 dinara, a ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama bic'e besplatan.
Broj ulaznica je ogranic(en.
Cinema City, internacionalni festival filma i novih medija, bic'e održan od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Tokom osam dana Novi Sad c'e postati grad - festival, sa bogatim filmskim, muzic(kim i akademskim programima na više od 20 lokacija.
Filmski program predstavic'e 14 selekcija domac'e i strane produkcije, sa tri takmic(arske selekcije i brojnim retrospektivama. Oc(ekuje nas više od 160 projekcija u 4 zatvorena i 5 bioskopa na otvorenom sa najsavremenijom kino opremom, a bic'e emitovano 135 filmova.
Dopuna: 19 Maj 2008 17:53
Novi latino film na festivalu Cinema City
Festival Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, predstavic'e seriju južnoameric(kih filmova iz najinteresantnijih kinematografija na planeti, u okviru selekcije „Novi latino film“. Od uzbudljivih trilera, preko lic(nih drama ispunjenih snažnim emocijama, do horora i fantastike, program novog latinoameric(kog filma ponudic'e ostvarenja i za najprobirljivijeg posetioca Cinema City festivala.
„Novi latino film“ predstavic'e autore koji dolaze iz Meksika, Argentine, Brazila, Kolumbije. Fenomen takozvanih “malih kinematografija“, c(iji predstavnici poslednjih godina osvajaju najprestižnije nagrade, doveo je do toga da latino film doživi veliki proboj.
Publika c'e, pored ostalih, videti film brazilske rediteljke Sandre Kogut „Mutum“ koji je ra?en spajanjem elemenata dokumentarnog i igranog filma. „Mutum“ prikazuje svet odraslih, varljivo miran, a pun izdaje i nasilja, kroz oc(i desetogodišnjeg dec(aka, Tiaga. Svi junaci ove pric(e su zapravo pravi stanovnici regije Sertao, zabac(ene brazilske savane.
img238.imageshack.us/img238/8715/mutumak8.jpg
U okviru ove selekcije bic'e prikazan film mladog reditelja Jonasa Kuarona (Jonas Cuarón), pod nazivom „Ano Una“, pric(u o nemoguc'oj ljubavi izme?u dvadesetjednogodišnje amerikanke i znatno mla?eg meksic(kog dec(aka. Film je na festivalu u Solunu 2007. osvojio nagradu u kategoriji „posebna umetnic(ka dostignuc'a” i bio nominovan za „Zlatnog Aleksandra“.
img45.imageshack.us/img45/6541/perrocomeperroru6.jpg
„Perro Come Perro“, debitantski dugometražni film Karlosa Morena (Carlos Moreno), jedan je od najboljih trilera koji dolaze iz Kolumbije, dok film „La sangre iluminada“, predstavlja neobic(nu psihološku dramu sa elementima fantastike, višestruko nagra?ivanog meksic(kog reditelja Ivana Avila Duenasa.
img232.imageshack.us/img232/7434/lasangreiluminadaod1.jpg
Selekcija „Novi latino film“ predstavic'e nove autore i ostvarenja kinematografija iz kojih su proizašli reditelji poput Karlosa Rejgadasa, Alehandra Gonzalesa Inaritua, Giljerma Del Toroa. Argentinska kinematografija koja je nestala sa vidika posle sjajnih politic(kih filmova 80-tih, doživela je pravi preporod sa filmovima „La Marea“, „Corderro del Dios“, dok je brazilski režiser Fernando Mereljes, koji je stekao svetsku slavu filmom „Božji grad“, otvorio ovogodišnji Kanski filmski festival filmom „Slepilo“, po romanu Žozea Saramaga.
Projekcije filmova „Novi latino film“ održavac'e se svakodnevno u bioskopu Arena. Konceptom grada bioskopa festival Cinema City, kroz 14 tematskih filmskih selekcija predstavic'e više od stotinu najznac(ajnijih ostvarenja aktuelne produkcije kao i izbor antologijskih filmova iz svetske i domac'e kinematografije. Sedam festivalskih bioskopa bic'e opremljeni najsavremenijom kino opremom i zvukom po najvišim tehnic(kim standardima.
Novi Sad c'e tokom osam dana postati prava prestonica filma, sa gostima koji dolaze iz c(itavog sveta, a filmske projekcije pratic'e akademski programi kao i svakodnevna muzic(ka dešavanja.
Dopuna: 21 Maj 2008 15:09
„ŠAHIDA : ALAHOVE NEVESTE“ NA FESTIVALU CINEMA CITY
img229.imageshack.us/img229/3294/kahira01xx4.jpg
Izraelska rediteljka Natali Asulin (Natalie Assouline) bic'e gost Cinema City festivala koji se održava od 14. do 21 juna u Novom Sadu. U okviru selekcije „Exit point“, ona c'e predstaviti svoj dokumentarni film „Šahida: Alahov? nevest?“ (Shahida: Brides of Allah) koji je u konkurenciji za glavnu nagradu festivala, „Ibis”.
Film prikazuje živote palestinskih žena tokom izdržavanja zatvorske kazne zbog uc(ešc'a u teroristic(kim napadima u Izraelu. Rediteljka je dve godine posec'ivala izraelski zatvor Šaron, intervjuisala zatvorenice i snimila njihov svakodnevni život u zatoc(eništvu.
Tragajuc'i za motivima njihovih akcija, film razotkriva intimne portrete žena samoubica. Šokantne, duboke i ponekad smešne ispovesti, otvaraju nepoznati svet koji balansira izmedju dobra i zla. Kahira, majka petoro dece, dobila je tri doživotne robije jer je pomogla bombašu samoubici da dospe u srce Jerusalima gde je ubio troje ljudi. Vafa opisuje kako je želela da digne u vazduh bolnicu gde su je lec(ili zbog ozbiljnih opekotina, iako su izraelski lekari bili dobri prema njoj, dok druga miluje svog sina po kosi govorec'i da je želela da uništi izraelsko obdanište.
„Mogu da shvatim da su žrtve mnogih stvari - društva, zanimanja, života, ali su one prestale da budu žrtve kad su preduzele akciju, kad su nekome oduzele život“, kaže Natali Asulin, ostavljajuc'i svakom gledaocu da se izbori sa osec'anjima fascinacije, sažaljenja i zgroženosti koje njihove sudbine izazivaju.
Debitantski film izraelske rediteljke premijerno je prikazan na ovogodišnjem Berlinalu, gde je osvoijo nagradu kritike za najbolji film u okviru programa Forum.
Selekcija „Exit Point“ predstavic'e 12 filmova koji se istic(u hrabrošc'u i pristupom temama koje obra?uju. Filmovi c'e se prikazivati u velikoj sali Srpskog narodnog pozorišta, koja c'e biti opremljena najsavremenijom kino opremom, a cena ulaznica za ovaj program iznosic'e 100 dinara. Ulaznice za festival Cinema City nac'i c'e se u prodaji od 1. juna.
Dopuna: 23 Maj 2008 18:57
Balkan Buster – najbolji filmovi iz regiona na festivalu Cinema City
Festival Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, predstavic'e presek najnovije filmske produkcije iz regiona u okviru selekcije „Balkan Buster“. Tokom osam dana festivala bic'e prikazana najznac(ajnija ostvarenja iz Hrvatske, Slovenije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, dok c'e veliki broj autora i ekipa filmova gostovati u Novom Sadu.
U okviru selekcije „Balkan Buster“ bic'e prikazan drugi igrani film bosanskog reditelja Sr?ana Vuletic'a, „Teško je biti fin“, ovogodišnji kandidat za najprestižniju filmsku nagradu „Oskar“ u kategoriji filmova van engleskog govornog podruc(ja. Film je zapravo pric(a o Sarajevu, a prikazuje koliko je teško biti fin, a ujedno i preživeti u novom društvu punom korupcije i kriminala, uprkos jakoj odluc(nosti da se živi moralno ispravnim životom.
Iz Hrvatske dolazi višestruko nagra?en film Kristijana Milic'a, „Živi i mrtvi“ , neverovatna pric(a sa elementima fantastike i znac(ajnom antiratnom porukom, zasnovana na romanu Josipa Mlakic'a. „Ja sam iz Titovog Velesa“ ( Ja sum od Titov Veles), Labine Mitevske predstavlja savremeni socijalni kontekst Makedonije kroz pric(u o žrtvi i odricanju glavne junakinje Afrodite i o njenoj odluc(nosti da se bori protiv nepovoljnih životnih uslova i pravila pod kojima žive ona i njene dve sestre.
img149.imageshack.us/img149/9223/ziviimrtvi.....es4gz0.jpg
„B?lk?n Buster“ c'e predstaviti filmove „Which Way Today“ žive legende bugarske kinematografije, Rangela Valc(anova (Rangel Valchanov), „Mao Ce Dun“ (Mao Tse Tung) albanskog reditelja Besnika Mustafaja, o ciganskom ??u koji živi u malom gradu u Abaniji sedamdestetih godina, kao i slovenac(ko ostvarenje „Estrellita“ reditelja Metoda Peveca.
img387.imageshack.us/img387/3681/maotsetungqr7.jpg
Konceptom grada bioskopa festival Cinema City, kroz 14 tematskih filmskih selekcija predstavic'e više od stotinu najznac(ajnijih ostvarenja aktuelne produkcije kao i izbor antologijskih filmova iz svetske i domac'e kinematografije. Sedam festivalskih bioskopa bic'e opremljeni najsavremenijom kino opremom i zvukom po najvišim tehnic(kim standardima.
Novi Sad c'e tokom osam dana postati prava prestonica filma, sa gostima koji dolaze iz c(itavog sveta, a filmske projekcije pratic'e akademski programi kao i svakodnevna muzic(ka dešavanja.
Dopuna: 26 Maj 2008 16:41
Cinema City predstavlja politic(ki angažovane filmove
img134.imageshack.us/img134/4215/thewartape.....ss1dc3.jpg
Selekcija „Democracy Export-Import“ predstavic'e publici festivala Cinema City u Novom Sadu, koji se održava od 14. do 21. juna, autentic(ne dokumentarne, politic(ki angažovane filmove. Na primeru americ(kih „izvoznika“ i irac(kih „uvoznika“, kroz pric(e sa potpisima americ(kih i irac(kih reditelja, ovaj ostvarenja ukazuju da se u 21. veku demokratija udaljila od svoje suštine i postala povod za ratove i igrac(ka u rukama moc'nika.
Irac(ki reditelj Mohamed Al Daradjiji c(ija c'e dva filma „San“ (Ahlaam) i „Rat, ljubav, bog i ludilo“(War, Love, God & Madness) biti prikazana na festivalu, oduvek je verovao da umetnost može da pobedi tragediju. Reditelj je 2003. godine napustio studije u Londonu i vratio se u domovinu, da bi uživo snimao rat i ostvario san da snimi film u zemlji u kojoj su tog momenta radila samo c(etiri bioskopa.
Ekipa filma našla se u pravoj avanturi, buduc'i da se snimalo na ulicama Bagdada, kojima su još uvek letele bombe i fijukali meci. Deo ekipe c(ak je bio i otet, a jedan snimatelj ranjen u nogu. Uprkos svemu Mohamed je dovršio svoju filmsku pric(u. Nazvao ga je "San", sa njim predstavljao svoju zemlju na takmic(enju za „Zlatni globus“ i prikazan je na brojnim festivalima širom sveta. Film je bio u konkurenciji za Oskara za najbolji strani film 2006. godine. Od materijala nastalih tokom snimanja režirao je i drugo delo, dokumentarac „Rat, ljubav, bog i ludilo“, tako?e na arapskom jeziku.
?meric(ka rediteljka Debora Skrenton (Deborah Scranton), koristec'i snimke tri c(lana Nacionalne garde koji su služili u Iraku, snimila je izuzetan ratni dokumentarac „The War Tapes“. Lic(na iskustva dva poruc(nika i jednog specijalca americ(ke vojske otkrivaju najintimnija emotivna stanja i razmišljanja. Prikazujuc'i ih uhvac'ene u procepu izme?u vojnic(ke hrabrosti i morala sa jedne, i ratnog licemerja sa druge strane, ova tri vojnika dopuštaju potpun uvid u svoje živote, koji za gledaoce filma interesantan, ali i vrlo šokantan. Film je dobio nagradu za najbolji film 2006. na Trajbeka festivalu.
Pored ovog, u okviru selekcije „Democracy Export -Import“ bic'e prikazan i rediteljkin najnoviji film „Bad Woodoo’s War“. U filmu su zahvaljujuc'i kamerama koje su nosili vojnici odreda „Bad Woodoo“, zabeležena dešavanja „uživo“, prikazane su dnevne vojnic(ke obaveze i zadaci, njihov bratski odnos, ali i strah i prezasic'enost ratom.
Program „Democracy Export-Import“ deo je revijalnog programa festivala koji c'e biti besplatan i otvoren za publiku. Karte za za filmske projekcije u Srpskom narodnom pozorištu, Katolic(koj porti i u bioskopu Arena, bic'e u prodaji od 1. juna po ceni od 100 dinara, a broj karata je ogranic(en.
Festival Cinema City u Novi Sad dovodi filmske umetnike, reditelje, glumce, producente, studente filma i novinare iz c(itavog sveta. Sa preko stotinu filmova koji se prikazuju u sedam bioskopa, tokom osam dana festivala „grad-bioskop“ c'e postati prava kosmopolitska metropola filmske umetnosti.
Dopuna: 28 Maj 2008 14:59
Teritorije i resursi virtuelnih svetova – New Media Festival Cinema City
img223.imageshack.us/img223/3383/76336447zn.....167uo6.jpg
Pokretanjem Festivala novih medija, želja organizatora je da napravi znac(ajan korak u istraživanju uticaja modernih tehnologija na savremeno društvo. Na pet lokacija kroz izložbe, performanse i radionice bic'e prezentovani brojni radovi i lic(nosti iz oblasti novih medija.
Festival novih medija održac'e se, u okviru festivala Cinema City, od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Pod nazivom „Teritorije i resursi“, novi mediji c'e biti predstavljeni kroz projekcije, izložbe i me?unarodnu konferenciju, u kojima c'e uc(estvovati veliki broj umetnika, teoretic(ara, istraživac(a i nauc(nika iz zemlje i sveta.
Cilj Festivala novih medija je da na edukativan i zabavan nac(in prikaže savremene umetnic(ke i nauc(ne produkcije i tendencije u oblasti digitalnih medija i Interneta. Tako?e festival c'e ukazati n? kritic(ki aspekt umetnosti novih medija. Ovogodišnja tema festivala - „Teritorije i resursi“ istražuje fenomene društvenih mreža (Facebook, MySpace…), multiplejer onlajn igara, virtuelnih svetova (World of Warcraft, Second Life…) i tzv. Web 2.0, koji predstavljaju idealne nove teritorije u kojima postoje nepregledni horizonti novog tržišta. Nove društvene tehnologije stvaraju nove virtuelne teritorije u kojima se preslikava savremeno društvo, ekonomija, politika i kultura. Na tim teritorijama pojavljuju se i specific(ni novi resursi - korisnici, prema kojima se oblikuju nove tehnologije.
Izložba „Teritorije i resursi“ bic'e realizovana unutar kargo kontejnera koji c'e biti raspore?eni u centru Novog Sada, na Trgu Slobode, ulici Modene i ispred Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Dunavskoj ulici. Preko savremene umetnic(ke produkcije, istic(uc'i kritic(ki aspekt, izložba c'e predstaviti neke od moguc'ih pogleda na razvoj elektronskih društvenih mreža i virtuelnih svetova.
Kao deo programskog dela festivala Cinema City, održac'e se i me?unarodna konferencija „Teritorije i resursi“ u kojoj uc(estvuju umetnici, teoretic(ari, istraživac(i i nauc(nici koji se bave fenomenima društvenih mreža na Internetu i virtuelnih svetova. Cilj konferencije je uspostavljanje platforme za snažnije društveno i kritic(ko utemeljenje u ovom polju. Na konferenciji c'e biti pokrenuta brojna pitanja, izme?u ostalih: ekonomska eksploatacija virtuelnih zajednica, modeli kulturne i umetnic(ke produkcije u elektronskim društvenim mrežama i virtuelnim svetovima, problemi selektovanja, relevantnosti i znac(enja informacija na globalnoj mreži, politike arhiviranja i distribucije znanja na Internetu.
Me?u uc(esnicima koji c'e izložiti radove i uc(estvovati na konferenciji novih medija bic'e „Electroboutique“ iz Rusije „Second Life Liberation Army“ iz SAD-a, „Ubermorgen“ iz Austrije, „Slobodnakultura.org“ iz Srbije, Marcell Mars, Multimedijalni Institut mi2 iz Zagreba, Alessandro Ludovico i Paolo Cirio iz Italije, Armin Medosch iz Austrije, Kristian Lukic i Vladan Joler programski direktori festivala novih medija i mnogi drugi.
Program se ostvaruje u saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – „Napon“, iz Novog Sada i umetnic(kom asocijacijom „Inbox“ iz Novog Sada.
Internacinalni Festival filma i novih medija Cinema City, koji organizuje Exit, predstavic'e filmski, muzic(ki i akademski program kao i festival novih medija koji c'e se odvijati na više od 20 lokacija u Novom Sadu.
Dopuna: 28 Maj 2008 15:55
Premijera filma „Joy Division“ na festivalu Cinema City
img218.imageshack.us/img218/575/97685033qu8.....425ak2.jpg
Mesec dana nakon premijere u Engleskoj, dokumentarni film Granta Gija (Grant Gee) „Joy Division“ bic'e prikazan u okviru selekcije „Planet Rock“ na festivalu Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. U ovoj selekciji koja predstavlja muzic(ke filmove, bic'e prikazan i film „Control“, biografija pevac(a benda, Iana Kertisa (Ian Curtis), u režiji rok fotografa Antona Korbijna (Anton Corbijn).
Filmovi „Joy Division“ i „Control“ pojavljuju se iste godine i predstavljaju jedinstveno i emotivno svedoc(anstvo o c(uvenom post pank bendu Joy Division. „Control“ prati život Iana Kertisa, problematic(nog mladog muzic(ara koji je postavio novi zvuk pank rok scene i bend Joy Division na c(ijem je c(elu bio od 1977. do 1980. Tako?e predstavlja i bolan pogled na njegov klimav brak i ljubavne afere, kao i razvoj bolesti i epileptic(ne napade koje je dobijao sve c(ešc'e i koji su doprineli njegovom samoubistvu vec(e pre prve americ(ke turneje Joy Division.
Dokumentarni film Granta Gija mnogo emotivnije predstavlja Kertisa, kroz pojedinac(ne intervjue sa c(lanovima benda i ljudi koji su se nalazili oko njih, da bi lagano otkrivao njihovo neverovatno kajanje i krivicu u sec'anju na Kertisa, njegov skriveni plac( i poziv za pomoc' u pesmama i njegovo samoubistvo. Ovaj film je intimna pric(a o ranim danima benda, ali i pric(a o gradu iz kojeg su potekli.
Dok je scenario za „Control“ baziran na knjizi, „Touching From a Distance“, Ianove udovice Debore Kertis (Deborah Certis), Gijev dokumentarac predstavlja pric(u Anik Onore (Annik Honore), belgijske novinarke zbog koje je Kertis napustio suprugu, a koja po prvi put u javnosti otkriva detalje njihove veze.
Pored c(lanova benda Bernarda Samera (Bernard Sumner), Pitera Huka (Peter Hook) i Stivena Morisa ( Stephen Morris), u filmu se pojavljuju Toni Vilson (Tony Willson), vlasnik kuc'e „Factory records“ Anton Korbijn, fotograf i reditelj filma „Control“, kao i brojni arhivski snimci Kertisovih intervjua. Film otkriva mnoštvo nepoznatih detalja, retke snimke nastupa, lic(ne fotografije i snimke kao i veliki broj arhivskih audio intervjua benda.
Reditelj Grant Gi poznat je od ranije po režiji izdanja „Demon Days Live“ sastava Gorillaz (2005) i „Meeting People is Easy“ sastava Radiohead (1998-).
Na festivalu Cinema City u okviru selekcije „Planet Rock“, publika c'e, pored ostalih, videti i filmove „Patti Smith: Dream Of Life“, „Lou Reed's Berlin“,, koncertni nastup Lu Rida iz 2006. godine u režiji Džulijana Šnabela, “Awesome! I fuckin’ shot that”, neobic(an film koji je snimila publika na koncertu grupe Beastie Boys, kao i dokumentarac “Sretno dijete“, Igora Markovic'a o novom talasu na muzic(koj sceni bivše Jugoslavije osamdesetih godina 20. veka. Filmovi c'e se prikazivati u bioskopu na otvorenom u Miletic'evoj ulici.
Dopuna: 29 Maj 2008 15:33
LJUBAV I DRUGI ZLOC(INI PREMIJERNO U SRBIJI NA FESTIVALU CINEMA CITY
img239.imageshack.us/img239/4457/68558848ns.....244gc1.jpg
Film Stefana Arsenijevic'a, „Ljubav i drugi zloc(ini“ bic'e premijerno prikazan u Srbiji na festivalu Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Nakon Berlinske „Panorame“ i uc(ešc'a i nagrada na brojnim svetskim festivalima, domac'a publika c'e imati prilike da pogleda prvi celovec(ernji film našeg reditelja nominovanog za Oskara i pozdravi ekipu filma na svec(anoj premijeri u Srpskom narodnom pozorištu.
„Scenario sam pisao sa Sr?anom Koljevic'em i Bojanom Vuletic'em, a bazira se na istinitoj pric(i koju sam proc(itao u novinama. Jedna žena, na pragu c(etrdesete, ukrala je veliku kolic(inu novca i zauvek nestala iz zemlje. Pitao sam se šta je moglo da je natera da napravi tako radikalan rez, jer posle takve odluke nema povratka“, kaže reditelj Stefan Arsenijevic'.
Film prati poslednji dan glavne junakinje, njen oproštaj sa prijateljima i svima onima koji su c(inili njen život, koje vi?a poslednji put, a oni to ne shvataju. Ona im poklanja neke stvari, pokušava da sredi njihove živote, da im kaže sve ono što je želela, a nije mogla, nekima od njih prire?uje sitne osvete. Na osnovu tog jednog dana shvatamo kako je izgledao ceo njen život. A da sve bude još komplikovanije, pojavljuje se mladic', znatno mla?i od nje, i otkriva joj da je u nju zaljubljen. Pošto to sazna, njihov odnos se razvija, a ona do kraja vec(eri treba da odluc(i šta da uradi.
Uloge glavnih junaka Anice i Stanislava tumac(e Anica Dobra i Vuk Kostic', a veliki glumac(ki ansambl c(ine Fe?a Stojanovic', Milena Dravic', Zoran Cvijanovic', Anita Manc(ic', Ivan Jeftovic', Ana Markovic', Hana Svamborn, Juko Išikura i mnogi drugi.
Simon Tanšek, direktor fotografije koji je slikao vec'inu filmova slovenac(kog novog talasa, montažer Endrju Bird i scenograf Folker Šefer koji je radio na filmu „C(udesna sudbina Amelije Pulen” otkrivaju potpuno drugac(iju sliku Novog Beograda gde se radnja filma odvija.
„Film se bavi i pitanjem emigracije kao i time koliko je teško i kompleksno napustiti sve što je c(inilo vaš život i otpoc(eti novi negde drugde. Tu je i pitanje o životu danas, i ovde, koji je izme?u dva sveta, u vakuumu zvanom tranzicija. Sve ovo sam pokušao da odslikam kroz ljubavnu pric(u c(iji su osnovni tonovi nostalgija i melanholija. Iznad svega, ovo je pric(a o ljudima“, podvlac(i reditelj i koscenarista filma „Ljubav i drugi zloc(ini“.
Stefan Arsenijevic' je na "goEAST" festivalu sa filmom "Ljubav i drugi zloc(ini" osvojio nagradu grada Visbadena, za najbolju režiju, Kadilak nagradu za najbolju režiju na 12. Me?unarodnom filmskom festivalu u Sofiji, a me?u brojnim festivalima na koje je film još pozvan su Linc, Edinburg, C(ikago, Karlovi Vari, Sevilja, Varšava, Haifa, Verona, Lisabon...
Arsenijevic' je za kratke filmove dobio više od 30 nacionalnih i internacionalnih priznanja, ukljuc(ujuc'i dve „Zlatne plakete“ Beograd, „Zlatnog medveda“ u Berlinu, nagradu Evropske filmske akademije, kao i nominaciju za Oskara.
Dopuna: 02 Jun 2008 19:23
Madonin film premijerno na festivalu Cinema City
img66.imageshack.us/img66/9500/ekipafilmana.....om1di3.jpg
„Prljavština i mudrost“ (Filth and Wisdom), debitantski film pop zvezde Madone, bic'e premijerno prikazan na festivalu Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Pric(a o problematic(nom životu umetnika u Londonu, prikazivac'e se u okviru selekcije muzic(kih filmova „Planet Rock“, u bioskopu na otvorenom u Katolic(koj porti.
Madonin film u kome se predstavila kao scenarista, reditelj - debitant i izvršni producent filma izazvao je ogromno interesovanje na ovogodišnjem festivalu u Berlinu gde je u programu "Panorama Specials", bio u konkurenciji je za najbolji debitantski film.
Pric(a prati troje mladih koji žive u Londonu i pokušavaju da ostvare svoje snove, dok rade najrazlic(itije bedne poslove. Glavni junak, ukrajinski imigrant Andrij Kristijan - A. K. pesnik i samoproklamovani filozof, sanja da postane svetska zvezda. Globalnu slavu on i njegov bend Gogol Bordello pokušavaju da ostvare jedinstvenim stilom ciganskog panka. Kristijan, koga tumac(i stvarni frontmen benda Gogol Bordelo, Eugen Hac (Eugene Hutz), živi sa dve devojke, lepom balerinom Holi koja zarad preživljavanja radi kao striptizeta, i sa Džulijet, koja, dok radi kao apotekarka, sanja da c'e otic'i u Afriku i brinuti se o gladnoj deci.
Madona kaže da je svojim filmom želela da uhvati deo beskompromisnog nagona mladih, talentovanih ljudi, koji veruju da mogu da postignu uspeh. „Jedna od tema koje istražujem u filmu je borba mladih sa teškoc'ama i kada razmišljam o poc(ecima moje karijere mogu da se setim tih teških trenutaka kao da je bilo juc(e“, rekla je Madona. Ona je dodala da je oduvek bila inspirisana filmovima Godara, Viskontija, Pazolinija i Felinija i da se nada da c'e jednog dana režirati nešto što c'e biti blizu njihove genijalnosti.
Saradnja sa grupom Gogol Bordello, o kojima film zapravo govori, poc(ela je njihovim zajednic(kim nastupom na londonskom „Live Earth“ koncertu, gde su izveli pesmu „Lela Pala Tute“, numeru sa Karpata. Inac(e, Gogol Bordello predstavic'e se našoj publici na ovogodišnjem Exit festivalu.
Iako je tek debitovala kao rediteljka, Madona je nedavno u Kanu predstavila svoj drugi film “I Am Because We Are”, dokumentarac o obolelima od side u Malaviju, gde je usvojila dete 2006. godine. Pored njenog filma na velikom platnu na festivalu Cinema City nac'i c'e se brojne muzic(ke zvezde me?u kojima su Lou Reed, Neil Young, Patti Smith, grupe Sex Pistols, Joy Division.
Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City od danas se nalaze u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katolic(koj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ogranic(en. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za pratec'e programe bic'e besplatan.
Dopuna: 05 Jun 2008 14:18
Satnice festivala Cinema City
img127.imageshack.us/img127/3567/satnicasnpes5.jpg
img164.imageshack.us/img164/4769/satnicaportapf3.jpg
Satnice za projekcije filmova na festivalu Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, zvanic(no su objavljene na sajtu festivala cinemacity.org.
Otvaranje festivala Cinema City održac'e se u subotu 14. juna, sa poc(etkom u 19h, u Srpskom narodnom pozorištu. U ovom bioskopu prikazivac'e se filmovi iz glavnih takmic(arskih selekcija „Exit Point“ i „Nacionalna klasa“, u terminima 18h, 20 i 15h i 22 i 30h, dok je termin od 15 i 30h rezervisan za izbor najinteresantnijih ostvarenja iz revijalnih selekcija festivala.
Projekcije filmova u bioskopu na otvorenom u Katolic(koj porti održavac'e se u terminima u 21 i 15h i 23 i 15h, a bic'e prikazani muzic(ki filmovi, kao i izbor filmova iz svih selekcija festivala.
Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City održavac'e se se na 20 gradskih lokacija, a projekcije filmova održavac'e se u SNP-u, bioskopu Arena i Pozorištu mladih, kao i u tri bioskopa na otvorenom u Miletic'evoj ulici, Katolic(koj porti i Dunavskom parku. Svi biskopi imac'e savremenu kino opremu koju je obezbedio studio Berar.
Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City nalaze se u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katolic(koj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ogranic(en. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za pratec'e programe bic'e besplatan.
Dopuna: 09 Jun 2008 16:08
Film o Bobu Dilanu na festivalu Cinema City
img59.imageshack.us/img59/3007/imnotthere1q.....re4mh7.jpg
„Nisam tu“ ( I'm not there), film inspirisan životom i muzikom Boba Dilana (Bob Dylan), u režiji Toda Hejnsa (Tod Haynes) bic'e premijerno prikazan na festivalu Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu. Prvi film o životu c(uvenog pevac(a, za koji je sam Dilan dao dozvolu, prikazuje šest razlic(itih lica umetnika - od slobodoumnog folk pevac(a s poc(etka šezdesetih, pesnika s gitarom koji je uneo revoluciju u rok muziku krajem iste decenije, do ponovo ro?enog Dilana osamdesetih godina prošlog veka.
Hejns je istraživao Dilanov život punih sedam godina i napisao scenario koji je inspirisan njegovim pesmama, prijateljstvima sa velikim pesnicima i muzic(arima i znac(ajnim istorijskim i kulturnim dešavanjima. Odluc(io se za veoma nekonvencionalan pristup kako bi prikazao razlic(ite razvojne stadijume Dilanove lic(nosti, života i karijere, tako da u filmu šest razlic(itih glumaca igraju likove koji predstavljaju c(uvenog muzic(ara. Ric(ard Gir (Richard Gere), Kristijan Bejl (Christian Bale), Hit Ledžer (Heath Ledger), Ben Višou (Ben Wishaw) Markus Karl Frenklin (Marcus Carl Franklin) i Kejt Blanšet (Cate Blanchett) predstavljaju potpuno razlic(ita Dilanova lica. Reditelj je odluc(io da svaki deo filma ima razlic(it vizuelni stil. Deo u kojem Kejt Blanšet portretiše Boba Dilana je crno-beli, a Hajns ga je osmislio kao omaž c(uvenom filmu "8 1/2" Federika Felinija (Federico Fellini).
Naslov filma je nastao po nazivu Dilanove pesme, koja nije bila zvanic(no objavljena sve dok se nije pojavila na soundtracku filma. „I’m Not There“ postoji jedino na kopiji „Basement Tapes“ (1967) i nju je Dilan snimio dok se oporavljao od saobrac'ajne nesrec'e na motoru koja se desila godinu dana ranije. Soundtrack sadrži 34 numere i sastavljen je od Dilanovih pesama, uz nekoliko verzija njegovih poznatih dela, kao što su „All Along the Watchtower“ i „Visions of Johanna“, koje izvode savremeni autori.
„Neka vas jednostavno prekrije i ponese kao san“, izjavio je Tod Hejns predstavljajuc'i film u Veneciji gde je osvoijo specijalnu nagradu žirija i koji je od prve projekcije stekao veliku popularnost i zabeležio visoku gledanost. Kejt Blanšet je za ulogu mladog Boba Dilana osvojila „Zlatni globus“ i bila nominovana za Oskara za sporednu žensku ulogu.
Film „Nisam tu“ bic'e prikazan u okviru selekcije „Planet Rock“ koja na festivalu Cinema City predstavlja najznac(ajnija muzic(ka filmska ostvarenja. Filmovi iz ovog programa prikazivac'e se u bioskopu na otvorenom u Katolic(koj Porti. Ulaznice za projekcije u Katolic(koj porti mogu se kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu, dok se ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu mogu kupiti na pozorišnoj blagajni po ceni od 100 dinara. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za pratec'e programe bic'e besplatan.
Dopuna: 09 Jun 2008 18:11
Satnice festivala Cinema City za bioskop Arena i Pozorište Mladih
img385.imageshack.us/img385/5227/satnicaarenawm7.jpg
img228.imageshack.us/img228/9189/satnicapmdj1.jpg
Satnice za projekcije filmova na festivalu Cinema City, koji se održava od 14. do 21. juna u Novom Sadu, zvanic(no su objavljene na sajtu festivala cinemacity.org.
Otvaranje festivala Cinema City održac'e se u subotu 14. juna, sa poc(etkom u 19h, u Srpskom narodnom pozorištu. U ovom bioskopu prikazivac'e se filmovi iz glavnih takmic(arskih selekcija „Exit Point“ i „Nacionalna klasa“, u terminima 18h, 20 i 15h i 22 i 30h, dok je termin od 15 i 30h rezervisan za izbor najinteresantnijih ostvarenja iz revijalnih selekcija festivala.
Projekcije filmova u bioskopu na otvorenom u Katolic(koj porti održavac'e se u terminima u 21 i 15h i 23 i 15h, a bic'e prikazani muzic(ki filmovi, kao i izbor filmova iz svih selekcija festivala.
Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City održavac'e se se na 20 gradskih lokacija, a projekcije filmova održavac'e se u SNP-u, bioskopu Arena i Pozorištu mladih, kao i u tri bioskopa na otvorenom u Miletic'evoj ulici, Katolic(koj porti i Dunavskom parku. Svi biskopi imac'e savremenu kino opremu koju je obezbedio studio Berar.
Ulaznice za projekcije na festivalu Cinema City nalaze se u prodaji. Ulaznice za projekcije u Srpskom narodnom pozorištu se mogu kupiti na pozorišnoj blagajni, dok se ulaznice za projekcije u Katolic(koj porti mogu kupiti u „IPS“ prodavnici u Novom Sadu. Cena ulaznice za projekcije na ovim lokacijama je 100 dinara, a broj ulaznica je ogranic(en. Ulaz na filmske projekcije na ostalim lokacijama festivala i za pratec'e programe bic'e besplatan.
[mod by bobby] skinuti IMG tagovi zato sto slike prelaze dozvoljenu velicinu.
Dopuna: 13 Jun 2008 11:10
img149.imageshack.us/img149/5430/akademskiflyerpreviewsy2.jpg
Posetioci festivala Cinema City imaće priliku da tokom osam dana budu učesnici Akademskog programa festivala. Primarno edukativnog karaktera, organizovan kao interaktivna radionica, uz brojne goste, strane reditelje i poznate stručnjake iz sveta filma, Akademski program ima za cilj da pruži nova i vrlo atraktivna saznanja iz prakse i teorije filma. Kroz otvorene dijaloge, kreativne radionice, seminare, panele i radne simulacije pod nadzorom kvalifikovanih lica i profesionalaca, pokrenuće se interesantne teme iz oblasti filma. Pored toga, predviđeni su master-klasovi reditelja i glumaca koji gostuju na festivalu, potom predavanja producenata i eminentnih filmskih kritičara.
Program je besplatan, a namenjen je pre svega mladim ljudima, studentima, ali i ostalim ljubiteljima i poštovaocima filmske umetnosti. Pred učesnicima stoji mogućnost ostvarivanja konstruktivnih komunikacija, koje mogu biti pozitivni stimulansi njihovim predstojećim profesionalnim karijerama. Akademski program festivala Cinema City, u trajanju od osam dana, održavaće se u prostorijama Pozorišta mladih.
Dopuna: 14 Jun 2008 12:38
ZVANIČNO OTVARANJE FESTIVALA CINEMA CITY
Internacionalni festival filma i novih medija Cinema City biće otvoren svečanom premijerom filma „Nije kraj“, reditelja Vinka Brešana, u subotu 14. juna u 20 i 15 časova na sceni „Jovan Đorđević“ Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu. Zvaničnom otvaranju prisustvovaće veliki broj stranih i domaćih glumaca, reditelja, producenata i novinara koji će tokom osam dana biti gosti festivala.
Festival Cinema City koji se održava od 14. do 21. juna, predstaviće bogat filmski, muzički i akademski program kao i festival novih medija koji će se odvijati na više od 20 gradskih lokacija.
Filmski program predstaviće 135 filmova u 14 selekcija domaće i strane produkcije, sa tri takmičarske selekcije i nekoliko filmskih retrospektiva. Za Grand Prix festivala takmičiće se 12 filmova iz selekcije nezavisnog internacionalnog filma koja nosi naziv „Exit Point“, kao i svi filmovi domaće kinematografije koji se prikazuju u okviru selekcije „Nacionalna klasa“. Međunarodni petočlani žiri činiće holandski filmski kritičar Peter Van Bueren, Despina Mouzaki, direktor Solunskog festivala, francuski glumac Tomas Poulard, Dom Rotheroe, britanski reditelj i naš snimatelj Radan Popović koji u Novi Sad dolazi iz SAD-a.
Poseban deo takmičarskog programa predstavljaće 28 filmova snimljenih sa budžetom do 10 000 dolara koji su izabrani putem konkursa festivala. Selektor programa „Up to 10 000 bucks“ je reditelj Sabolč Tolnai, a koordinator Dina Vuković. O najboljem filmu odlučiće žiri u sledećem sastavu: Marija Perović, Saša Radojević i Igor Toholj. Program će trajati prvih sedam dana festivala u bioskopu u Pozorištu mladih, a osmog dana održaće se zvanična dodela nagrade i priznanja. Nagrada za najbolji film u okviru ove selekcije je HDV kamera.
Kroz revijalni program biće prikazana neka od najznačajnijih filmskih ostvarenja ove godine, muzički filmovi, selekcija horor filmova, selekcija najboljih filmova iz regiona, te lektira velikih dela domaće i svetske kinematografije. Filmovi će se prikazivati u tri zatvorena i tri otvorena bioskopa koji će imati savremenu kino opremu.
Cinema City predstaviće i bogat akademski program sa preko 30 panela i učesnicima iz sveta filma. Namera organizatora je da pokretanjem festivalskog programa o novim medijima napravi značajan korak u istraživanju uticaja modernih tehnologija na film, ali i na društvo u celosti. Na pet lokacija kroz izložbe, performanse i radionice biće predstavljeni brojni radovi i stvaraoci iz oblasti novih medija. U pauzama između filmskih projekcija, kao i posle završetka dnevnog programa festivala, posetioci će biti u prilici da se zabave uz nastupe poznatih muzičara, na koncertima i brojnim festivalskim zabavama.
Festival Cinema City je baziran na konceptu grada festivala, koji je promovisan na Filmskom festivalu Srbije 2007. godine na čijim temeljima i nastaje. Sa značajnim izmenama u programskom konceptu, festival je sada internacionalni, sa „Nacionalnom klasom“ kao posebnom takmičarskom celinom. „Udruženje Exit“ je prihvatilo celokupnu organizaciju, u saglasnosti sa Filmskim centrom Srbije, koji je bio koorganizator prošlogodišnjeg FFS-a.
Cinema City u Novi Sad dovodi filmske umetnike, reditelje, glumce, producente, studente i novinare iz čitavog sveta. Atraktivan filmski i akademski program namenjen je filmskim profesionalcima, kao i širokoj publici. Sa preko stotinu filmova koji se prikazuju u sedam bioskopa, tokom osam dana festivala i više od 20 festivalskih lokacija, Novi Sad će postati „Grad bioskop“.
Dopuna: 14 Jun 2008 14:20
„TERRITORIES AND RESOURCES“
Naziv i tema ovogodišnjeg festivala selekcije novih medija je „Territories and resources” (Teritorije i resursi). „Territories and resources” istražuje fenomene društvenih mreža, multiplejer onlajn igara, virtuelnih svetova i tzv. Web 2.0, u konteksu novih digitalnih i mrežnih teritorija. Nove društvene tehnologije stvaraju nove teritorije u kojima se preslikava savremena društvenost, ekonomija, politika i kultura, koje su duboko inkorporirane u logiku infokapitalizma. U kontekstu novih teritorija pojavljuju se i specifični novi resursi – korisnici prema kojima se oblikuju nove tehnologije. Nove teritorije regulisane su društvenim i ekonomskim zakonitostima koje je neophodno kritički analizirati i preispitati.
Territories and resources je new media deo festivala Cinema City koji se sastoji od izložbe, konferencije i filmskih projekcija.
Izložba Territories and resources 14.06 – 21.06.2008.
Izložba Territories and resources će preko savremene umetničke produkcije predstaviti neke od mogućih pogleda na razvoj elektronskih društvenih mreža i virtuelnih svetova. Izložba ističe kritički aspekt umetničke produkcije i umetničke intervencije u prostorima digitalnih mreža.
Umetnici/e
Trg Slobode – dva spojena kontejnera / kontejner 001
Alessandro Ludovico – Italija, Paolo Cirio – Italija, Ubermorgen - Austrija-“GWEI - Google Will Eat Itself
- “Amazon Noir - The Big Book Crime”
Bureau D’etudes – Francuska-"Mapping the Laboratory Planet"
Njegoševa / kontejner 002
Serious Games Interactive – Danska-“Global conflicts: Palestine”
Croquet consortium - SAD-“Project Croquet”
Raskrsnica Bulevara Mihajla Pupina i Ignjata Pavlasa / kontejner 003
Electroboutique-Radovi-„Commercial protest“-„Digiluck“- „MediaMirror“
Plato ispred Muzej savremene umetnosti Vojvodine / kontejner 004
Slobodnakultura.org - Srbija -“Freedom Toaster”
Platoniq – Španija-“Bank of Common Knowledge”
Plato ispred Muzej savremene umetnosti Vojvodine / Kontejner 005
Linda Hilfling – Danska-“Participation 0.0”
Second Life Liberation Army - SAD
Sama postavka izložbe prateći kontekst teritorija i resursa biće realizovana unutar kargo kontejnera koji će biti raspoređeni na Trgu Slobode, Njegoševoj, Bulevaru Mihajla Pupina (na uglu sa ulicom Ignjata Pavlasa) i ispred Muzeja savremene umetnosti Vojvodine u Dunavskoj ulici.
---------------------------------------------
Međunarodna konferencija Territories and resources 15.06 – 16.06.2008.
Pozorište Mladih, Ignjata Pavlasa 4, Novi Sad
Kao deo govornog dela festivala Cinema City realizovaće se međunarodna konferencija Territories and resources u kojoj učestvuju umetnici/e, teoretičari/ke, istraživač/ice i naučnici/e koji se bave fenomenima društvenih onlajn mreža i virtuelnih svetova. Cilj konferencije je uspostavljanje platforme za snažnije društveno i kritičko utemeljenje u ovom polju.
Nedelja, 15.06. 14:00 – 18:00 časova
Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije
Masivne multiplejer onlajn igre (massive multiplayer online games), 3D virtualni svetovi, social networks, Web 2.0, postaju deo masovne potrošnje i socijalizacije. Da li su to novi prostori za socijalizaciju i društvenu kritiku? Na koji način ova socijalizacija može funkcionisati kao ekonomska eksploatacija? Koji su modeli kulturne i umetničke produkcije u elektronskim društvenim mrežama i virtuelnim svetovima?
14:00 – 14:30 Alessandro Ludovico, Italija / „(Onlajn) ekonomija želje“
14:30 – 15:00 Vladan Joler, Srbija / „Nove teritorije kao prostor za političku igru“
15:00 – 16:30 Pauza
16:30 – 17:00 Paolo Cirio, Italija / „Rekombinantno pozorište i digitalni otpor 2.0“
17:00 – 17:30 Kristian Lukić, Srbija / „Fabrike, resursi i ljubav - Virtuelni svetovi i društveno umrežavanje”
17:30 – 18:00 Diskusija
18:00 Projekcija filma “Steal This Film”
Ponedeljak 16.06. 11:00 – 14:00 časova
Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata
Sa širenjem broadbanda nalazimo se u situaciji sve manjeg problema pristupa informacijama, a sve većeg problema selektovanja i sistema distribucija informacija. Koje politike arhiviranja i distribucije znanja danas postoje na globalnoj mreži? Kako efikasno rešiti problem relevatnosti i značenja informacija?
11:00 – 11:30 Armin Medosch, Austrija /„Antisocijalne mreže ili kako napraviti plug-in koji će uništiti kapitalizam“
11:30 – 12:00 Vladimir Jerić, Srbija / „Staranje o slobodnim sadržinama, zajednice slobodne kulture i politika metapodataka“
12:00 – 12:30 Pauza
12:30 – 13:00 Marcell Mars, Hrvatska / „Parazitoidnost – Istorija gestova u avangardnoj umetnosti i kontrakulturi“
13:00 – 13:30 Roman Minaev, Rusija / „Electroboutiqe. Medijska umetnost 2.0"
13:30 – 14:00 Diskusija
14:00 Projekcija filma “Good copy bad copy”
Program novih medija festivala Cinema City „Territories and resources” ostvaruje se u saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – Napon iz Novog Sada i umetničkom asocijacijom Inbox iz Novog Sada.
„VIRTUELNI SVETOVI I DRUŠTVENE MREŽE KAO NOVE TERITORIJE”
ALESSANDRO LUDOVICO „(Onlajn) ekonomija želje“ Vidno polje korisnika interneta je u neprekidnoj zbrci zbog navale marketinških i kulturnih onlajn agenata. Različitim strategijama se prodire u privatnu ekransku sferu mete ove kampanje (čoveka), a sve koncepcije usmerene na stimulisanje unutrašnjih instinkata korisnika. Zloupotreba ovih nagona je neophodna za prodaju potrošnih dobara u rapidnom razvitku onlajn poslovanja današnjice, te ova invazija postaje integralni ekonomski „raison d'etre“ internet korporacija. Sa analizom spam-a kao komunikacionog fenomena želimo da pokažemo da se digitalna umetnost može upotrebiti kako za razotkrivanje hipnotizirajućih i prodornih vidova onlajn marketinga, tako i za uključivanje istih u našu maštovitost, iskorišćavajući ovo propagandno đubrivo i na drugim poljima. Na fenomen ukazujemo sarkastičkim prikazivanjem svemoćne diktature Google-a (otkrivenog u projektu „Google kao samožder“) i prodajom peep-show knjiga Amazon-a (prezentacijom povratnih procesa produkcije /reverse engineering/ u konspiraciji „Amazon Noir“).
PAOLO CIRIO „Rekombinantno pozorište i digitalni otpor 2.0“ „Performativni matriks“ koji je sredinom devedesetih proučavan od strane kolektiva „CAE“ je dobio veliku ulogu u „kulturi konvergencije“ današnjice. Ovu kulturu karakteriše eksplozija prodirnih personalnih medija, pregršt korisničkih sadržaja i nove vrste socijalnosti stvorene kroz bezbroj identiteta platformi socijalnog umrežavanja. Konačno smo doživeli fazu koja je perfektna za stvaranje pravog prodorno-rekombinantnog pozorišta. Kombinovanje raznih identiteta i njihovih međuličnih odnosa je otvorilo put „transmedijalnom pripovedanju“, vrsti multiplatformnog pozorišta. Ovakvo predstavljanje fabula se vrši preko višestrukih medijskih formi, rekombinovano je i skrojeno za potrebe gledaoca koji time postaju upleteni u priču pravog sveta. Uzdizanje „drame ukrštenih medija“, „alternativnih igara realnosti“ i „virusnog marketinga“ su samo neki od polja delovanja „Rekombitantnog pozorišta“ koje je sve pre deset godina teorijski razvila grupa „CAE“. Široka upotreba ovih praksi aktivno uključuje i obimnu publiku i tako nastaje nova zvanična forma fikcije: „Fikcija alternativne realnosti“. Muti se granica između stvarnosti i fikcije, publika i glumci menjaju mesta, te se na taj način ruši razlika između umetnosti i života i nastaje umetničko delo života. Prikazaće se odabrani primeri novih projekata zasnovanih na „fikciji alternativne realnosti“ čiji dobar deo u sebi nosi i političke poruke. Neki od projekata su performansi grupe „Digital Resistance“ koji se direktno prikazuju u matrici „Web 2.0“ platformi.
VLADAN JOLER „Nove teritorije kao prostor za političku igru“
KRISTIAN LUKIĆ „Fabrike, resursi i ljubav - Virtuelni svetovi i društveno umrežavanje” Na koji način vidovi društvenog umrežavanja i virtuelni svetovi kombinuju sva područja ljudskog života: rad, ljubav, javnu i privatnu sferu? Predstavljamo vam besplatan rad, zabavu i dosadu.
„BUDUĆNOST DISTRIBUCIJE SADRŽAJA / DOKUMENTACIJA, ARHIVIRANJE, TAGING, METADATA”
ARMIN MEDOSCH „Antisocijalne mreže ili kako napraviti plug-in koji će uništiti kapitalizam“
VLADAN JEREMIĆ I VLADIMIR JERIĆ - VLIDI „Staranje o slobodnim sadržinama, zajednice slobodne kulture i politika metapodataka“ Neka su prava zaštićena, a neki portovi zatvoreni.O politici metapodataka, imaginarnoj budućnosti i zaboravljenoj prošlosti društvene svojine i samoupravljanja.Dragi prijatelji, ovo je mesto za moguće reformulisanje problematike povodom sledećih (i sličnih) pitanja: šta je u stvari pojam tržišta na kojem „identitet“ spada u kategoriju roba? Da li ste uspeli da nađete mesto na zemlji ili internetu koje još nije isparcelisano ili je u nekoj vrsti vlasništva?Zašto bi trebalo da budemo oprezni sa svojim željama?Ako se politika metapodataka pojavljuje u dizajnu softvera, a ne u proizvodnji hardvera i ako još uvek razmišljamo u okvirima lične svojine ali predstavljamo ideje kolektivizma i saodlučivanja, da li to sve čini odnose u okviru mreže interneta nevidljivim? Ko je tačno odgovoran za izgradnju kulture interfejsa i metapodataka, a ko se smatra „korisnikom“? Izaberite željeni identitet iz našeg širokog spektra ponuda. Koju najvišu cenu nudite?
MARCELL MARS „Parazitoidnost“ „Parazitoidnost – Istorija gestova u avangardnoj umetnosti i kontrakulturi“ jeste istorija neuspelih pokušaja da se izbegne stanje podređene prisvojenosti od strane drskih tržišnih sila. Pokret slobodnog softvera je jedini koji je uspeo da ostvari blede rezultate u vezi gornjih jalovih težnji. Poruka koju je u sebi sadržalo objavljivanje operativnog sistema „GNU“ je važna ali se ona nikako ne može uporediti sa prisvajanjem autorskopravne licence putem hekerskog programa pod nazivom „GNU General Public Licence – GNU Opšta javna licenca“. Nakon dve decenije rada stvaraoci ove licence su konačno pronašli način kako da usklade GNU GPL sa opštim potrebama. Pri tome se postavljaju pitanja: koje su alternative nude naspram slobodnog softvera? Koje naravoučenije bi kontrakultura mogla da izvede iz ove revolucije?
ROMAN MINAEV „Electroboutiqe. Medijska umetnost 2.0" Kao post-konzumeristički proglas prave snage umetnosti i njegovog mesta u društvu, „Media Art 2.0“ je poziv kritički nastrojenim umetnicima da se oslobode barijera svoje produkcije i osvoje celokupno tržište. Ovo želimo da postignemo predlagajući da „all-in-one“ (sve u jednom) i „plug-and-play“ (uključi i teraj) umetnički predmeti postanu tehnološki proizvodi spremni za trenutačnu kupovinu od strane svih konzumenata u svakom kutku zemljane kugle.
Program se ostvaruje u saradnji sa Muzejem savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Institutom za fleksibilne kulture i tehnologije – Napon iz Novog Sada i umetničkom asocijacijom Inbox iz Novog Sada.
„TERRITORIES AND RESOURCES“
Kristian Lukić, Vladan Joler
Naziv i tema ovogodišnjeg festivala selekcije novih medija je „Territories and resources” (Teritorije i resursi). „Territories and resources” istražuje fenomene društvenih mreža, multiplejer onlajn igara, virtuelnih svetova i tzv. Web 2.0, u konteksu novih digitalnih i mrežnih teritorija. Nove društvene tehnologije stvaraju nove teritorije u kojima se preslikava savremena društvenost, ekonomija, politika i kultura, koje su duboko inkorporirane u logiku infokapitalizma. U kontekstu novih teritorija pojavljuju se i specifični novi resursi – korisnici prema kojima se oblikuju nove tehnologije. Nove teritorije regulisane su društvenim i ekonomskim zakonitostima koje je neophodno kritički analizirati i preispitati.
U svom tekstu „Presenting The Unpresentable: The Sublime”, Liotar (Jean-François Lyotard) uvodi sintagmu „affinity to infinity” (afinitet za beskrajem) u kojoj upoređuje savremenu umetnost, tehno nauke i kapitalizam. Težnja moderne umetnosti ka rušenju barijera mimezisa (piktoralna avangarda s kraja 19. veka) nastavila se kasnije sa konceptualnom (nematerijalnom) umetnošću kroz kritiku „materijalnog“ u umetnosti. Liotar ove prekide sa postojećim praksama u umetnosti i uspostavljanje novih zakonitosti posmatra kao beskrajnu borbu i pomeranje granica ka horizontu koji se uvek iznova redefiniše. Tako i tehno nauke konstantno redefinišu same sebe u cilju što bržeg, efikasnijeg i sveobuhvatnijeg razvoja. Kapitalizam funkcioniše na principu konstantnog širenja i kreiranja apstraktnog viška vrednosti. Ovo širenje podrazumeva i teritorijalno širenje u ekonomsko-političkom smislu, ali i u okvirima već postojećih tržišta, putem stvaranja novih proizvoda ili redefinisanjem postojećih i stvaranjem novih potreba. Ove tri kategorije za Liotara imaju težnju ka pomeranju granica i širenju ka potencijalno beskrajnom horizontu.
Virtuelni svetovi, elektronske društvene mreže (social networking site) i MMO svetovi (masivni multiplejer onlajn) u kontekstu Liotarove sintagme „affinity to infinity” predstavljaju nove teritorije, koje su potencijalno beskrajne i koje spajaju društvenost, ekonomiju, ljubav i intimu.
Resursi ovakvih elektronskih društvenih mreža su ljudi koji istovremeno kroz zabavu i osnovnu društvenu komunikaciju vrše svojevrsni rad, koji u krajnjoj liniji diže berzovnu vrednost kompanija, koje poseduju najznačajnije elektronske društvene mreže i multiplejer onlajn svetove: Blizzard u slučaju World of Warcraft, News Corp u slučaju MySpace, Google u slučaju YouTube ili Linden Lab u slučaju još uvek malog 3D virtuelnog sveta Second Life.
Funkcionisanje ovih svetova ne možemo odvojiti od koncepata biopolitike, termina Mišela Fukoa (Michael Foucault) kasnije razvijenog u pisanju Antonia Negrija (Antonio Negri) i Majkla Harta (Michael Hardt), koji u osnovi znače spajanje javnog, privatnog, društvenog i ekonomskog. U osnovi, ekonomija virtuelnih svetova zasnovana je na količini komunikacije, broju korisnika i takozvanom nematerijalnom radu, radu koji predstavlja bazu takozvanog kognitivnog kapitalizma koji je zasnovan na znanju, komunikaciji i informacijama.
Uporedo sa pojavom i razvojem virtuelnih svetova, pojavljuje se i kritika i analiza ovih fenomena, koja dolazi iz društvenih nauka, političkog aktivizma, umetnosti kulturne sfere i same IT ekonomske sfere.
Na izložbi „Territories i resources” učestvuju umetnici/e i umetničke grupe koje direktno ili indirektno istražuju ove virtuelne svetove i elektronsku društvenost, analiziraju informatičku infrastrukturu, nude nove modele i mogućnosti upotrebe ili se bave radikalnom kritikom ovih fenomena.
Kao sastavni deo programa novih medija „Territories i resources” realizovaće se i konferencija / razgovori koji će se baviti dvema glavnim temama: „Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije” i „Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata”.
Prva tema „Virtuelni svetovi i društvene mreže kao nove teritorije” postavlja pitanja: da li su masivne multiplejer onlajn igre, 3D virtuelni svetovi, social networking site-s, Web 2.0, novi prostori za socijalizaciju i društvenu kritiku? Na koji način ova socijalizacija može funkcionisati kao ekonomska eksploatacija? Koji su modeli kulturne i umetničke produkcije u elektronskim društvenim mrežama i virtuelnim svetovima?
Druga tema konferencije je „Budućnost distribucije sadržaja / dokumentacija, arhiviranje, taging, metadata”, koja će analizirati situaciju u kojoj se sa širenjem broadband-a nalazimo u situaciji sa sve manje problema pristupa informacijama, a sa sve više problema selektovanja i sistema distribucija informacija. Koje politike arhiviranja i distribucije znanja danas postoje na globalnoj mreži? Kako efikasno rešiti problem relevantnosti i značenja informacija?
|