Свет филма је чаробан, забаван, ужасан, напоран, суров, неправедан, предиван, очајан, гламурозан, неописив... Додајте све могуће епитете, атрибуде у придеве које знате - и нећете погрешити.
Ову тему посвећујем филму и свему ономе што се дешава иза екрана и око њега. Постујете све што је везано за мало познате детаље - псеудониме, пионире филма, трачарске и оне друге приче, пикантерије, предрасуде и недоумице, итд, итд.
Ја ћу тему започети с једним интересантним разјрашњењем:
Мислим да овде нема много људи који нису гледали филм ''Спасавање редова Рајена'' . У продукцијском смислу филм је поставио нове стандарде у веризму и детаљисању, а естетски је био на ивици да се претвори у уобичајену америчку љигу и глорификацију, правећи од једне акције митску причу...а таквих акција је било безброј.
Међутим, у филму је сценариста поставио итнересантну загонетку. Врло често се чула узречица- коментар ''фубар'' и то тако што је стигла од Немаца. Немци су је користили за све и свашта, а нико није имао одговор на то питање, шта фубар стварно значи.
Истина је, међутим, да је реч (скраћеница) фубар амерички сленг и да се он проширио ратиштем као војничка интернационала. Амери имају за лоше , непоправљиве ситуације два израза:
СНАФУ (Situation Normal, All fucked up - ситуација нормална, све сјебано)
ФУБАР ( Fucked Up Beyond All Recogniton - сјебано до непрепознатљивости).
Како је фубар стигао до Немаца? Није далеко од истине да су га из САД у Немачку пред рат донели повратници-добровољци (један од њих је и приказан у сцени када заробљени немачки војници седе поред пута, а тај Немац на течном америчком разговара за америчким војником за ког се испоставља да су земљаци)...
Kad smo kod Rajana. Na BD disku ima raznoraznih zanimljivih stvari o kojima pričaju Spielberg,Hanks i kompanija.
Jedna od zanimljivih stvari koju su pomenuli je da je ceo film snimljen samo sa 30+ pravih pušaka.
Sve ostalo su takozvane dummy rifles odnosno školske puške i mnogi od glumaca i statista su se žalili da su im te puške iako nisu bile prave zadavale mnogo problema pogotovo na scenama na plaži a nekoliko glumaca je imalo problema da ih se oslobode ispod vode i umalo se nisu podavili. Te scene je Spielberg prvobitno hteo da izbaci ali su one delovale toliko uverljivo i stvarno da je odlučio da ih zadrži..
Te scene možete videti na ovom snimku i počinju negde od 2:18
И код нас је шездесетих година Кошутњак производио изузетно верне реплике ватреног оружја.
Иначе, једини филм у коме се главни глумац налази у сваком кадру јесте филм ''Кинеска четврт'' Романа Поланског. Главни глумац, Николсон је у сваком кадру, али на врло довитљив начин: или је у кадру камере, или је камера постављена у ракурс његових очију и снима из његове позиције. Испрва то и не приметите, али осећате да има ту нешто чудно...
''Ко је сместио Зеки Роџеру'' је најдужа шпица у историји филма, траје шест и по минута, са 763 имена....
А најпродуктивнији филмски редитељ свих времена је Ален Смити! Нисте чули за њега? Нисте обраћали пажњу, али на шпицама филмова којима су редитељи-најамници били незадовољни, њихово незадовољство продуцентском бахатошћу и самовољом изражавали су потписујући се управо тако - Алан Смити!