Prošlog meseca Google je najavio uvođenje Knowledge Graph u SAD - pokušaj da se unaprede rezultati pretrage učenjem servera da razume šta reči ukucane u polje search znače u zavisnosti od koncepta.
Veliki ulog za Amita Singala, prvog čoveka Google Searcha, koji je tome razgovarao sa Leom Kelionom, novinarem BBC-ja.
Pretraživačke mašine do sada nisu zaista znale značenje reči; kako ćete vi to pokušati da promenite sa veštačkom inteligencijom?
-Već smo dosta čudesnog napravili ne bismo li vam dali relevantan tekst, slike i video u jednom jednostavom interfejsu, ali kompjuteri i dalje ne shvataju da je Tadž Mahal predivan spomenik. Ili da može da bude i „gremijem”nagrađivani umetnik. Ili čak kazino u Atlantik Sitiju. A u zavisnoti od toga da li ste gladni, može da bude i obližnji rstoran.
Za ljude to je jednostavno intuicija. Za kompjutere nije, zbog sledeće fundamentalne činjenice: kompjuteri su zaista veoma dobri u predstavljanju niza karaktera. Oni koriste Ascii i raznu drugu nomenklaturu da prestave nizove reči i brojeva, dok ljudi žive u svetu stvari, ne nizova.
Pre dve godine smo kupili kompaniju Freebase koja je pronašla nov način predstavljanja stvari u kompjuterskoj memoriji. Ukazala nam se uzbudljiva prilika jer smo konačno mogli da ostvarimo svoje snove i pomerimo pretragu od nizova ka stvarima.
Izvor: B92
Izvor do portala sa kog je vest preuzeta : http://www.medio.rs/35066_Buducnost-Google-pretrage:-razmisljajte-drugacije.html
|