Google pretekao Microsoft

Google pretekao Microsoft

offline
  • Pridružio: 19 Jun 2005
  • Poruke: 2673
  • Gde živiš: u pokretu...

14. maj 2007.

Google pretekao Microsoft

Postalo je opšte poznato da Google vlada Internet svetom. Kompanija sa sedištem u Mountain View-u je pretekla Microsoft na dva fronta – kao najposećeniji web sajt i najvredniji globalni brend.

Priredila: Jelena Davidović

Ovi događaji su glavna prekretnica za Google koji je izrastao u nemilosrdnu biznis silu.

“Ovi događaji su zaista značajni”, rekao je Geoffrey Bowker, generalni direktor Centra za nauku, tehnologiju i društvo na Univerzitetu Santa Clara. “U poslednje vreme, sve što je Google dotakao pretvorilo se u zlato.”

Po prvi put, Google je pretekao Microsoft i tako postao najposećenije Internet vlasnistvo. Online merenje firme ugledne comScore Networks je otkrilo da je Google imao nešto više od milion jedinstvenih korisnika u martu više od Microsoft-a za isti taj period.

Prema comScore-u, Google je imao 528 miliona jedinstvenih posetilaca u martu, 5% više u odnosu na prethodni mesec, a Microsoft je imao 527 miliona posetilaca tokom istog meseca što je 3.7% više.

Google je popularan u SAD-u, ali i u mnogim evropskim državama postaje sve popularniji.

U svojoj izjavi Google je izjavio: ”Naš cilj je oduvek bio omogućiti najbolje online iskustvo za naše korisnike. Mi pravimo proizvode koji se baziraju na potrebama korisnika i informacijama koje od njih dobijamo, što predstavlja jedan deo onoga što čini Google jedinstvenim i rezultira velikim uspehom.”

Microsoft je odbio da komentariše.

Microsoft je do poslednjih procena bio najpopularnije web vlasništvo u svakom mesecu, sve dok comScore nije počeo da prati globalne cifre u januaru 2006. godine. Prema Bobu Ivinsu, potpredsedniku comScore-a, Microsoft je dugo i nesumnjivo bio lider pre nego što je istraživanje počelo.

Poređenja radi, rast Microsoft-a je bio spor poslednji godina i to nije dovoljno brzo donosilo korisnike i održavalo ga na vrhu.

Prema poslednjim ciframa, vođstvo Google-a je malo iznad statističke krive, ali uz malo podstreka vrlo je verovatno da će kompanija Google u najkraćem periodu proširiti tu razliku, rekao je Ivins.

Procene ComScore-a zasnivaju se na praćenju 2 miliona internet korisnika širom planete, kod kuće i na poslu (ali ne i u internet kafeima i školama). U proračune su uračunati samo korisnici od 15 godina i stariji.

“Jedinstveni” posetioci su ključ merenja u internet industriji jer pokazuju koliko je novih ljudi posetilo određeni web site u datom mesecu. Korisnici se samo jednom računaju, čak i oni koji u jednom periodu mogu više puta posetiti jedan sajt.

Međutim, jedinstvene posete nisu jedina statistika koja je bitna online. Na primer, Google još uvek zaostaje za vremenom koje globalni korisnici provedu na sajtu: njegov prosek je 4.6 minuta dok je prosek Microsoft-a 12.8 minuta.

Google je proglašen najmoćnijim brendom u 2007. godini prema godišnjem istraživanju koje je objavila britanska kompanija za istraživanje tržišta Millward Brown. Brend kompanije je procenjen na 66.4 milijardi, a za njim slede GE, Microsoft i Coca-Cola.

U istraživanju se mere potencijalne zarade brenda i lojalnost. Materijalna vlsništva kao što su fabrike i nekretnine, nisu uračunate.

U istraživanju koje se bazira na rastu vrednosti brenda od 77%, rang Google-a je skočio na vrh sa 7. mesta prošle godine, a Microsoft koji je vodio u istraživanju od 2006. godine, pao je niže zbog 11 procenta manje spoznaje vrednosti njegovog brenda.

Uprkos trenutnoj snazi Google-a, Bowker sa Univerziteta Santa Clara je naglasio da pobednička kriva Google-a nije zagarantovana u budućnosti. On nas podseća na brojne kompanije koje su nekada izgledale nepobedive pa su kasnije doživele zastoj, uključujući IBM i General Motors.

Google se naročito suočava sa brojnim rizicima, počev od optužbe Viacom-a po pitanju kršenja autorskog prava na YouTube-u, do političkih problema zbog cenzurisanja rezultata istraživanja u Kini.

Najposećeniji sajtovi na web-u

1. Google ... 528 miliona

2. Microsoft ... 527 miliona

3. Yahoo ... 476 miliona

4. Time Warner ... 272 miliona

5. eBay ... 256 miliona

Izvor: comScore Networks

Najvredniji svetski brendovi

U istraživanju se meri potencijal zarade brenda i lojalnost. Materijalno vlasništvo nije uključeno.

1. Google ... $66.4 milijardi

2. GE ... $61.9 milijardi

3. Microsoft ... $55 milijardi

4. Coca-Cola ... $44.1 milijardi

5. China Mobile $41.2 milijardi

Izvor: Millward Brown Optimor

http://www.b92.net/tehnopolis/internet.php?nav_id=246526&fs=1



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 774 korisnika na forumu :: 3 registrovanih, 0 sakrivenih i 771 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, havoc995, stalja