SIJETL - Američke firme "Majkrosoft" i "Jahu" su juče objavile da su se dogovorile o partnerstvu u oblasti internet pretraživanja i reklame, koje bi trebalo da oslabi dominantni položaj najvećeg internet pretraživača "Gugla" na tržištu onlajn reklame.
Kako je naveo izvor AP-a, Majkrosoft neće morati unapred da plati Jahuu za sporazum, što bi obeshrabrilo investitore, pogotovo s obzirom na to da je direktorka Jahua Karol Barc ranije kazala da će udružiti snage s Majkrosoftom jedino ako dobije "brodove pune para".
Dve kompanije će deliti prihod od reklama na pretraživaču. Jahu će koristiti Majkrosoftov pretraživač Bing i moguće je da će na Jahuovim posećenim stranicama stajati napomena "u saradnji s Bingom".
Kompanije će koristiti Majkrosoftovu tehnologiju za oglašavanje da bi se uz pretragu pojavile odgovarajuće reklama, a Jahu će voditi prodaju i korisnički servis.
Još nije utvrđeno da li će Jahu i Majkrosoft sarađivati i na prodaji prostora za reklame koje se poput bilborda kače na sajtove, a ne zna se ni šta će biti s Majkrosoftovim timom za prodaju reklama.
Najveći svetski proizvođač softvera Majkrosoft mesecima je pokušavao da privoli Jahu na saradnju u domenu internet pretrage, a pre 15-ak meseci pokušao je da preuzme i ceo Jahu za 47,5 milijardi dolara. Vrednost Jahua tada je procenjena na rekordno veliki iznos, a sada je 24 milijardi dolara.
Izvor i nastavak: http://www.rtv.rs/sr/vesti/tehnologija/2009_07_30/vest_143900.jsp
|