offline
- Pridružio: 26 Feb 2010
- Poruke: 156
|
Uspešno izbegavajući rafal Sonyevih najava novih igara pred E3 sajam, Killzone 3 je konačno pao 21. Maja 2010. godine zahvaljujući leakovanom screenshotu na jednom finskom forumu. Par časova kasnije, skenovi novog GameProa su osvanuli na Gamespotu i Killzone 3 je konačno predstavio svoja ledena prostranstva širem igračkom auditorijumu.
Međutim, za otkrivanje samog gameplaya morali smo sačekati sredinu juna i prve minute Sonyeve E3 prezentacije. Nekoliko hiljada ljudi su stavili Sonyeve 3D naočare i prva zvanična prezentacija nastavka jedne od najkontroverznijih igara 2009. godine je konačno počela.
Killzone 3 prvljavi, industrijski, dizajn zamenjuje nizom spektakularno različitih lokacija širom Helghana. Umesto Pyrusa, razorenog nuklearnom eksplozijom koja je predstavljala poslednji, očajnički potez, Scolara Visarija, Killzone 3 nas vodi na ledeni Severni pol ove rudarske kolonije, baca nas u konvoj drop shipova sa zadatkom uništenja naftnih platformi koje predstavljaju osnovu inudstrijskog razvoja HG armije i vodi nas u prašume sličnim onima iz prvog dela.
Grafika, koja predstavlja svojevrsni trademark drugog dela, je ovde doživela blaži oblik preporoda, zahvljajuću prvenstveno drastičnoj promeni art stylea i fokusom na širinu i prostranost nivoa, koji navodno pokrivaju 10 puta veću površinu od onih iz prethnodika, a koji su, opet, bili daleko od uskih i klaustofobičnih koridora koji oslikavaju gomilu igara iz FPS žanra.
Osim promene art stylea, još jedna važna novina se tiče implementacije 3D tehnologije, koja prema rečima kolega koji su prisustvovali prezentaciji, izgleda apsolutno neverovatno, sa osećajem dubine koja prevazilazi čak i ono što je viđeno u najnovnijem filmskog ostvarenju Džejmsa Kameruna! Problematičnost probijanja performance budgeta je rešena kroz spuštanje rezolucije na nešto ispod 720p, iako „PRE-ALPHA“ obeležje jasno ukazuje na to da će se veće promene u kodu igre tek desiti. Ipak, i pored toga, Killzone 3 izgleda – spektakularno! Sirovi osećaj pucanja iz oružja je ostao grafički nepromenjen - igra bukvalno uvlači igrača duboko u svoj svet i daje mu osećaj kao da je zaista na Helghanu. Particle efekti, fizika i post processing su neviđeno dobri i do te meri efikasni u obavljanju svoje dužnosti da već sada, godinu dana pred izlazak, možemo tvrditi da će Uncharted 2 sigurno biti smenjen sa svog trona grafički najlepše igre na konzolama.
Gameplay je pretrpeo sitnije izmene. Prvo, kontrole su donekle modifikovane kako bi pozitivnije uticale na priliv novih igrača, koje je hardcore sistem osetljivosti i inercije iz KZ2 donekle odbijao od igranja. Drugo, dodat je CQC sistem borbe, koji dozvoljava koriščenje čitavog spektra napadačkih poteza kroz korišćenje noža i borilačkih veština. Iako je ovaj sistem pre svega dizajniran za korišćenje u stealth situacijama, mogućnost brutalnog ubijanja HG mučenika doprinosi određenom kontrastu akcionih mogućnosti koje ova disciplina uživa u igri.
Zvuk je, prema rečima ljudi iz GG-a, prešao na korišćenje high dynamics range. Na tačno koji način ovo utiče na zvučnu prezentaciju nije poznatno, ali su se poređenja svodila na analizu Battlefield: Bad Company 2 zvuka koji koristi istu tehnologiju.
O multiplayeru se trenutno zvanično ne zna ništa, iako je moguće da će biti predstavljen na GameScomu u avgustu ove godine. S obzrom da igra izlazi u Q1 2011, možemo očekivati epizode closed i open beta testiranja na zimu 2010, jer je šansa da igra krene u retail bez opširnog testiranja od strane zajednice mizerno niska.
Ono što, trenutno, ostaje nejasno je vezanost Move podrške, koja je potvrđena na E3-u, sa multiplayerom. Pošto je poznato da je Move preciznije sredstvo kontrole od DualShocka 3, ne sumnjamo da će se Guerrilla energično posvetiti rešavanju problematike online susreta igrača sa oba vrste kontrolera. Da li će biti u pitanju odvojeni lobiji ili snažniji autoaim za korisnike DS-a 3 nije precizirano.
Zaključak o igri, na osnovu dosada prikazanog materijala, je nedvosmislen. Killzone 3 izgleda spektakularno – lepše, brže i eksplozivnije od svog prethodnika i samim tim dostojan naziva Sonyeve flagship igre. Zajedno sa podrškom za nove tehnologije iz SCE WWS-a, poput Movea i 3D, Killzone 3 nezaustavljivo maršira prema svom cilju – uzimanja krune tehnološki najsavršenije igre koju je Playstation 3 ikada video.
Originalan sadrzaj, slike i video na ovom linku>>>
svetigara.net/component/gamesbox/document/48-killzone-3.html
|