Poslao: 28 Jan 2014 07:00
|
offline
- Srki94
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2008
- Poruke: 12403
|
Otvaram ovu temu jer ovih dana pričamo o Crysis-u, igri gde je grafika poprilično ispolirana. Nedavno smo pisali o Far Cry 3, takođe igri koja ima ispoliranu grafiku i mnogim drugim.
Činjenica je da ćemo u bliskoj budućnosti imati skoro fotorealistično iskustvo u igrama.
Dok sam igrao Crysis 3, igru gde je grafika ispolirana i fenomenalna, pa čak i druge igre, uhvatio sam sebe kako stanem i divim se grafici na nekom delu mape. Delu mape u kome sam već nekoliko minuta. No sva akcija, pogotovo u Crysis-u, mi odvlači pažnju od te grafike, modela i animacija.
Koliko puta vam se desilo da u nekoj igri igrate jednu te istu mapu i tek nakon poprilično dugog perioda shvatite da na toj mapi postoji neka cigla, predmet ili nešto drugo što niste ranije videli?
Pak bez te cigle ili nečeg drugog, ta scena bi imala "falinku" koja bi vam smetala. No svejedno, sva akcija igre vas odvlači od te umetnosti ...
Neke scene su kreirane sa ciljem da vas oduševe. To su obično momenti gde vaš ništa ne ometa i sav fokus je uperen u taj deo koji treba da vas oduševi. Onaj ss recimo iz Crysis-a 2, je takva scena.
SS : http://www.mycity.rs/imgs3/96967_198678878_Crysis2.....-06-60.png
Opet, dok je sve to lepo i ostavlja utisak, ja stvarno nemam vremena da se oduševim zbog sve te akcije, već samo proletim dok mi u sećanju ostaju veće scene gde je fokus baš bačen na izgled.
Pitam se kakvo će stanje biti za jedno 5-10 godina, kada će nam ova grafika sada koju Crysis ima, recimo, biti "bljak" baš kao što nam takav utisak daje grafika od pre ~5 godina. Možda ipak neće ? Mislim, neke igre imaju sjajnu šemu i sjajan stil, možda će nam tada ova grafika izgledati odlično takođe, a pak možda će biti popularan drugačiji stil, pa će nam ipak izgledati smešno. Zamislite sledeću generaciju igara (ne ovu koja je već došla tj. kasni , uz PS4 i Xbox One)... Hoćemo li opet reći "Vau" kao što smo rekli sada kada smo videli Outlast i druge igre ?
Eto nas nazad na pitanje, iako sam malo skrenuo sa teme, koliko vi često stanete tako na nekoj sceni i oduševljavate se prizoru i koliko pažnje odvlači grafika vama ? Koja igra će vam ostati u sećanju po nekom fenomenalnom stilu / koja vas je oduševila izgledom ?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 28 Jan 2014 08:42
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
Meni je bitnija priča od grafike no to ne znači da mogu da igram sve i svašta ali i malo lošija grafika mi ne smeta ako je priča dobra...
|
|
|
|
Poslao: 28 Jan 2014 16:44
|
offline
- Saleee2008
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 04 Avg 2008
- Poruke: 505
|
Meni grafika i nije toliko bitna.No moram da priznam da postoje neke igre koje su me oterale zbog grafike kao recimo Patch of Exile probao sam dva puta da igram istu,deluje mi kao skroz ok igra ali jednostavno me je oterala svojom mracnom grafikom u 3 boje.
No recimo cinjenica da mi je Minecraft jedna od omiljenih igara je dokaz da mi grafika ama bas nista ne znaci,ako mene pitate sve je u atmosferi.Dobra atmosfera = dobra igra i tako recimo kada sam poceo da igram Minecraft govorio sam sebi "au,kakav krs od grafike" ali nakon nedelju dana igranja,uhvatio sam sebe kako se divim zalasku "kockastog" sunca tamo negde iza brda naslaganih kocaka.Kad bih pronasao cudne oblike stena i brda,zastao bi i minutima pregledavao i divio se.
Tako da dobra atmosfera u igri meni promeni nacin gledanja na grafiku i natera me da se i losoj grafici divim.
Jos jedan dokaz je Assassin Creed 2 koja izgleda losije nego recimo 3 ili sad 4 no ipak najvise sam se divio grafici u dvojci.Toliko sam bio odusevljen istom da ne postoji slika Venecije a da me ne podseti na AC 2
Dakle meni licno grafika i nije toliko bitna i sve ove moderne pucacine kao sto su BF4 i COD su mi uzasno smor.Crysis 3 je jos jedan dokaz koliko dobra grafika moze da bude bezvredna u losoj igri
|
|
|
|
Poslao: 28 Jan 2014 18:47
|
offline
- Fil
- Legendarni građanin
- Pridružio: 11 Jun 2009
- Poruke: 16586
|
Ja kada sam prvi put probao Far Cry, nakon par sati sam je deinstalirao. Grafika je bila odlicna, ali to meni ne znaci toliko... Jednostavno, nisam video nista novo sto bi mi privuklo paznju da je odigram do kraja.
Fan sam avantura, znaci prica, prica, brbljanje brbljanje, logika/povezivanje/zagonetke i volim da biram svoj tempo.
Jedino volim da je grafika malo jaca kod survival horror zanra, tada volim miks grafike i paklenih zvukova.
|
|
|
|
|
Poslao: 16 Sep 2014 09:05
|
offline
- Pridružio: 22 Avg 2005
- Poruke: 60
|
Mene zabole i za grafiku i za pricu.
Igram igrice jos od komodora 64 pa mi grafika nije na prvo mesto. Sve lepse od toga je plus
Igrice mi sluze za opustanje i bas me briga za pricu. Uopste me ne zanima zasto nekog ubijam. Cak sta vise i mrzim kad intro ne moze da se prekine. Jednom sam cekao par minuta da se zavrsi intro, na silu sam prekinuo igricu i deinstalirao je. A kad igram avanture brzo "filtriram" sta mi je bitno za dalje, a sta je nepotrebno blebetanje. Ne zelim da se opterecujem ko je ko i zbog cega neko nesto radi i gde itd.
|
|
|
|
Poslao: 07 Okt 2014 12:59
|
offline
- bocke
- Moderator foruma
- Glavni moderator Linux foruma
- Pridružio: 16 Dec 2005
- Poruke: 12524
- Gde živiš: Južni pol
|
Nije mi se pisalo na temu pa nisam odgovorio ranije, ali kada sam našao ovu sličicu odmah sam se setio ove teme.
Inače, igram širok opseg igara, uključujući i retro igre. Imam specifičan ukus: grafika kod nekih igara mi smeta (recimo rane rpg igre), dok mi kod drugih koje možda imaju još jednostavniju grafiku ne smeta.
Postaviću i primer. Matori je početkom devedestih kupio neku kinesku kopiju Atarija 2600 krcatu igrama (100 igara mislim). Većina ovih igara je imalo vrlo jednostavnu grafiku, ali to ne znači da neke od njih nisu bile sjajne.
Neke od igara koje su mi bile gotivne su:
Fast Food
Keystone Kapers
Outlaw
Pitfall
Stampede
Slike: atariage.com.
Naravno, Atari 2600 je već tada (1991/1992) bio malčice zastareo (prvobitno izašao 1977). Grafika je u većini slučajeva previše kockasta, male rezolucije i sa ograničenom paletom boja, ali to nije mnogo smanjilo užitak u igranju. Iako je bilo igara čiju grafiku nisam mogao da podnesem.
Recimo, verzija originalne "Mario Bros" za Atari 2600 je grafički slaba, dok je originalna arkadna verzija grafički privlačnija i više liči na kasnije Mario igre.
Mario Bros na arkadama
Mario Bros na Atariju 2600
Slike: atariage.com i Wikimedia.
Što se tiče modernijih igara imam odličan primer grafički slabe igre sa dobrim gejmplejom: VVVVVV.
VVVVVV na Linuksu
Što se tiče loših igara sa sjajnom grafikom, primera je napretek. Neki, recimo, stavljaju Crysis serijal u ovu kategoriju. Ne mogu da cenim, nisam ih igrao.
Što se tiče priče... Ne znam. Kod nekih igara je priča toliko loša da je bolje da je nemaju. A neke počinju sa odličnom pričom, ali zeznu pri glavnom zapletu/kraju (Dishonored napr.). Retke imaju baš dobar miks odlične/solidne priče, akcije i zadovoljavajući kraj (HL2 i Witcher napr.).
Dishonored
Witcher
Half Life 2
U krajnjem slučaju, ako ne postoji priča, mora da postoji nešto drugo. Igra mora da pruži nekakvu satisfakciju. Recimo, stealth igre često nemaju priču, ali je gameplay sličan slagalicama - trebaš proći neopaženo nivo (sjajne igre ovog tipa su Stealth Bastard i Mark of the Ninja - iako MotN ima i nekakvu priču, ali ne smeta mnogo ).
Mark of the Ninja
Sealth Bastard
Druge primer su igre koje uvode neke nove elemente u gameplay: VVVVVV, World of Goo, Fez, Braid, itd...
Braid
Fez
World of Goo
Slike: Steam
Ali ima i ljudi koji su jednostavno mazohisti i vole "skill-based" platformere kao što su Super Meat Boy, Dustforce, itd... Oni često nemaju priču ili neku posebnu inovativnost, već se zasnivaju čisto na izazovu pobede teške igre. Igrači ovih igara se često nazivaju "hardcore" platformeri - postoji razlog zašto.
Dustforce
Super Meat Boy
Mada, zaboravio sam i igre koje su grafički sjajne na neki drugi način. Mnoge indie igre imaju sjajnu ručno crtanu grafiku. To je drugačija estetika od 3D realizma AAA igara (mada Ubisoft talasa i vamo i tamo - napr: Rayman serijal, Valiant Hearts, Child of Light, ali drugi studiji retko rizikuju).
Valiant Hearts (Ubisoft)
Rayman Legends (Ubisoft)
Child of Light (Ubisoft)
Slike: Steam
Inače, igra ni ne mora da bude 3D realistična da bi imala solidnu priču i dobar gejmplej. Dust, an Elysian Tale kombinuje klasični platformer sa elementima drugih žanrova. Na primer Dust AET svet ima internu ekonomiju, ima side questove i, što je još važnije, zanimljivu priču - kroz igru se otkriva priča o identitetu glavnog junaka.
Slika: Steam
Ali nisam odgovorio: da li je grafika važna? Ne mogu reći ni da jeste i nije. Pre bih rekao da je grafika samo jedan od elemenata koji mogu uticati na kvalitet i igrljivost igre. Ali bih svakako rekao da nije presudan element. Neki od primera u ovom odgovoru nisu grafički preterano privlačni, a opet su sjajne igre.
|
|
|
|
Poslao: 07 Okt 2014 13:50
|
offline
- Srki94
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2008
- Poruke: 12403
|
Šta ako vam kažem da mislim da većina vas nije pogodila suštinu prvog posta u svom postu?
Nikada nije pitanje bilo da li je grafika važna u igrama, već koliko vi obratite pažnju na neke grafičke elemente u igri pored sve akcije i koje su to igre koje su vas naterale da stanete na minut i zadivite se ?
To može da važi za Crysis koji se nalazi u prvom postu - jer sam ga tada igrao, može biti Mark of The Ninja ili bilo koja druga igra koja je kreativna grafički pa vas oduševi.
Ta grafička umetnost u bilo kom obliku je uvek tu ali mislim da igrači ne obrate pažnju mnogo na pojedine delove (jer su prezauzeti igranjem), već imaju neki opšti utisak grafike... dok lete po nivoima.
|
|
|
|
|
|