U internet kafeu u Tajvanu Čuang (18) je zakupio posebnu sobu u kojoj je puna dva dana igrao igricu, tokom čega ništa nije jeo ni pio. Nakon dva dana Čuanga su našli kako leži na stolu.
Čuang (18), tinejdžer iz Tajvana, umro je nakon što je punih 40 sati u internet kafeu igrao “Diablo III” igricu!
Naime, tinejdžer je u kafeu u Tajvanu zakupio posebnu sobu u kojoj je igrao igricu. Igricu je igrao skoro puna dva dana i tokom tog vremena ništa nije jeo ni pio. Nakon dva dana, Čuanga su našli kako leži na stolu.
Kada su pokušali da ga probude Čuang je u trenutku ustao, pao i na mestu umro. Autopsijom je utvrđeno da je tinejdžer imao kardiovaskularnih problema.
Iz Blizarda, kompanije koja proizvodi igricu “Diablo III” ističu da je bitno igrati igricu u umerenim količinama.
- Decu moraju da kontrolišu roditelji, bilo šta u neograničenim količinama je nenormalno. Apelujemo na sve koji igraju igricu da je igraju umereno – poručuju iz Blizarda.
Ovo je drugi slučaj smrti u Tajvanu. Prvi slučaj je zabeležen u februaru kada je muškarac pronađen mrtav na stolici dok je igrao istu igricu 23 sata.
Naslov sam preuzeo od medio.rs jer je Telegrafov naslov previše morbidan + nema veze s vezom, "ubila ga igrica"...
E sada moje mišljenje, iako sam dostizao i ja ovo vreme igranja, čak po tri dana igrao itd. jesam se hranio i hidrirao i nisam imao nikakvih problema. ... To što se Diablo 3 našao u celoj priči naravno ništa ne znači već je samo trenutno popularna igra. Čak i Blizz upozorava da se u umerenim količinama igra, i to ne samo D3 već bilo šta drugo, treba imati mere ili ako planirate da grindate kao nerd (To znači da igrate non-stop hardcore) obratite pažnju na bitne stvari kao što je hrana, voda, šetanje itd. da ne bi došlo do ovoga. Pored ova dva slučaja bilo je i drugih slučajeva gde su igrači umirali jer po dva dana ništa nisu uzimali itd.
Dakle poruka nije D3 je ubio ljude nego je igranje ubilo ljude zbog njihove nepažnje, eto to je neko upozorenje i treba imati meru ili preduzeti odgovarajuće mere a ako je dete u pitanju onda roditelji trebaju da sankcionišu to a većina poznatih P2P MMORPG-ova ima opciju do 18. godina da roditelj kontroliše vreme igranja svog deteta i da dobija dnevni izveštaj koliko je dete provelo uz igru.
Na žalost ovo može da se desi lako i nadam se da će upozoriti igrače da obrate pažnju i na bitnije stvari. Žao mi je klinca, pretpostavljam da je hteo da izgrinda nivo ili nešto...
A.L. ::Ja ne mogu ni dva sata da izdržim da igram a kamoli 2 dana.
Ne znaš šta je pritisak MMO sveta
Hajd' reći ću ti ovo.
Vidiš ovo što ja igram 3 dana bez prestanka je običan grind, imaš likove koji rade to za novac, 100 ljudi grinda noćima i danima da bi kontrolisali market, oni ti dođu kao gold mafija, spavaju veoma malo i rade jedno te isto danima, pa ti vidi.
ThePhilosopher ::Brate, to sve sto pricas je totalno bolesno.
Pa i za novac je totalno bolesno jer se rade totalno besmislene stvari.
To vise i nije igra, sve sto ima neki pritisak ne treba ni da se igra. Treba zivot ziveti.
Pa pazi ovako. Imaš ljude koji nemaju za hleb, koji hranu moraju svojoj porodici doneti pa je jedini spas gold farming, iako je zabranjen oni budu bedno plaćeni za to koliko isfarmaju. Moraju to da rade jer nema drugog posla, ima negde dokumentarac prosečnog života gold sellera koji ide od firme do firme i pokušava da preživi pokušaću da pronađem i da okačim.
Njima je to posao u bukvalnom smislu i postoji pritisak kao što postoji u svakom drugom poslu, malo radiš malo zaradiš.
Što se tiče pritiska, mislio sam na pritisak MMORPG-a. Znači hiljade i hiljade ljudi a ti ako želiš da budeš najbolji moraš da se potrudiš, ulažu se meseci i godine truda i to je prosečan život svakog MMORPG igrača, izuzev onih koji igraju opuštene MMORPG-ove kao roleplay i gde se zezaju.
Dakle to je MMORPG, ili se trudiš i trošiš mesece ili si krš. Logika se svodi u P2P MMORPG-ovima na "Koliko se trudiš toliko si vredan" dok je to u F2P MMORPG svetu "Koliko para toliko muzike".
Ali u svakom slučaju se mučiš. I veruj mi dosta ljudi igra iz zabave MMORPG-ove ali se ubrzo sretnu sa realnošću kad vide da nisu vredni i onda rade mesecima na heroju da bi skupili opremu i bili nešto. Tu naravno dolazi i talenat do izražaja tj. koliko neko zna da igra neku klasu, mi to zovemo skill.
Kako god da okreneš ako se ne pomučiš nećeš biti vredan u ozbiljnom MMORPG svetu.
Jeste naravno da treba živeti život ali je problem što mnogi postanu nesvesno zavisnici od MMORPG-ova a činjenica je da moraju minimum pola godine da rade kao nerdovi da bi bili nešto, tako da IRL odlazi samo tako.
Kad bi samo znao na primer da su najbolje , a.k.a. pro gilde, u MMORPG-ovima veoma stroge, imaju svoj redosled, svoj raspored i idu do te hardcore mere da igraju po tri dana samo da bi dobili titulu prvog očišćenog raida u igri, to su baš one hardcore gilde gde idu samo nerdovi jer vreme potrošeno i trud uložen ne može da se meri ni sa gold farmerima.
U tim gildama vođe zahtevaju da igrači u maksimum dva dana imaju poslednju i najnoviju opremu koja je došla uz peč da bi stigli odmah trećeg dana da počnu raid, i onda tako rade raid dok ne očiste, vajpuju na bosu satima.
Naravno, retko koja gilda je takva, obično ih delimo na Casual, Raiding, PvP, Hardcore Raiding, Hardcore PvP itd.
A najveći broj čine Casual i Raiding gilde koje su donekle normalne tj. imaš raid dva puta nedeljno dok su Casual gilde, obično se zovu "noob", pune novih igrača koji se zafrkavaju.
Dakle to je MMORPG, ako se ne trudiš nisi ništa, samo igranje MMORPG-a je pritisak, naravno na igraču je da li će da slakuje i skupi opremu za dve godine pred nov peč ili će u šest meseci postati profesionalni u klasi.
Što se mene tiče, kod običnih F2P MMO-a dok sam igrao, bio sam slaker, jesam se trudio dosta ali nisam ozbiljno shvatao, dok recimo kada sam počeo da igram plaćeni mmo, rekao sam sebi "Kad plaćaš 13 evra iskoristićeš to do kraja i naplatiti duplo svaki evro", tako da sam igrao kao nerd i skupio opremu veoma brzo, za nekih 14 dana i bio sam spreman za raid
Daj, Srki, nemoj da se zezas, nemaju za 'leb, a ovamo imaju za racunar koji tera novi MMORPG
Jedini nacin za 'leb/donosenje novca im je Gold Farming !? Ne bih se slozio.
Citat:a ti ako želiš da budeš najbolji moraš da se potrudiš, ulažu se meseci i godine truda i to je prosečan život svakog MMORPG igrača
Pa to je ono sto je bolesno - poremeceni prioriteti u zivotu. Zbog toga i stradaju ova deca...
ThePhilosopher ::Daj, Srki, nemoj da se zezas, nemaju za 'leb, a ovamo imaju za racunar koji tera novi MMORPG
Jedini nacin za 'leb/donosenje novca im je Gold Farming !? Ne bih se slozio.
Citat:a ti ako želiš da budeš najbolji moraš da se potrudiš, ulažu se meseci i godine truda i to je prosečan život svakog MMORPG igrača
Pa to je ono sto je bolesno - poremeceni prioriteti u zivotu. Zbog toga i stradaju ova deca...
Nije njihov komp, odu kod poslodavca i tamo budu tretirani kao roboti koji stiskaju deset dugmeta.
Možda su beskućnici ? Jednostavno žive od toga, evo ti pregled dokumentarca (ne ceo film) :
Ja sam gledao jedan gde baš osoba koja nema izbora priča o tome i kako ga tretiraju u tom poslu a sve to radi da bi preživeo, ide od posla do posla.
Imaš i "profesionalne igrače" takođe, to su ti gold farmeri koji se isključivo time bave da bi podigli svoj kapital no ja ne pričam o njima ovde.
Inače kad smo već kod ovoga tu je i nehumanost tako da su neki kineski zatvori tretirali zatvorenike da im farmaju gold a oni nisu ništa od toga dobijali i bili su robovi bukvalno jer je zarada fenomenalna.
Ne sećam se tačno ali poslednje cene za gold u WoW-u su bile oko 6$-15$, gde 6$ predstavlja neprofesionalne kompanije koje bi ti možda ukrale acc a 15$ proverene kompanije.
Što se tiče ovoga oko bolesti, ne znam zaista šta da kažem, to je igra i ja se slažem sa tobom u svemu da ona stvara zavisnost ali takav ti je MMORPG, mi ništa tu ne možemo da promenimo, uvek će postojati monopol :
Grindaš 6 meseci da bi imao solidnu opremu, eventualno godinu dana i nabiješ najboljeg lika itd. itd. i onda kompanija izbaci novu ekspanziju i opet si na nuli, i igrači opet grindaju mesecima, tako ti je to u svakom MMORPG-u i uvek će biti iz prostog razloga :
Ako MMORPG ima jedan isti sadržaj, ljudi će imati full opremu posle nekog vremena i smoriće se, otići i MMORPG propada.
Jedina bolest je u tome što igrači to ne shvate na vreme, pogotovo kod F2P MMORPG-ova koji "isisavaju" novac bukvalno pa onda na kraju shvate da nemaju IRL, prijatelje i da su u minusu jedno 5,000 $.
I činjenica je da dosta ljudi igra, samo WoW igra 10 miliona ljudi a tu su i ostali dobro poznati MMORPG-ovi.
MMORPG je krug koji se nikada neće zatvoriti, sem ako igra propadne.