Poslao: 16 Sep 2013 22:14
|
offline
- Red_star_girl
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 22 Jun 2009
- Poruke: 716
|
Pisem rad na temu marketing u umetnosti, pronasla sam od literature nesto skromno u biblioteci- Menadzment u umetnosti, moze da pomogne pri izradi rada, ali ako neko ima preporuku za neku dobru knjigu u vezi sa temom bila bih veoma zahvalna..
Da li umetnost danas moze da opstane bez marketinga? Na koji nacin promovisemo umetnost u Srbiji, a kako se to radi u svetu?
Svaka ideja, ili vase vidjenje marketinga i njegovog uticaja na umetnost je dobrodosla..
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 16 Sep 2013 22:26
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18570
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Ујутру ћу погледати моју библиотеку. Релативно често сам и ја задавао ту тему за дипломски.
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Sep 2013 14:33
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18570
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Fransoa Kolber ''Marketing u kulturi i umetnosti'' (Klio)
Milena Dragićević Šešić - ima više objavljenih naučnih radova, ali i knjiga, o marketingu u kulturi. Ona je kod nas glavna za tu temu. Ja sam na predavanjima koristio njen udžbenik za srednje škole - organizacija kulturnih delatnosti. Imao sam čast da po tom udžbeniku predajem još dok je bio u rukopisu (!). Milena mi je kao znak poverenja (i lične želje da se uveri u metodološku vrednost udžbenika) ustupila njegovu pripremu još pre objavljivanja.
Kod nas su o tome još pisali i Miloš Ilić, Božović i drugi, ali će i ovo biti dovoljno. U bilo kojoj Mileninoj knjizi imaš dalju bibliografiju.
Nadam se da će ti ovo biti od pomoći.
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Sep 2013 18:43
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18570
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Имам. Позабави се маркетингом у ликовној уметности. Најтежа је, али и најизазовнија. При том мораш да одговориш на много питања. Ево, овако, из рукава, неколико теза за твој рад како бих ти олакшао посао:
1. УВОД
-Шта је то маркетинг? (наведи неколико дефиниција од којих ће ти она , најопштија бити полазна основа; при том мислим на то да се не бавиш само економском страном маркетинга, већ социо-културолошком)
-Шта је култура ?
Овде имаш неколико нивоа дефиниције (тих дефиниција има неколико хиљада, бар тако тврде културолози):
а) Култура као укупност људског постојања и достигнућа
б) Култура као део надградње омогућен основом (дакле - док нешто не направимо или произведемо, не можемо се бавити ни уздизањем) , и најконкретнији ниво:
ц) култура као део друштвене надградње који се бави уметничким и духовним достигнућима човека.
Овде ћеш пронаћи и дати одговор на то шта је уметност: део културе, односно људска делатност или производ људске делатности која има за циљ стимулисање људских чула као и људског ума и духа; према томе, уметност је активност, објекат или скуп активности и објеката створених са намером да се пренесу емоције или/и идеје. Осим ове дефиниције, не постоји ни једна друга општеприхваћена дефиниција уметности, с обзиром да је дефинисање граница уметности субјективан акт, а потреба за уметношћу се обично назива људском креативношћу (ову дефиницију сам узео из википедије у недостатку времена да претурам по мојим белешкама, тако да је немој преписивати ад литерам).
РАЗРАДА:
-Изабери једну област уметности, у овом случају ликовну уметност.
-Дефиниши је - појмовно и предметно (шта значи, чиме се бави).
-Уочи њене предности и недостатке у односу на друге уметничке врсте.
-Прецизирај главне проблеме у презентацији ликовног дела (димензионалност, простор за излагање, преносивост, повредивост са становишта заштите, обезбеђења, итд).
-Када то урадиш, онда постави њу у односу на маркетинг, то ће рећи: шта маркетинг (и којим средствима!) може да уради како би ликовну уметност и ликовност уопште приближио конзументу, односно публици.
То ти је главни део рада. Ту мораш да разрадиш улогу електронских медија у преношењу слика и облика, затим појавне облике као што су плакат, флајер, билборд, итд.
Тада објасни и колико све то кошта и у каквој је корелацији са уметничком стварношћу, односно: ко може да плати маркетинг, а да се при том бави уметношћу.
Подсећам: галеристи могу бити приватни и државни, али и сам уметник (ако је велико име) може имати своју галерију. Галерије су жириране и нежириране, односно - у оним жирираним бодују се изложбе и рачунају за социјално, пензијско итд.
Када то урадиш, дефиниши маркетинг менаџера - специјалисту за ликовну уметност. Ко може да се бави маркетингом у ликовној уметности и какав је његов однос према уметнику, какав према тржишту, а какав према јавности уопште.
ЗАКЉУЧАК:
У закључку се постави на позиције које си већ доказала: да је ликовна уметност тешка и специфична за тржишну понуду јер релативно мали број купаца може да јој се посвети, али да зато популаризацијом неког сликара цена његових дела може стићи у тај зачарани, привилеговани круг у коме се купује (и живи од продаје). Е, ту поентирај тиме што ћеш доказати да ни ликовна уметност не може без доброг маркетинга, као што ни изванредан маркетинг није свемогућ ако мора да прода неко слабо дело.
Надам се да ће ти ово помоћи.
ПС
Скоро сам ти и написао рад
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Sep 2013 19:11
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18570
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Molim. Pre nego što predaš, pošalji mi da pogledam. Četvore oči više vide. Kod mene je diplomiralo bar stotinak kandidata iz oblasti scenske produkcije, a i sam sam napisao mnogo naučnih i stručnih radova.
|
|
|
|
Poslao: 17 Sep 2013 19:52
|
offline
- Red_star_girl
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 22 Jun 2009
- Poruke: 716
|
Umetnost u slikarstvu cu obuhvatiti svakako, s obzirom na to da je ekonomski aspekat teme u ovom radu veoma bitan, moracu da prosirim analizu i na druge segmente (u pitanju je Ekonomski fakultet) razmisljam da uvrstim balet ili operu - u nasim uslovima u poredjenju sa nekim od vodecih u svetu, tj. da napravim neku paralelu izmedju njih.. . Tema je veoma lepa, ali zahtevna, treba je posmatrati sa vise aspekata, imam ideju da od mikro analize - recimo slikara - pojedinacnog umetnika, predjem na makro u vidu poredjenja funkcionisanja dve institucije umetnosti i kulture (Srbija/svet)...
Iako tema ima ekonomsku crtu, a bavi se ovako osetljivom temom, gledacu da poruka rada ipak bude humana u smislu da prava umetnost nema cenu, ali da treba da bude dostupna svima (koji mogu da je razumeju ofc).
|
|
|
|
Poslao: 17 Sep 2013 20:11
|
offline
- Sirius
- Moderator foruma
- Sad radim sve ono što pre nisam stizao.
- Pridružio: 17 Maj 2006
- Poruke: 18570
- Gde živiš: I ja se pitam...
|
Добро размишљаш. Направи неку лепу дигресију о варљивости аксиологије и повремене (не)моћи маркетинга. Размисли о томе да ли је маркетинг свемогућ - и зашто није (и када није).
Сети се Ел Грека. Два века је требало да његове слике постану популарне. Менделсон је такође доживео исту судбину, итд, итд...С друге стране - Моцарт је у своје време имао фантастичан маркетинг (у данашњем смислу речи), а знамо како је окончао живот...па како је затим васкрсао.
Све у свему, прелепа ти је тема. Покушај да поентираш с тиме да маркетинг није свемогућ и да дигитрон није главно средство оцењивања уметника, већ Његово Величанство, Господин Време. Но, док тај господин не поради на свом делу посла, од нечега треба да се живи...
Ајд, срећан рад, да те не заговарам додатно, доста сам и овако набацао коски на сто.
|
|
|
|