Radio sam neke zadatke, pa da vidim i sa vama, šta i kako vi mislite, je li sve u redu..
1. Deca u igri bacaju pravilnu šestostranu kockicu sa brojevima 1-6. Kolika je verovatnoća u svakom od tri uzastopna bacanja da će pasti broj 6, kao i kolika je verovatnoća da će pasti 6 dva i tri puta uzastopno?
- Verovatnoća da će pasti 6 je 1/6, pa je tako verovatnoća da će dva, odnosno, tri puta uzastopno pasti 6 sledeća: (1/6)*(1/6), odnosno, (1/6)*(1/6)*(1/6). Drugi deo zadatka nisam skužio, jer mi nekako izgleda isto kao i prvi deo.
2. Ako 30% učenika postiže ocenu 5 iz fizike, a također i ocenu 5 iz matematike, kolika je "a priori" verovatnoća da će u razredu sa 30 učenika biti odlikaša sa obe ocene 5 iz ta dva predmeta?
- Ovde sam pokušao jednostavnom proporcijom: 100:30 = 30:x => x=900/100 => x=9, pa je verovatnoća 0,09
3. Prosečna visina populacije učenika sedmih razreda jednog grada iznosi 166,5 cm. Ukupno 120 učenika sedmih razreda škole izmereno je i doboveni su sledeći podaci: prosečna vrednost je 167,5 cm, uz standardnu devijaciju od 2 cm. Odrediti granične vrednosti intervala pouzdanosti sa 95% sigurnosti.
- Da ne pišem ovde, kratko ću reći šta sam radio. Koristio sam intervalnu ocenu parematra. Na faksu sam imao sledeći podnaslov: "Interval poverenja za matematičko očekivanje m osnovne normalne populacije čija je disperzija poznata". Sad sam u konfuziji: Zašto je data ova prosečna vrednost od 167,5 cm (nakon merenja)?
4. Izračunati linearnu vrednost pojave vrhunskih učenika koji imaju iz najmanje 6 predmeta ocenu odličan (2000. godina-17 učenika, 2001-22, 2002-19, 2003-18, 2004-24, 2005-28, 2006-25, 2007-26, 2008-29). Prognozirati vrednost pojave za sledeću 2009. godinu.
- Jednostavno sam koristio linearnu regresiju po godini i broju učenika, gde sam dobio jednačinu y=n+p*x, gde su n i p neki brojevi, a x je neka godina za koju želim pretpostaviti linearnu vrednost.
Nisam neki stručnjak u verovatnoći i statistici, pa nemojte zameriti ako sam neku glupost napravio.. Unapred hvala svima!
|