U SAD će sredinom novembra stupiti na snagu novi zakon koji omogućava korisnicima da, prilikom promene operatora mobilne telefonije, zadrže isti telefonski broj.
Analitičari smatraju da će zakon postati jedna od prekretnica u industriji telekomunikacija i označiti kraj monopola operatora mobilne telefonije.
Korisnici mobilnih telefona u SAD nerado menjaju svog operatora mobilne telefonije - na primer zbog lošeg kvaliteta usluge - zato što ne žele da prođu kroz komplikovan postupak promene operatora ili su iz praktičnih i poslovnih razloga vezani za određeni telefonski broj. Procenjuje se da će novi zakon poboljšati kvalitet i podstaknuti smanjenje cena usluga, jer će
se kompanije truditi da jedna drugoj preotmu korisnike.
Velike kompanije takođe imaju svoju računicu, jer očekuju velike uštede. UBS investment Bank, na primer, očekuje smanjenje troškova za mobilne telefone svojih 1500 zaposlenih u SAD za 20 do 40 odsto u narednih 18 meseci.
Iako se procenjuje da će do juna 2005. godine 24 miliona korisnika u SAD promeniti operatora mobilne telefonije, mnogi će verovatno sačekati da vide efekte novog zakona. Neki od korisnika jednostavno ne žele da plate nadoknadu za raskidanje ugovora ili da nabave novi telefon, što će možda biti uslov novog operatora .
Operatori mobilne telefonije se takođe spremaju za pridobijanje novih korisnika nakon donošenja zakona, objavljujući nove oglase, popuste, dajući više besplatnog vremena za korišćenje i nove jeftinije telefone. Kompanija AT&T Wireless, na primer, menja svojim korisnicima pokvarene telefone dajući im besplatno nov telefon sa kolor ekranom i mesec dana besplatnog telefoniranja.
Izvor MikroVesti.
|