offline
- Pridružio: 18 Nov 2005
- Poruke: 79
- Gde živiš: NBG
|
To da ti kod endura zadnji tocak proklizava,to nema veze sa zivotom.Ne znam ko ti je to rekao,ali te je slagao.Proklizavanje zadnjeg tocka ti je relativan pojam.Moze i enduro da prokliza,sa putnim gumama po mokroj travi,moze i kros da prokliza po blatu,i neki 600ccm sportak prokliza po asfaltu na neumerenom gasu,imas mnogo situacija...Ali,takve stvari ne trebaju da te brinu.Za sportske motore je normalno da proklizavaju u toku voznje,ali mi to cesto i ne primetimo.Pa i auto prokliza u nekoj ostroj i dugoj krivini,a da vozac to i ne primeti.A cim se ne primecuje,nije bitno.Enduro motor ti je namenjen udobnoj voznji po putu za vozaca i suvozaca,propagira prirodno drzanje tela,ruku i nogu,i time omogucava duzu i "bezbolniju" voznju (za razliku od sportskih motora gde donji deo kicme,laktovi,podlaktice ,ramena i noge trpe najveci pritisak,zato se mnogi i odlucuju za supermoto umesto R-a),a po potrebi se endurom moze izaci i sa asfalta,jer ima visoki klirens koji mu daje tu mogucnost.Nije za neki har off-road,ali za nase "civilne" potrebe i nase "najbolje" puteve nema bolje spravice (da ides nekim sljunkovitim putem,kroz sumske puteljke,njive livade :-)...).A naked je druga prica.Uzmes R motor,skines mu oklope,i dobio si naked.Uglavnom im se "zavrne" po koji konj u odnosu na izvornu verziju,ali to je to.Naked ti je "jurilica od kafica do kafica",pravi urbani motor,takodje propagira bolje drzanje tela,manji je napor voziti ga nego R motor (ali veci nego endura),ali je zastita d vetra ravna nuli,sto je i logicno jer nema prednju masku i vizir,a ni oklope,pa te prilikom voznje zbog izdignutog polozaja vetar udara pravo u grudi,sto stvara bol u rukama posle odredjenog vremena,jer se ti bukvalno nadjacavas sa motorom da bi ostao na njemu,sto se veoma primecuje na velikim brzinama.Max brzina nakeda zavisi od kubikaze,naravno,ali je sve preko 160-180 km/h ravno borbi sa izgladnelim polarnim medvedom.Znaci,ako planiras neka putovanja naked-om van grada,moras imati dobru opremu i naknadno mu ugraditi vizir.Sve osim toga je ludost.Ali,kazem ti jos jednom,to su urbani motori za jurcanje od kafica,cesto atraktivnog izgleda (mislim,pogledaj Ducati Monstera,Beneli TNT,Cafe Racer,novu Hondu Hornet,Suzuki B-King,koji nosi 1300ccm agregat iz nove Hayabuse,samo remapiran,sa malo manje snage...).Znaci,ako planiras da se vozis udobno,da pravis duza putovanja,volis mirniju voznju,onda neki maxi enduro,moja preporuka Honda XRV650 Africa Twin,Honda TransAlp,Kawsaki KLE500,Yamaha XTZ750 Tenere,Suzuki DL650 V-Strom (vise orijentisan asfaltnoj podlozi),sve zavisi od dubine dzepa,a ako hoces da jurcas po gradu (sto ti jos uvek ne bi preporucio),onda naked,ili R (sto ti tek ne bi preporucio).A ako te interesuju duza putovanja,a ne planiras da izlazis van puta,onda mozes da pogledas i kategoruju tzv. tourer-a,gde spadaju Yamaha XJ600 Diversion i slicni motori.Konkretno ta Yamaha ima 600ccm,4 cilindara u redu,solidno snage,a potrosnja joj je oko 5l na otvorenom putu.Znaci,to je neki kompromis,vuce kao oslabljeni R motor,udobnost kao kod endura,ali ipak orijentisan samo na asfalti i duga putovanja.A kategorija koja se nalazi izmedju tourera i R-a je tzv. F,odnosno sport tourer-i,gde spadaju Kawasaki ZZR,Yamaha YZF-600R Thundercat,Honda CBR-600F,Suzuki GSX-F i sl.,cak i Hayabusa.Oni su izgledom najslicniji R motorima,nemaju kaskadno R sediste,vec ravno i udobnije (kao toureri),nose slicne motore kao i R-ovi,uglavnom malo oslabljene (kao naked-i),imaju izdignutije rucice i malo prirodniji polozaj tela (takodje kao toureri),a performanse slicne R motorima.Znaci,kad treba snage,ima je.Najbitnije je da se pronadjes u nekoj od kategorija.Mislim,imas ti jos i choppere,custom-e,maxi scooter-e,supermoto,cross i tako dalje,ali su ti ovo neke "generalne".Moj savet je enduro,ili eventualno neki slabiji naked,npr. CB500,GS500,ali ako nemas nikakvog iskustva,bolje pocni sa 125 ccm,recimo Yamaha YBR,ma koliko ti to izgledalo smesno.A kasnije ces shvatiti o cemu sam pricao...
Hvala i tebi na "pohvalnici" i nadam se da sam ti makar malo razjasnio neke stvari.
Pozdrav.Nemanja.
|