Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje ssvega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.
AutoBlog
|