Nakon serije dobrih renderinga, špijunskih fotografija, navodnih procurelih fabričkih slika, nova generacija Volkswagenovog Pola je konačno i zvanično pred nama.
Zvanična promocija će inače biti održana na Salonu automobila u Ženevi (5. – 15. mart), dok prodaja na Starom kontinentu startuje u junu ove godine.
Što se izgleda tiče, velikih iznenađenja i nema; jednostavno, tipičan Volkswagen, budući da Nemci igraju na sigurno i ne žele da nepotrebno rizikuju dizajnerskim eksperimentima koji bi mogli da odbiju tradicionalne kupce.
Kako bilo, novi Polo će svakako zaoštriti konkurenciju u B segmentu (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto, Škoda Fabia i ostali).
Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa petora vrata), a nedugo zatim i trovratni model, dok se kasnije očekuje i manji SUV model (naslednik Cross Pola), a možda i kabriolet.
U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata. Što se izgleda enterijera tiče, on se velikim delom oslanja na nedavno promovisani Golf VI (naglasak pre svega na kvalitetnijim i mekšim materijalima).
Novi Polo je porastao u odnosu na svog prethodnika, i to na 395 cm dužine (nije dakle prešao famoznih 4 metara, koliko je već postao standard ove klase), što će se naravno pozitivno odraziti i na raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika (čija zapremina iznosi od 280 do 952 litra). Novi Polo je inače širok 168 cm a visok 145 cm.
Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati sedam motora, i to četiri benzinca i tri dizelaša. Kod benzinaca, to su 1.2 litarski u verzijama sa 60 i 70KS, sledi novi 1.2 TSI (četvorocilindraš sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) od 105KS (sa njim Polo troši 5,5 litara na 100 km i emituje 129 grama CO2 po kilometru) i 1.4L od 85KS, dok će ljubiteljima dizelaša na raspolaganju biti TDI motori sa 75, 90 i 105 konja, svi od 1,6 litra zapremine.
U ponudi će biti i BlueMotion varijanta Pola, za čiji pogon je zadužen 1.6 TDI dizelaš sa 90 konja, a trošiće i 3,8 litara goriva na 100 km (emisija CO2 je 96 g/km). U Ženevi će biti izložen i Polo BlueMotion Concept sa novim 1,2 litarskim trocilindričnim dizelašem i automatskim Start-Stop sistemom, koji troši samo 3,3 litara na 100 km i emituje 87 grama CO2 po km. Ovaj potonji ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2010. godine.
Kasnije bi trebalo da stigne i sportski GTI model sa 1.4 TSI agregatom od 170 konja, koji se očekuje u septembru, na Salonu u Frankfurtu.
Ovo mi lici na smanjeni golf VI. Dizajn skoro isti, a nekako imam utisak da je samo malo zategnut prosli model i da se doslo do ovog. Opremljen i sa ESP-om osnovna verzija.
Pitanje je kolika ce biti cena ovog pola, znamo da VW nije bas konkurentan kad su cene u pitanju. Po mojoj slobodnoj proceni normalna cena za ovaj auto bi trebala da bude 11000 evropskih novcanica. Mada sam siguran da ce biti vise.
ma u volkswagenu sada polo, golf, pasat, jeta......slice kao jaje jajetu, pogotovo sto se enterijera tice a i eksterijer je tu negdje. mala informacija cuo sam neki dan u medijima da je ugradjen 30.000.000 motor 1.9 tdi u vw vozila (koliko sam razumio kada se uzmu u obzir sve izvedbe od 66KW pa navise....ali samo sa ovom kubikazom).
Pretpostavljam da će još malo 1.9 tdi motor da ide u peMziju. Ide se na smanjivanje zapremina motora, tako da sada vw uvodi 1.6 tdi motore (back to the routs). A za veće modele(pasat i sl.) iće postojeći 2.0 tdi motori.
Sviđa mi se novi pokret u automobilizmu gdje se smanjuju zapremne, ali snaga povećava sa turbo punjačima.Tako je i vw koncern ušao u tu trku, pa imamo motor 1.4 turbo u izvedbama 125 i 170 ks. Čak je golf 5 bio u oznaci GT sa ovim motoro od 170 ks. Mislim da ima i 1.4 sa oko 140/150 ks. Sada sa novim polom dolazi i 1.2 tsi motor sa 102 ili 105 ks. Ali sada mi se kroz glavu vrti kako će majstori zadovoljno da trljaju ruke kada turbine na tim motorima "prozvižde". Kao sada na starim dizelima što vremenom crkavaju.
Nakon promocije standardnog Pola na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi, u Volkswagenu naravno planiraju proširenje njegove palete, između ostalog i sa sportskom GTI verzijom, koja bi trebalo da se pojavi do kraja ove godine (najverovatnije u septembnru, na Salonu u Frankfurtu).
Za pogon Pola GTI će se brinuti 1.4 TSI agregat (imaće i kompresor i turbo punjač), koji će raspolagati sa oko 180 konja, a rezultat je ubrzanje do stotke za oko 6 sekundi i maksimalna brzina od 225 km/h.
U odnosu na standardne verzije, novi Polo GTI će stilski biti atraktivniji, što će pre svega biti zasluga nešto agresivnijeg prednjeg dela, karakteristične saćaste GTI maske (uokvirene crvenom lajsnom), proširenih blatobrana, drugačijeg zadnjeg branika sa difuzorom i dve izduvne cevi, zadnjeg krovnog spojlera i seta aluminijumskih točkova. Što se unutrašnjosti tiče, ona će dobiti sportska sedišta, aluminijumske pedale, kao i kožni volan i ručicu menjača.
Standardno će se u Polo GTI ugrađivati šestostepeni manuelni menjač, a kao opcija na raspolaganju će biti i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.