Poslao: 07 Feb 2009 18:59
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Na predstavljanju nove generacije modela u Španiji početkom decembra mogli smo da biramo između Megana sa pet vrata i 1.9 dizel motorom snage 130 KS i kupe benzinca snage 180KS.
Dizajneri su se potrudili da karoseriju novog i većeg Megana ukrase brojnim linijama i ispupčenjima kako bi inspirisali svetlost da se prelama na najrazličitije načine dok posmatrate auto u pokretu. Možda ih novi vlasnik neće odmah uočiti, ali u tome i jeste draž jer će ih vremenom otkrivati, što će donekle produžiti radost posedovanja novog auta.
Novi Megane veći je u svim pravcima od svog prethodnika i to se oseća u unutrašnjosti. Model sa pet vrata bio je opremljen sunčanim krovom zbog kojeg se javio nedostatak prostora za glavu visokim putnicima pozadi ali prostora za noge bilo je dovoljno.
Bez obzira na sklonost ka oduzimanju prostora za glavu na zadnjoj klupi uvek bih se opredelio za auto koji ima sunčani/panoramski krov jer plavo nebo, avioni koji preleću, suncevi zraci i ptice na granama veoma pozitivno utiču na atmosferu u kabini tokom vožnje.
Panoramski krov vrlo je praktičan i u gradskoj vožnji jer kroz njega možete posmatrati crveno svetlo na onom visokom semaforu dok stojite prvi u koloni na raskrsnici i čekate da se promeni u zeleno. Ako mislite da će se zbog staklenog krova kabina dodatno grejati tokom vrućih letnjih dana, u pravu ste, ali postoji zastor koji se može navući i blokirati sunce.
Mogao bih sada da vam okačim fotografiju enterijera Lagune III i vi ne biste znali da sam vas prevario. Paneli na unutrašnjoj strani vrata isti su, ručice za otvaranje vrata takođe, dugmići, materijal i oblik kompletne centralne konzole isti su kao na Laguni… jedino se razlikuju merni instrumenti koji su na Meganu izvedeni u kombinaciji digitalnog brzinomera i analognog obrtomera kojem je opšteprihvaćeno crveno polje sada zamenjeno žutim.
Renaultovi menadžeri kažu da novi Megane ima najbolju ponudu opcija za podešavanje vozačkog mesta u klasi i moram se u velikoj meri složiti sa njima.
Upravljač se može izvući više prema vozaču nego što sam video u bilo kom drugom autu. Visokim vozačima to prilično godi jer mogu naći poziciju koja neće previše naprezati region ramena tokom vožnje.
Dosta truda uloženo je u poboljšanje zvučne izolacije. Ugrađeni su izolacioni paneli između motornog prostora i kabine i u prednjim krilima.
Poboljšana izolacija pomaže novom audio sistemu da dođe do izražaja. Megane će moći da se naruči sa 3D audio Hi-Fi uređajem koji će audiofili poput mene veoma ceniti.
Sistem je u stanju da vrlo precizno odvoji kanale reprodukcije po različitim zvučnicima u kabini i na taj način stvori utisak da je bubnjar na zadnjem desnom sedištu a glavni gitarista pored vas.
Sistem oslanjanja je skoro isti kao na generaciji II ali sa određenim poboljšanjima, olakšanjima i novim elementima koji u suštini služe da možete ići brže kroz krivine. Španski putevi kroz španska sela bili su sjajna lokacija za isprobavanje tih unapređenja.
Osim što vlada kompletno odsustvo rupa, putevi su prilično pusti, različite deonice napravljene su od različitih smesa asfalta (nežni ili grubi asfalt) i najvažnije od svega najluđa ograničenja brzine na lokalnim putevima koja sam video u životu.
Na pravcima ograničenje je 100 km/h a kroz krivine 80km/h. Pred zaista oštrim krivinama nalazi se plavi znak koji savetuje da na tim mestima ipak idemo 60 ili 70 na sat ali to je bez obaveze.
Lokalni putevi su široki kao naša Ibarska magistrala i nisam mogao sa se ne setim svih naših znakova pored puta na kojima piše 40, 50, 70 zbog kojih mi treba i do 4 sata da bih prešao oko 190 km do Užica…
Ovakva ograničenja brzine određena su da bi pomogla vozaču da što efikasnije vozi, da mu , poput suvozača, govore kakav je zaista deo puta pred njim - daleko bolje rešenje nego kada se ograničenje postavi da bi mogli da se kazne oni koji ga prekorače.
Bili su upravu kada su nam na prezentaciji rekli da ovakvim putevima novi Megane možte voziti skoro istom brzinom i na pravcu i kroz krivine.
Kupe verzija znatno je sportskija od berline što ranije nije bio slučaj kod Megana. Ta agresivnost uočljiva je duž čitavog auta – od prednjih dodatno naglašenih spojlera pa sve do zadnjeg dela koji mene zbog malih staklenih površina, odnosno malih otvora u limu, podseća na neko oklopno vozilo.
Mislim da bi Bati Živojinoviću i Slavku Štimcu susret sa ovim vozilom podgrejao lepe uspomene na dane snimanja partizanskih filmova u kojima su kroz otvore sličnih dimenzija gurali mitraljeske cevi i bacali bombe na Nemce.
U saobraćaju taj utisak oklopljenosti pojačava se. Prilikom prestrojavanja kroz saobraćajne trake oslanjao sam se isključivo na veru u to da španci imaju dobru moć opažanja, da shvataju da ja ništa ne vidim i da su compadres na drumu, da će im biti jasno da u ovom autu ja nemam pojma o dešavanjima iza sebe i da neće zameriti kada polako krenem na njih kao da ne postoje.
Unapređenja kontrola čitavog auta zaista uliva samopouzdanje vozaču da neke krivine može proći znatno brže nego što je planirao. Ukoliko prednji deo auta izrazi želju da izađe iz krivine i gume počnu da vam cvile znaćete da ste preterali.
U tom slučaju potrebno je malo se uozbiljiti, na kratko popustiti gas što će dovesti do naglog ali umerenog zanošenja zadnjeg dela koji će se vrlo brzo smiriti i kada se sve to završi, ponovo treba dodati gas.
Ko želi da vidi kako izgleda voziti novi Megane Coupe 180 TCE načekaće se dok neki stigne u naše krajeve. Ipak, postoji virtuelna opcija u novoj igrici Need For Speed u kojoj se ovaj model pojavio pre nego na ulicama.
Lepo iznenađenje kod novog Megana je to što će na određenim tržištima biti dostupan sa CVT menjačem (bezstepeni menjač koji vrlo efikasno koristi snagu motora i smanjuje potrošnju goriva)
Raspon snaga dizel motora biće od 85KS do 160KS (kasnije tokom proizvodnje).
Benzinci su u rasponu snaga od 100 do 140 KS ne računajući 180 KS TCE motor iz kupea.
Biće i opcija koja koristi etanol kao pogonsko gorivo.
Renault je i sa ovim modelom vodio računa o ekologiji tako da su korišćeni reciklirani materijali prilikom izrade, smanjena je težina u odnosu na prethodni model i smanjeni su razmaci između delova karoserije kako bi se auto manje opirao kretanju kroz vazduh.
Primenom ovih rešenja smanjuje se potrošnja goriva, samim tim smanjuje se zagađenje čovekove okoline izduvnim gasovima.
Start Megana III na našem tržištu zakazan je za 15. januar i cena će za osnovni model (1.6, 100KS) biti, gore – dole nekoliko stotina (u zavisnosto od visine carinske stope) oko 15 000 evra.
Renault Megane Authetnique za taj novac vlasniku nudi prosečnu potrošnju benzina od oko 9 litara po gradu, 5,5 na otvorenom, ručni klima uređaj sa polen filterom, CD uređaj, impulsne podizače prednjih stakala (ne mogu vas priklještiti i mogu se zatvoriti iako ste ugasili motor) putni računar, električni servo upravljač koji se može podešavati i po dubini i po visini, vozačko sedište podesivo po visini, ABS, Renaultovu ključ karticu…
Zahvaljujući brojnim istraživanjima, Renault je pri projektovanju novog Megane-a iskoristio sva svoja znanja i napravio veoma siguran automobil, a potvrda je stigla i od nadležne ustanove za testiranje sigurnosti vozilla - Euro NCAP, gde je Megane oborio rekord osvojivši maksimalni broj bodova.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=333704
Mene spolja podseca na Ceed-a narocito prednji deo, a unutrasnji deo na Lagunu sto i ne treba da cudi. Uzivo mi ostavlja mnogo jaci utisak, nego na slikama. Pocetna cena kod nas krece od 15000 eura (trenutno je neka akcija i pocetna cena je od 14000 eura) i mislim da je vise nego privlacna kupovina.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 25 Feb 2009 01:54
|
offline
- Pridružio: 16 Dec 2008
- Poruke: 47
- Gde živiš: Bujanovac
|
Fantastican auto,steta sto nemam para da ga kupim! Al cu ga u budcnosti sigurno voziti!
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2009 06:43
|
offline
- Pridružio: 22 Nov 2004
- Poruke: 2138
|
Ovak kupe je baš bruka kako dobro izgleda.
Ako će biti "mekan" kao tipičan francuz nema ništa od sportske vožnje.
|
|
|
|
Poslao: 25 Feb 2009 10:38
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Mislim da ce motor 1.5 dci sa 110 ks biti prava mjera potrosnja-performanse.
|
|
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 20:07
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Prethodna verzija megane coupe i nije bila bas nesto mekana, imam utisak da je clio udobniji. Dobar je i u krivinama, pa ne sumnjam i da ce ovaj novi biti bar za malo bolji. Isto tako ni 600km nisu problem da se predju odjednom, mogao bih jos toliko, ili ja nisam normalan
Mene cudi zasto motor od 1.6l ima 100 i 110 ks a megane 2 ima 113ks.
Megane 3 je jeftiniji od dvojke, a bice jos popusta jer ce uskoro sajam automobila.
|
|
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 21:16
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Lorki ::
Mene cudi zasto motor od 1.6l ima 100 i 110 ks a megane 2 ima 113ks.
Pretpostavljam iz razloga sto se sada ide da male zapremine idu uparene sa turbopunjacima. Vjerovatno da motori bez turboa ne bi pravili konkurenciju ovim drugim. Narocito se ide sada sa motorima 1.4 i 1.6 da im se doda turbina.
|
|
|
|
Poslao: 26 Feb 2009 21:55
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Kod Megana motor 1.4TCe ima 130ks, i recimo 1.6 bi taman popunio tu prazninu sa recimo 115 ili 120 ks.
Recimo i golf VI krece sa motorom od 1.4 80 ks i misljenja sam da je ovo premalo za ovaj automobil. 1.6 ima 102 ks, ovo su benzinski motori.
Jel mozda imas cene u CG?
|
|
|
|
Poslao: 27 Feb 2009 08:44
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
Nemam, jos uvijek. Kada negdje naletim na njih (cijene) postovat cu ih.
Pa slicno je i u VW koncernu. Idu 1.4 80 ks, pa 1.6 (oko)100 ks, pa 1.4 125 ks, pa 1.4 160 ks............
|
|
|
|
Poslao: 03 Mar 2009 16:16
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Jako zanimljiva ponuda Renoa, 50-50. A ovo znaci da ako auto kosta recimo 15k eura, 7,5k se plati odmah pri kupovini automobila a druga polovina tj. 7,5k placa se za godinu dana i to bez kamate ili bilo kakvih troskova.
|
|
|
|
Poslao: 12 Mar 2009 22:59
|
offline
- pravnik
- Građanin
- Pridružio: 21 Mar 2007
- Poruke: 207
- Gde živiš: Republika Srpska
|
@...........
neznam kakav je po kvalitetu, ali po cijeni se izjednacio sa golfom 6
da ne mislite da je neka patka evo malo cijenovnik iz ovlastenog vw dilera za banjaluku koji kaze:
Golf 6, 1.4 (16 V) 1390 cm, 59/80 KW/KS,
sa 5-ostepenim mjenjacem, 2 vrata, sa dosta fine opreme kosta 24.911 KM plus 17% pdv, sto znaci oko 29.000 KM do registracije.......ako ima ko zainteresovan mogu i prepisati ovo sto sam dobi u prospektu od opreme sto dolazi uz njega!
Znaci Megani i Golf su izjedanceni po cijeni...........
|
|
|
|