. Da podsetimo, Variant je potom zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta, a sada je konačno stigao i kod nas. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megana, Škode Octavije u karavan varijantama), u VW-u veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost, a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jette. Novi Golf V Variant je od prethodnika Golfa IV u karavan verziji duži za 159 mm, pa ukupna dužina iznosi 4560 mm, a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to, i utovarni prag je nizak što olakšava ubacivanje stvari u prtlažnik. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. I osnovni Trendline ima u serijskoj opremi 6 vazdušnih jastuka, ABS, manuelnu klimu, progresivni servo upravljač, točkove od 16 inča, električne podizače stakala, centralno zaključavanje, el. retrovizore, asimetrično podeljenu zadnju klupu, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 4 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, slede ga 1,4 litarski TSI benzinac sa 90kW/122KS i 1,4 litarski Bi-turbo u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS i druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Pored ručnih menjača sa 5 i 6 stepeni prenosa, nudi se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Srbiji startuju od 20.537 evra (sa PDV-om), koliko košta osnovni benzinski model 1,6 sa 122KS i paketom opreme Trendline, bazni dizelaš 1,9 TDI sa 105KS i opremom Trendline staje 21.687 evra, a najskuplji je Golf Variant 1,4 Bi-turbo sa 170KS, DSG menjačem i Sportline opremom, koji treba platiti 27.721 evro (sa PDV-om).
Nova Renault Laguna i Golf V karavan u Srbiji - AutoBlog
Dopuna: 05 Nov 2007 12:43
|