offline
- Pridružio: 09 Dec 2004
- Poruke: 6488
- Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***
|
Clanak u celosti prenosim sa sajta www.Mingl.org
Citat:Radiju je trebalo 38 godina da dostigne 50 miliona korisnika, televiziji 13 , a Internetu samo 3 godine… Znanje je moć. Najvrednija i u isto vreme najkorisnija neopipljiva stvar na svetu je informacija. Ostvarivanja snova, zamisli, ideja, realizovanja planova, materijalnih sredstava … Ničega nema bez znanja i neprestanog prilagođavanja metodima sticanja istog.
Svedoci smo nedavnog istraživanja o obrazovanju srednjoškolaca u Evropi, kao i poražavajuće realnosti, da posedujemo retko upotrebljivo, enciklopedijsko znanje. Korisnim informacijama baratamo slabo, nekako nam se taj metod čini apstraktnim i nedodirljivim, kao nešto “tuđe”.
Međ’ prosvetnim kadrom tek ponekad zasja snažna želja i stav prema prenošenju stečenog znanja na mlađe. Sistem školstva ne može ostati nepromenljiv, u suprotnom dovodi do tapkanja u mestu. Čini se da naše školstvo zaboravlja da se i globalna mreža može iskoristiti pri sticanju znanja i lakom pronalaženju informacija.
Kada je u pitanju korišćenje Interneta u srednjim i osnovnim školama, sistem obrazovanja u Srbiji, još uvek nedovoljno teži ka savršenom modelu sticanja znanja. Srećom, možemo ponosno reći da ova konstatacija ne važi i za fakultete, pošto Fakultet Informacionih Tehnologija u Novom Sadu već odavno nudi e-learning – učenje putem Interneta, gde studenti dobijaju materijal u elektronskom obliku, sami organizujući sebe i vreme neophodno za rad.
Informacija u 21. veku imamo na pretek i bilo bi dobro naučiti i usmeriti buduće naraštaje kako najbrže i najlakše da dođu do potrebnih podataka, jer utrošeno vreme pri pukom memorisanju činjenica bi se sigurno moglo utrošiti korisnije.
Evo jednog, školskog primera, na koji način je Internet koristan u nastavi.
Na času geografije učimo o vulkanima. Tokom predavanja moj mozak će registrovati nekoliko definicija, činjenica, dok će me kod kuće dočekati lekcija na strani ili dve i ako mi se posreći neka slika. I tu se mašta i kreativnost završavaju. Na učeniku je da memoriše što bolje veći broj podataka i da se moli za dobro raspoloženje profesora, tokom odgovaranja. A šta nudi Internet? Za nekoliko minuta mogu saznati o bilo kom vulkanu mnoštvo korisnih i zanimljivih podataka, mogu da vidim erupcije aktivnih vulkana, a da ne govorimo o zapanjujućim slikama i video dokumentarcima. Koliko bi mi trebalo vremena da dođem do tih informacija koristeći pisma, bibloteku I telefon? Isti je slučaj i sa ostalim predmetima. U čitanci postoje samo dve-tri pesme Milana Rakića, ali ostala dela, slike, brojne analize, zanimljivosti iz njegovog života su mi na dohvat ruke!
Da li ste se nekada izustili :”Čega sve ima na tom Internetu” ? Prema procenama Analitičke agencije ICD, 2007. korisnici interneta će svakog dana primati i slati količinu podataka koja je 64 000 puta veca od celokupnog kataloga američke Kongresne biblioteke (koji sadrži otprilike 19 miliona knjiga i 56 miliona rukopisa – sve zajedno oko 10 TB informacija). Zamislite sada čega će sve biti za 10 godina, koliko dostupnih knjiga, slika, starih emisija, dokumentaraca, muzike, posve korisnih podataka. Zamislite i koliko će tu biti sasvim nepotrebnih informacija, dezinformacija u kojima naši učenici neće moći da se snađu ako ih na vreme tome ne naučimo. Potrebno je pružiti im mogućnost da steknu te veštine tokom školovanja, jer će im biti veoma potrebne u životu.
Ako se prisetimo i činjenice da je istraživački metod učenja najefektivniji način za pamćenje i razumevanje, dobijamo jasan zaključak, zar ne? Mnogo je zanimljivije istraživanje, nego puko bdenje pred knjigom i utapanje u sijaset nepotrebnih podataka.
Ti odluči, pokušaj pa shvati.
Budi pametan, koristi Internet.
Autor: Srđan Radić, novinar Mingl srednjoškolske redakcije
http://www.mingl.org/zzzbivanja/index.php/2008/06/.....esora.html
|