Poslao: 04 Dec 2007 16:04
|
offline
- teacher
- Legendarni građanin
- Pridružio: 12 Sep 2003
- Poruke: 2839
- Gde živiš: Kotor
|
Danas su javnosti postali dostupni rezultati PISA 2006.
U fokusu prošlogodišnjeg testiranja su bile kompetencije iz nauke, a rezultati zamalja koje baštine obrazovnu tradiciju SFRJ su veoma neujednačeni.
Rezultati koje su ostvarile Srbija (40. mesto) i Crna Gora (48.) su u domenu nacionalne tragedije. Slovenija je na 13. mestu a Hrvatska na 22.
Publikaciju u PDF formatu možete preuzeti ovde:
Knjiga 1 - analiza
Knjiga 2 - podaci
Matična stranica:
http://www.pisa.oecd.org/document/2/0,3343,en_3225....._1,00.html
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 04 Dec 2007 16:23
|
offline
- Pridružio: 25 Nov 2004
- Poruke: 2297
- Gde živiš: Kragujevac
|
Koliko prosveta štrajkuje, dobro smo prošlli.
Mada, iz mog ugla, kad saberem koliko prosvetarima traje aktivno dnevno radno vreme, koliko imaju odmora godišnje i td., čak i da uopšte ne štrajkuju, meni deluje kao da su non-stop u štrajku.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 03:57
|
offline
- Panonsky
- Verni jaran gazda Pece
- ... i pozdravite Vašu mamu...
- Mi smo sve podigli u ovom gradu.
- Pridružio: 20 Mar 2006
- Poruke: 3927
|
Ma nisu tu uopšte krivi đaci! Tu je kriv naš sistem školovanja. Opšte je poznato da su naši studenti jedni od najboljih u evropi i svetu! Takođe i srednjoškolci! A to što su profesori popili svu pamet sveta (čast iznimkama) su krivi što kafenišu i prave se Bogovi, da se tako izrazim... Sve je bitnije od đaka i njihovog znanja, preko pozicije u školi pa do drugih ličnih interesa! Mogu da kažem da sam završio poštovanu gimnaziju i drago mi je zbog toga, ali da i tamo ima korumpiranih i bahatih profesora - ima! Ali treba uložiti velike napore da se to promeni, a to mogu sami đaci, ali nažalost, mnogi (velika većina) ne želi da se zamera sa profesorima - u tome je problem. Đaci znaju sve... Da se ne zamajavamo, samo nema "mudonja" da kažu šta misle... Ne zameram im, znam kako je to. Ali treba jednom za svagda više krenuti u akciju sprečavanja takvih radnji u sistemu školovanja. Da se spreči prepisivanje u što većoj meri i da imamo stručnjake koji će se ponositi što su tu školiu završili a ne da ih poslodavci odbacuju, jer su oni iz te prepisivačke škole i sa osobama u rukovodstvu - takvim kakvi su..
Nešto mora da se menja, a to sigurno nisu đaci!!!
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 06:27
|
offline
- Pridružio: 09 Dec 2004
- Poruke: 6488
- Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***
|
Kako Ameri mogu da budu ispred nas, to mi nije jasno...
Ceo ovaj test mi nije uopste jasan... Nesto tu ne stima, ili zaista tako.. pitaj Boga.
|
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 10:06
|
offline
- eca
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 24 Feb 2007
- Poruke: 631
|
Naši školski programi su krivi za ovakav rezultat. Nisu naša deca ni gluplja ni pametnija od ostalih, nego su prinudjena da uče kao papagaji - napamet, a profesori nemaju ni vremena ni volje (čast izuzecima) da ih nauče da misle i da sami izvode zaključke. Preobimni programi i nedostatak nastavnih sredstava su uzrok tome. Recimo, koliko je važno nabubati koliko tona kamenog uglja, ili pirinča ili aluminijuma se proizvodi u Venecueli ili Kini ili ko zna gde! To je nešto što se zaboravi u roku od odmah, a pravu predstavu o nekoj zemlji deca bi dobila prikazivanjem kraćeg filma ili slajdšou prezentacija, gde bi se videle i prirodne lepote i reljef i proizvodnja onoga što je za tu zemlju najbitnije. Slika vredi 1000 reči i lakše se pamti. I gradivo bi trebalo smanjiti na razumnu meru, pa bi nastavnici dobili više vremena za objašnjavanje i ne bi smelo da se desi da kada đak profesoru matematike kaže da mu nije jasno, profesor odgovori - To je tvoj problem!
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 10:37
|
offline
- Morskisrle
- Super građanin
- Pridružio: 14 Mar 2004
- Poruke: 1190
- Gde živiš: Ispod nivoa mora
|
Od malih nogu deci se samo uvale knjige i ajd bubanje. Dobrih ucenika ima svuda ali oni ce uvek biti dobri, u kakvom sistemu oni ucili. Ja sam promeio dve osnovne skole u Srbiji. Petar Petrovic Njegos kod engleske ambasade u Beogradu i jos jednu u Orbenovca. Pa ljudi to nije za opisati kakvi su uslovi bili u skoli u Obrenocvu i kakva je bila nastava. Skola u Obrenovcu nije ni imala salu za fizicko recimo (uopste celo fizicko je smesno imajuci u vidu da se deci daju 4., 5. za igranje fudbala. Za vreme moje bake si mogao da budes srecan ako si imao 4.)
Drugo nastava je Obrenovcu je u odnosu na Beograd je bila razocaravajuca u smislu da je bilo vrlo malo licne angazovanosti ucitelja sto je i shvatiti ako pomislis na uslove u kojima rade. Stvarne zelje da se deca ne uce, nego NAUCE, nije bilo. Mogu da zamislim kakve su skole u nekim selima na jugu Srbije.
Preporucio bih prosveti da smanje teoriju koja davi do daske i uvedu vise prakse. Da poboljsaju stanje svih nastavnika. Da SVE skole u Srbiji obezbede sredstva kao lenjire, i veoma vazno, sto vise tehnickih pribora.
Od teorije se ne puni stomak i ne gradi zemlja, nego od prakse to jest prakticne tehnologije. Skolstvo sluzi drstvu da decu nauce da nesto RADE i da ih nauce nesto o Srbiji ito je sve. Cinjenica da Srbija gomilu tehnologije mora da uvozi (cak i proste kao sto su aparati za brijanje, sisanje) je primer skolstva koji ne odgovora potrebi savremenog drustva gde je tehnolosko znanje neophpdno.
A pored svega ovoga da lepo podignu lestvicu za buduce nastavnike tako da samo naj najboklji dolaze pred razred. Da se uvede disciplina i tisina u razrede. Za 7 godina koliko sam proveo u jednoj osnovnoj, inspekcija nije dosla ni jednom da provere kako skola radi.
U vezi matematike da jos nesto dodam. Kada vidim kako izlgeda knjiga matisa iz gimnazije iz Srbije i Holandije onda se jedna stvar odmah primeti. A to je da se u srpskim knjigama daje mnogo neke teorije (ona gomila bledih tekstova) dok je u holandskim to skoro nevazno na opstim smerovima.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 10:48
|
offline
- Stane
- Legendarni građanin
- Pridružio: 13 Jan 2004
- Poruke: 3590
- Gde živiš: Niš
|
Jbg SSpin, jedno ti je narodna legenda, a sasvim drugo rezultati testa.
Ovde je Morski najviše potrefio poentu. Dobri učenici će svuda biti dobri, ali oni ostali su ono što zapravo utiče na rezultat testa. Kod nas se stvara taj mit o nekakvoj našoj izuzetnosti na osnovu 10% stvarno dobrih koji naprave karijeru u svetu. Fakat takvih imamo, ali kvalitet se ne meri prema tome koliko je visoko tih par na vrhu, već gde ti je dno i koliko ljudi tu ima.
Džaba 1 u hiljadu na dobrom univerzitetu kad ostali neumeju ni tiket u kladionicu da popune bez pomoći drugara :-)
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 11:42
|
offline
- Pridružio: 09 Dec 2004
- Poruke: 6488
- Gde živiš: Nis -> ***Durlan City***
|
Ja ne pricam legende, a i mislim da nisam niki genije
I ne pricam napamet o pameti Amera.
Nego... sve ionako kod nas propada, jos sad i oko toga da se cimam.
Drz se brate, guraj sebe, pa dokle stignes.
|
|
|
|
Poslao: 05 Dec 2007 11:45
|
offline
- Morskisrle
- Super građanin
- Pridružio: 14 Mar 2004
- Poruke: 1190
- Gde živiš: Ispod nivoa mora
|
Pa pogledajte koliko je prosvetno uspelo sto se tice srpskih Roma. Gde su tu inspekcije, kazne, gde su svi ti kao zakoni sto treba da se ispostuju. Kako to da deca ni ne zavrse osnovnu skolu? Pa normalno je da onda zakrzljaju, odu u kriminal, nauce ulicu i eto ti paralelnog drustva koje je kasnije leglo problema. Sve zbog tako dobrog obrazovanja koje se ne sprovodi kako treba.
|
|
|
|