U svakim vratima postoji poluga koja otkljucava i zakljucava. Elektronika odradjuje kontrolu za motorcic koji preko zupcanika povlaci tu polugu u jednu ili drugu stranu. mehanizam je kompletan samo se uglavi u vrata.
Auto alarm kontrolise tu elektroniku da imas paralalno otkljucavanje vrata i odkljucavanje alarma. Sam alarm ima grupu releja koji prekidaju napon brave, napon pumpe goriva ili razne skurnje koje onemogucavaju rad auta. Naravno, sustina alarma je da je nepristupacan pa da lopurda ne moze brzo da ga premosti i iskljuci (zato npr alarm u Ficu malo je teze odraditi a da ima funkciju jer nema skrovitih mesta).
Daljinski rade na raznim principima, najprostiji je da jedna frekvencija otvara samo jedan auto, najcesca je da daljinski posalje digitalni kod (od recimo 12 cifara tj bita = 4096 kombinacija ili 16 bita = 65536kombinacija) i ako taj kod odgovara alarmu ovaj reaguje. Najmoderniji sistemi rade po principu povratne veze. Daljinski posalje neki kod u obliku slucajnog digitalnog broja, alarm primi taj broj, obradi ga po nekom programu specificnom samo za taj alarm i posalje nazad daljinskom. Taj daljinski koji je specifican samo za taj alarm obradi primljeni broj i posalje nazad odgovor. Ako je sve proslo duplo odgonetanje alram otkljuca kola.
|