Poslao: 15 Jan 2008 22:35
|
offline
- zak280173
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 18 Jun 2005
- Poruke: 573
- Gde živiš: Springfild
|
E ovako, imam starog "keca" s kojim se vozam a ciji bi motar zeleo da sacuvam. Matori kupio novog keca, a posto cu i ja kupiti nesto u najskorije vreme, zao mi da ovaj propadne od stajanja pa bih motor da mu sacuvam za ne daj boze. Odatle i ovo pitanje.
Kako se moze sacuvati - konzervirati - motor za neko duze cuvanje ?
Ja sam ovde naveo moj konkretan primer "Zastave 101" a verovatno je i za ostale benzince isti postupak pa ako neko zna....
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 15 Jan 2008 23:01
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
??? Ja ne razumem ovo pitanje i prvi put cujem da neko cuva motor.
Jedno sigurno znam, nemoj da ga cuvas u toploj prostoriji, nek' bude hladnija i ostavi ga kako je! Nista mu nece biti!
|
|
|
|
Poslao: 15 Jan 2008 23:37
|
offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
Da li planiraš vaditi motor ili ga ostavljaš u šasiji?
U svakom slučaju, izvrni svećice ili ih barem otpusti (Znaju da zapeknu), u svaki cilindar posebno naspi malo ulja kako karike ne bi zapekle i tada malo zaverglaj da ulje prodre između karika ali nemoj da pališ motor. PAžnju obrati i na vodenu pumpu koja takođe zna da zapekne. Nije loše da je skineš i da unutrašnje delove namažeš uljem. Preporučljivo je da zameniš ulje. Staro ulje u motoru takođe može izazvati koroziju na unutrašnjim delovima motora. Znači kupiš neko jeftinije ulje ali da nije izrabljeno.
Oko rashladnog sistema ne znam šta da ti kažem.... Ispusti tečnost, popusti šraf na bloku motora (namenjen za izlivanje tečnosti).
Pitaj šta te jo inteesuje ne mogu sada da se setim još detalja. Ako ti je ovo komplikovano, jednom nedeljno upali auto i pusti da radi desetak minuta.
U svakom slučaju motor je najmanja stavka i najlakše se može sačuvati. Šta ćeš sa kočionim sistemom?
|
|
|
|
Poslao: 16 Jan 2008 00:13
|
offline
- igor86
- Stručni saradnik
Web programiranje
- Pridružio: 24 Maj 2006
- Poruke: 1633
|
Evo Momcilo ti rece da ti je isplatnije to voziti nego 'konzervitati'
|
|
|
|
Poslao: 16 Jan 2008 00:26
|
offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
igor86 ::Evo Momcilo ti rece da ti je isplatnije to voziti nego 'konzervitati'
Šta si hteo da kažeš?
|
|
|
|
Poslao: 17 Jan 2008 21:07
|
offline
- zak280173
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 18 Jun 2005
- Poruke: 573
- Gde živiš: Springfild
|
Pa ruku na srce, moje ljubimce vise nije bas ni za voznju. Limarija je mnogo stradala i ni jedan autolimar nije hteo da se "nahvata" da ga krpi - jednostavno nema zdravog mesta da se uhvati. Kad neko udje na zadnja vrata i sedne suvozac ne moze da zatvori vrata. Sad ga vozim samo kad bas moram.
Inace bih motor izvadio naravno. Imamo jednu garazu i u njoj je caletova Skala, tako da nema mesta za cuvanje celog starog autica. Motor je stvarno dobar, preso je jedva nekih 110.000km (90-tih je samo povremeno paljen jer nije imalo goriva za svrckanje) i i dalje je startan samo tako.
Pitanje za Momcila.
Jel postoji neki prirucnik ili nesto tako za ovakve "poduhvate" ?
Inace, ovo bih odradio na prolece - znaci do tada bih trebao vec da imam predstavu sta i kako da uradim. Svima hvala u napred.
|
|
|
|
Poslao: 18 Jan 2008 17:03
|
offline
- Momcilo
- Legendarni građanin
- Pridružio: 26 Feb 2004
- Poruke: 2510
|
Koliko znam priručnik ne postoji. Ovo što sam ti napisao je sasvim dovoljno mada mi nije jasno kome čuvaš taj motor. ŠAsiju možeš prodati u staro gvožđe osim prednjeg vetrobranskog stakla i zadnjeg (Ako ima grejače) što možeš prodati posebno.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jan 2008 02:37
|
offline
- zak280173
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 18 Jun 2005
- Poruke: 573
- Gde živiš: Springfild
|
Moj penzioner (moj otac naravno) je kupio novu Skalu 55 pa bih taj stari motor sacuvao za njega - za ne daj boze naravno.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jan 2008 09:38
|
offline
- Mixelotti
- Moderator foruma
- zidam zgrade i fasade ........... i armiram-betoniram, utovaram-istovaram i nikad se ne odmaram
- Pridružio: 14 Dec 2005
- Poruke: 2482
- Gde živiš: na istoj lokaciji ali promenih četiri države
|
Sigurno postoji i način i vrsta namenjene tečnosti kojom bi se moglo odraditi ...
Nisam upućen kako se to radi na automobilima. Ukratko kako se radi konzervacija na avionskim motorima jer svakako ima sličnosti :
Pre pumpe za gorivo (umesto cevi za dovod goriva iz rezervoara) se prikopčava sud pod pritiskom sa potrebnom tečnošću za konzervaciju. Postavi se gas na maksimalu, zatim se motor vergla na hladno (bez rada svećica) sve dok tečnost ne izađe kroz izduvnu granu.
Avionski motori nemaju vodeno hlađenje ... prepostavljam da bi proces konzerviranja sistema bio u smislu napuniti hladnjak istom tečnošću i postići isti efekat prolaska kroz kroz instalaciju u istom verglanju kada i tečnost ulazi u gorivni sistem.
Motorsko ulje ostaje isto. S obzirom da je zbog načina podmazivanja i potrošnje motorsko ulje na avionima uvek sveže/novo rekao bih da bi u karter trebao sipati novo ulje pre potrebnog verglanja.
Rekonzervacija se vrši svakih šest meseci čak i kada su u predviđenim kontejnerima za duži boravak sa potrebnim upijačima vlage unutar kontejnera.
|
|
|
|
Poslao: 19 Jan 2008 16:22
|
offline
- zak280173
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 18 Jun 2005
- Poruke: 573
- Gde živiš: Springfild
|
Mixelotti ::Sigurno postoji i način i vrsta namenjene tečnosti kojom bi se moglo odraditi ...
Nisam upućen kako se to radi na automobilima. Ukratko kako se radi konzervacija na avionskim motorima jer svakako ima sličnosti :
Pre pumpe za gorivo (umesto cevi za dovod goriva iz rezervoara) se prikopčava sud pod pritiskom sa potrebnom tečnošću za konzervaciju. Postavi se gas na maksimalu, zatim se motor vergla na hladno (bez rada svećica) sve dok tečnost ne izađe kroz izduvnu granu.
Avionski motori nemaju vodeno hlađenje ... prepostavljam da bi proces konzerviranja sistema bio u smislu napuniti hladnjak istom tečnošću i postići isti efekat prolaska kroz kroz instalaciju u istom verglanju kada i tečnost ulazi u gorivni sistem.
Motorsko ulje ostaje isto. S obzirom da je zbog načina podmazivanja i potrošnje motorsko ulje na avionima uvek sveže/novo rekao bih da bi u karter trebao sipati novo ulje pre potrebnog verglanja.
Rekonzervacija se vrši svakih šest meseci čak i kada su u predviđenim kontejnerima za duži boravak sa potrebnim upijačima vlage unutar kontejnera.
Da, video sam u nekoj od tema tvoj post o konzerviranju mlaznih motora i potrebnom vremenu za to. Prosto da covek ne poveruje kako se to brzo radi - i pri konzerviranju i obratno.
Ja bih cisto iz prakticnih razloga pokusao da sacuvam motor sa starog keca. S obzirom da je iz '75 za njega bi verovatno trebao da doplatim da ga neko uzme a ne da ga prodam. Pa posto se to vec ne isplati onda da ga bar sacuvam za ne daj boze za ovaj novi caletov. To cu svakako da uradim samo bih pre toga stvarno trebalo da saznam kako.
|
|
|
|