Fabrika automobila „Zastava“ ozbiljno pregovara sa „Opelom“ o proizvodnji „astre“, koja bi se prodavala na tržištu Balkana. Velika je verovatnoća da će do kraja decembra biti potpisan ugovor sa nemačkom kompanijom o sklapanju jednog od modela „astre“ u pogonima kragujevačke fabrike, po istoj tehnologiji kako je ugovoreno sa „Fijatom“. Miodrag Savićević, predsednik Upravnog odbora „Zastave“, kaže za „Blic“ da bi u „Zastavi“ trebalo da se sklapa neki od starijih modela „astre“. Ukoliko ugovor bude potpisan, u prvoj godini saradnje u Kragujevcu bi se proizvodilo 3.000 vozila, a kasnije taj broj bi mogao da dostigne i 5.000. Nezvaničnu potvrdu da „Zastava“ ipak pregovara i sa „Opelom „ i da je saradnja vrlo moguća dobili smo i u nadležnim državnim institucijama. Konkretnijih podataka za sada nema. U „Opelovom“ PR centru koji ima uvid u poslove u regionu kažu da oni nemaju informaciju o montaži „astre“ u Kragujevcu. Iako je prvi čovek UO „Zastave“ obelodanio poslovne planove, Zoran Radojević, generalni direktor ove fabrike automobila, nije želeo da imenuje nijednu kompaniju sa kojom se pregovara dok se ne potpišu konkretni ugovori. Priča o „Opelu“ otvara i dva nova pitanja, da li je uopšte moguća montaža „Zastavinih“, „Opelovih“ i „Fijatovih“ automobila na jednom mestu i da li je saradnja sa „Fijatom“ samo kratkoročna. Odgovore na ova pitanja moramo još pričekati. Prema osnovnim odredbama ugovora, proizvodnja, odnosno sklapanje „punta“ u Kragujevcu počeće za 12 meseci, a do tada će biti obnavljana tehnologija i obučavani radnici. Automobil „punto“ sa znakom kragujevačke kompanije - „zastava 10“, do trenutka kada fabrika u Kragujevcu ne bude potpuno osposobljena, biće sklapan u Torinu. Već tokom idućeg meseca, prva grupa „Zastavinih“ radnika trebalo bi da ode u Torino gde će biti na obuci za predstojeći posao u vezi sa sklapanjem „desetke“ u Kragujevcu.
izvor:
www.autokrtica.com
|