Poznato je da mali gradski automobili učestvuju u više saobraćajnih nezgoda od velikih automobila i limuzina srednje klase. Štete koje nastaju u tim nesrećama su značajne pa i pored toga proizvođači automobila još uvek izbegavaju eventualno uvođenje sistema za izbegavanje sudara u takve automobile jer bi tada njihova cena značajno porasla. Zato se takvi sistemi za izbegavanje sudara trenutno mogu naći samo na luksuznim i skupim automobilima.
TRW Automotive, jedan od najvećih svetskih proizvođača sigurnosnih automobilskih sistema, je nedavno razvio jeftin sistem za izbegavanje sudara. Njihov prvi sistem za izbegavanje sudara ugrađivan je na Volkswagen Phaetonu pre skoro osam godina.
Od tada do danas TRW Automotive je razvio nov 24-GHz sistem čija cena omogućava ugradnju u automobile "B" i "C" segmenta. Delimičan problem predstavlja efikasnost ovog sistema koji najbolje funkcioniše do brzine od 140 km/h nakon čega njegova preciznost značajno opada.
Pregovori o uvođenju ovog jeftinijeg sistema u nove automobile Američkih proizvođača su u toku i prvi primerci automobila sa ovim sistemom na ulicama bi mogli da se nađu već 2013. godine.
Nenad Perišić - Auto Portal
Sve je to meni dosta nepouzdano i ne oslanjam se preterano na pomoc tih elektronskih sredstava, bas iz ovog razloga. Sta mi znaci da mi sef Volvoa psole kaze ''I don't know'' kad se skucam negde...
FAMAS ::Sta mi znaci da mi sef Volvoa psole kaze ''I don't know'' kad se skucam negde...
Pa dobro, prema svakoj novotariji budemo malo skepticni. Ja se secam prvog iskustva sa ABS-om, "Sta mi skakuce ova kocinica, ovo nista ne koci" . A taj ABS me spasao nekoliko puta, ne mogu da zamislim auto bez njega.
ono sto treba da se uvezbava je tehnika voznje, a pogotovo, tehnika kocenja i izbegavanja prepreka. Na tome i pocivaju elektronski sitemi u vozilu. Kombinacija znanje+savremeni sistemi, daje najbolje rezultate.