Poslao: 16 Avg 2013 11:36
|
offline
- Knežević
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 01 Jan 2011
- Poruke: 659
|
Svuda se naglašavaju uz brzinu od xyz km/h obrtaji po minutu.
Može li neko pobliže da mi objasni zašto je to bitno, da li vozač može da utiče na RPM itd, da li je bolje kad su manji ili veći...?
Citiram iz jednog review-a:
"Na otvorenom ima dovoljno snage za preticanje, a na autoputu sa lakoćom održava brzinu od 130 km/h na oko 3.800 obrtaja. Trenutna potrošnja je tada vrlo skromnih 6,5 l/100 km, dok pri 80 km/h iznosi 4,5 l/100 km, pri oko 2.400 o/min."
Znam za hard kako funkcioniše pri različitim obrtajima, da li je slično kod automobila?
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 16 Avg 2013 11:42
|
offline
- iCho
- Elitni građanin
- Pridružio: 03 Maj 2011
- Poruke: 1808
- Gde živiš: Mos Eisley
|
Naravno da može da utiče, dodavanjem i smanjivanjem 'gasa', tako se direktno utiče na brzinu vozila (zato što je motor u sprezi sa točkovima preko menjača tako da je brzina direktno zavisna od obrtaja).
Nisam neki stručnjak za automobile, ali logično je veći rpm => veća brzina, ali i veće zagrevanje i habanje.
Neko sa više znanja će ti malo detaljnije objasniti situaciju.
|
|
|
|
Poslao: 16 Avg 2013 11:46
|
offline
- vasa.93
- Moderator foruma
- Pridružio: 17 Dec 2007
- Poruke: 14824
- Gde živiš: Niš
|
iCho ::veći rpm => veća brzina, ali i veće zagrevanje i habanje.Plus veća potrošnja.
|
|
|
|
|
|
Poslao: 17 Avg 2013 09:57
|
offline
- Rastafarii
- Moderator foruma
- Pridružio: 22 Mar 2006
- Poruke: 3760
- Gde živiš: 127.0.0.1
|
Broj obrtaja nije u direktnoj relaciji sa brzinom. Mozes ti da vozis i 40 na 6k obrtaja, i 120 na 2k obrtaja. Moj auto konkretno spusta broj obrtaja za 1.000 pri svakoj promeni brzine navise, a i dalje zadrzava istu brzinu kretanja.
Objasnicu na primeru bicikla sa brzinama - pri nizim brzinama, lakse i brze okreces pedale (veci broj obrtaja) jer je stepen prenosa takav da npr treba cetiri puta da okrenes pedale da bi tocak napravio jedan pun okret. Dok na visim brzinama, pedale se okrecu teze, ali sporije (manji broj obrtaja) - samo sto sad jedan krug pedala pravi npr 2 puna okreta tocka.
Drugo, snaga auta navedena u specifikaciji (i saobracajnoj dozvoli) nije konstanta. To je maksimalna snaga koju motor moze da razvije pri odredjenom broju obrtaja. Na svim ostalim brojevima obrataja je manja od navedene.
Trece, mozes da utices na broj obrtaja. Direktno zavisi od nacina voznje. Kako dodas gas, brzina obrtaja raste. Pri konstantnom gasu - obrtaji su konstantni. Popustanjem gasa - smanjuju se.
|
|
|
|