Poslao: 03 Maj 2013 20:22
|
offline
- Plava zvezda
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 12 Nov 2007
- Poruke: 11
- Gde živiš: Beograd
|
Pre petnaestak dana sam u prodavnici "Uradi sam" na Karaburmi (Ada Huja) kupila trimer za travu koji je posle minut koriscenja i kosenja ne vise od tri kvadrata trave prestao da radi tj kalem na koji se namotava najlon je pukao. Verovatno je taj kalem vec bio napukao i kao takav je prodat. Tri dana nakon kupovine sam taj proizvod i vratila njima trazeci da zamene polomljeni kalem za drugi, ispravan, na sta su oni meni odgovorili da nemaju, a rezervne delove ne prodaju. Tada sam zatrazila novi trimer ili povracaj novca. Sa podsmehom (inace su prodavci vrlo ''ljubazni'' sa kupcima) su mi odgovorili da nemam prava to da trazim od njih jer je proizvod koriscen (naravno da je koriscen, kako bih u suprotnom znala da je kalem pukao!!). Jedinu mogucnost su mi ponudili da se odnese trimer u servis. Posle mnogo raspravljanja i pogubljenih zivaca sa prodavcima jer do sefova je nemoguce doci (kada sam trazila da razgovaram sa sefom, porucila je preko prodavca da ne zeli da dodje i da nema sta ona da razgovara sa kupcima), pristala sam da se odnese trimer u servis jer se navodno proizvodi u servisu popravljaju i vracaju za maksimalno pet dana - a od tada je proslo 15. Obzirom da mi se nisu javili kako su i obecali, na telefon se u servisu naravno niko ne javlja, u "Uradi sam" je vecito veza zauzeta, bila sam primorana da po ko zna koji put odem do njihove prodavnice da vidim sta se desava sa trimerom koji sam kupila a da nisam uopste ni koristila jer je od samog starta bio neupotrebljiv. Tada me je docekalo jos jedno neprijatno iznenadjenje, jer se servisanje vremenski od pet dana odjednom povecalo na "zakonskih" 45 dana, sto znaci da mi jos ostaje 30 dana cekanja, i gomila nepokosene trave. Cinjenica je da kada su oni u pitanju, ostecen kupac nema nikakva prava.
Ja na zalost nisam usamljen slucaj, u raznim razgovorima sa drugima cujem da se ovakve ili slicne stvari redovno desavaju u "Uradi sam" prodavnicama. Ne znam da li se neko od ostecenih kupaca ikada obratio Zastitnicima potrosaca ili inspekciji, i moze li se bilo sta pozitivno uraditi po ovom pitanju, ili cemo mi potrosaci zauvek ostati ovce za sisanje. Jednu jedinu dobru stvar sam cula od strane prodavca iz gore navedene prodavnice: "A, sto kupujete ovde?" I u pravu je, i u jedno sam sasvim sigurna - da vise necu nikad...
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 03 Maj 2013 20:33
|
offline
- Acid_Burn
- Moderator foruma
- Glavni moderator foruma Zabava
- Hellraiser
- Demon to some. Angel to others
- Pridružio: 07 Jan 2005
- Poruke: 25503
- Gde živiš: Beneath the Black Sky
|
Taj famozni rok od 45 dana je važio kada je stari zakon bio na snazi. Po novom zakonu ne postoji tačno definisan rok u kom je servis dužan da popravi uredjaj koji je reklamiran.
Taj rok je definisan kao "razuman rok" i nije naveden broj dana. Znači može da bude i 5 dana,10,20,50,80,100 dana itd
Pogledajte član 54. Zakona o zaštiti potrošača
http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html
Sačekajte da prodje 15 dana i ako ne dobiješ nikakvo objašnjenj od servisa kontaktirajte inspekciju mada i od njih je slaba vajda u Srbistanu
|
|
|
|
Poslao: 03 Maj 2013 20:44
|
offline
- m4rk0
- Administrator
- Administrator tech foruma
- Marko Vasić
- Gladijator - Maximus Decimus Meridius
- Pridružio: 14 Jan 2005
- Poruke: 15766
- Gde živiš: Majur (Colosseum)
|
Napisano: 03 Maj 2013 20:44
Koliko znam, vise ne postoji ni tih 45 dana za servisiranje. Postoji samo rok od 15 dana u okviru kojeg je proizvodjac u obavezi da predlozi na koji nacin ce se resiti problem.
Citat:Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od prijema reklamacije, odgovori potrošaču, sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu i predlogom njegovog rešavanja.
Znaci, zakon je totalno nejasan. Ispada da trgovac u tih 15 dana moze da ti kaze da ce uredjaj odneti na servis a da nema zakonskih ogranicenja koliko ce isti biti u servisu.
Dopuna: 03 Maj 2013 20:44
Acid bio brzi
|
|
|
|
Poslao: 03 Maj 2013 21:30
|
offline
- Blue
- Elitni građanin
- Pridružio: 06 Avg 2003
- Poruke: 2214
|
ja sam na letovanju pricao sa covekom koji radi u radnji uradi sam,bas oko tog problema,komentarisao mu kako nisu hteli novu kameru da mi zamene u drugoj radnji ne kod njih ,radilo se da sam na brzinu kupio kameru sa informacijom prodavca da slika i snima,medjutim samo je snimala,prodavac je sve poricao,kamera je bukvalno nova bila i nisu hteli da je zamene,dok je u uradi sam kako kaze taj lik menjanje,zamena obavezna da tu nema nikakvih problema da po zakonu mora da zamene... ali eto istine kao i svuda... ,ja sam kontaktirao i centar za zastitu potrosaca gde su mi rekli da je slucaj nemoguce dokazati,da je zakon jos gore izdefinisan ,... jedino resenje su novine,lepo odete primice vas kao na tanjiru,ako nece blic,hoce press ili neko drugi i razvezete tekst,pre toga im pripretite novinama to samo moze biti resenje kod nas
|
|
|
|
|
Poslao: 04 Maj 2013 13:22
|
offline
- respectzr
- Počasni građanin
- Pridružio: 14 Feb 2011
- Poruke: 941
|
Bitno je da se loš glas o njima raširi. Eto ova tema do sada pročitana oko 135 puta, a tek je otvorena. Verujem da više niko ko je ovo pročitao neće otići da kupuje kod njih, ja prvi. I sad, koliko će ova tema biti pročitana na mesečnom nivou, pa neka samo 90% njih odluči da ne kupuje u "Uradi sam", a gde su drugi forumi? Društvene mreže? Pa i novine, kako je @blue rekao.
Dobro je što si napisala tekst ovde da upozoriš druge ljude, iako si platila za to (bacila si pare na pokvaren uređaj) ali si na neki način spasila druge ljude. Proširi vest gde god možeš, i ja ću, nadam se da će i ostali. A kada ti drugi kažu "Pa, što si kupovala kod njih?" ti reci "Pa da nisam, sad bi i tebe za*ebali"
|
|
|
|
Poslao: 04 Maj 2013 15:42
|
offline
- Plava zvezda
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 12 Nov 2007
- Poruke: 11
- Gde živiš: Beograd
|
rapha ::Ipak, mislim da nisi trebala da daješ na servis. Žica na trimeru je kao žica na gitari. Bez veze je reklamirati ili servisirati celu gitaru jer je pukla jedna žica. Čak mislim da to i ne podleže garanciji. Žice često pucaju, što zbog količine posla, što zbog lošeg kvaliteta. Mogu da se kupe u svakoj radnji sa tom tematikom i prilično su jeftine.
Nije zica pukla, ona je potrosni materijal, i to je meni jasno, pukao je kalem na dva dela, deo na koji se taj najlon namotava. Kalem se inace nalazi ispod zastitnog poklopca tako da, da sam i udarila u kamen ili nesto drugo ne bi mogao tek tako da pukne osim ako nije vec ostecen kupljen, sto ja naravno nisam mogla da znam.
Sto se tice servisiranja, pogresila sam sto sam ostavila, sada ce mi vratiti ko zna kad...U ovom trenutku ja nisam u mogucnosti da nesto mnogo ucinim u vezi svega ovoga osim da na ovakav nacin ljudi saznaju kakvim se prevarama oni bave, i da nekog potencijalnog kupca "spasim" od ovakvog bezobrazluka.
|
|
|
|
Poslao: 04 Maj 2013 16:10
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Izvini, mislio sam da pričaš o žici. Kalem je nešto sasvim drugo.
|
|
|
|
|
|