Poslao: 16 Apr 2005 07:38
|
offline
- Puky
- Scottish rebel
- Pridružio: 18 Apr 2003
- Poruke: 5815
- Gde živiš: u Zmajevom gnjezdu
|
Beograd -- Mlađan Dinkić je najavio ukidanje organičenja za uvoz polovnih automobila, u narednih godinu dana.
To je jedan od uslova da Srbija potpiše Ugovor o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj uniji. Vlada je oktobru prošle godine donela Uredbu o zabrani uvoza automobila starijih od tri godine, kako bi, kako je tada rečeno, između ostalog, bio smanjen spoljnotrgovinski deficit, ali i da bi bilo smanjeno zagađenje zbog izduvnih gasova iz loših motora.
Ministar finansija tada je građanima predočio da će Uredba smanjiti visok poljnotrgovinski deficit Srbije. Međutim, ako neku liberalizaciju uvoza ne prate mere za stimulisanje izvoza, spoljno-trgovinski deficit može i da bude veći. Kada zanemare svoje razloge, odnosno nedostatak novca za kupovinu novijih automobila, i građane brine činjenica da slobodna međunarodna trgovina za neke zemlje nosi korist, a za neke štetu.
Šta kažu ekonomisti:
I pored privremenih negativnih posledica, tvrde ekonomisti, liberalizacija međunarodne trgovine svima donosi korist.
Radovan Kovačević iz Centra za naučnoistraživački rad pri Privrednoj komori Srbije ukazuje na to da i EU i Svetska trgovinska organizacija predviđaju određene mere carinske zaštite koje bi trebalo da, u slučaju automobila, spreče da u zemlju uđu loši stari automobili.
"To podrazumeva kontrolu uvoza proizvoda koje štete zdravlju građana i kontrolu tehnologije i proizvoda koje bi mogli da štete životnoj sredini. To su mere zaštite koje je dozvoljava i STO i koje se primenjuju u EU. Tu su i druge mere. kao što je antidamping", kaže on.
Možda će dilemu o tome šta je bolje, uvoz do tri godina starih automobila ili liberalizacija uvoza, rešiti neka nova uredba koja će zabraniti vožnju određenih automobila, što su uradile mnoge zemlje Zapadne Evrope, dozvoljavajući korišćenje samo onih motora koji manje zagađuju životnu sredinu.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
|
Poslao: 27 Apr 2005 13:27
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Ograničenje uvoza automobila do tri godine starosti je stvarno glupo. Pošto sam konačno skupio pare da kupim neka kola, ne znam šta da radim. Iz "pouzdanih" izvora sam imao saznanja da će liberalizacija uvoza biti pred novu godinu (2005), pa zatim u martu, ali ništa od svega toga. Muka mi je više bez kola, pa ako budem čekao septembar i tada me opet ispale poludeću...
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Apr 2005 11:26
|
offline
- Djole
- Mod u pemziji
- Pridružio: 02 Sep 2003
- Poruke: 4956
|
Ja sam isto iz 'pouzdanih' izvora cuo da ce dozvoliti polovinom juna... U istoj sam situaciji kao i rapha
|
|
|
|
|
|
Poslao: 28 Apr 2005 15:03
|
offline
- rapha
- Mod u pemziji
- Pridružio: 14 Feb 2005
- Poruke: 9113
- Gde živiš: Beograd
|
Evo, imam samo dve slike:
https://www.mycity.rs/must-login.png
https://www.mycity.rs/must-login.png
Evo par karakteristika:
2004 godište, 2300ccm, 180KS, prešao 47.000km, potrošnja po gradu od 10-12l, na otvorenom oko 8, cena (sa svim porezima carinama) je oko 22.000 € ali moći će da se spušta. Inače je to auto komšije mog rođaka, što znači da je u neku ruku proveren a i daje mi nešto ispod cene. Još smo u fazi pregovora, nadam se da će sve proći ok...
pozdrav
|
|
|
|
Poslao: 28 Apr 2005 18:45
|
offline
- Pridružio: 31 Mar 2004
- Poruke: 121
|
Dobar, dobar... Eto, nisu ti ni trebali oni silni sajtovi!
|
|
|
|
|