offline
- Peca

- Glavni Administrator
- Predrag Damnjanović
- SysAdmin i programer
- Pridružio: 17 Apr 2003
- Poruke: 23211
- Gde živiš: Niš
|
Napisano: 04 Okt 2013 15:23
ok, neću se ubeđivati zašto je ovo lepše, praktičnije i efektnije - napraviću u toku dana opciju da se vrati stari izgled desne kolone
Dopuna: 04 Okt 2013 19:30
Ono što je pre bilo u desnoj koloni je, ukratko rečeno, bila hrpa.
Hrpa načičkanih linkova.
-- 1 --
Prosečan ljudski mozak (odavde izuzimam advanced korisnike foruma, tj. vas) - kada vidi hrpu linkova - preskače ih.
Dakle - sa stanovništva nekog ko još nije skontao da se u toj desnoj koloni nalaze neke korisne informacije, ta desna kolona je potpuno bila disfunkcionalna - nisu je gledali.
Ljudski mozak obraća pažnju samo kada je količina nečega najviše 5 - recimo 5 linka, ili 5 vesti, 5 topica, 5 nečega... ako je broj preko 5 prosečan surfer preskače to, jer ne želi da gubi vreme čitajući to.
Kada je nečega 5, ili manje, prosečan ljudski mozak uglavnom razmišlja ovako: "čekaj, ovo deluje kao nešto probrano, nema ih puno, neće mi oduzeti puno vremena da pročitam, možda je nešto korisno, nešto istaknuto".
U suprotnom - kad je nečega 15 - retko ko uopšte pokuša da pročita bar prvu liniju - jer ih ima mnogo - mozak pretpostavlja da samim tim što ih ima mnogo nije bog zna koliko vredno - uz to mozak proceni i da će mu previše vremena oduzeti ako obrati pažnju na to šta tu piše - i na kraju cela desna kolona biva 'ignorisana', kao da ne postoji za prosečnog korisnika.
-- 2 --
"Načičkani linkovi" su bili 'prihvatljivi' negde do 2007-me godine - sve do tada je masa sajtova imala krš izgled, pa niko nije ni znao za bolje, pa je "načičkano" bilo prihvatljivo.
Od 2007-me dizajneri počinju da obraćaju pažnju na estetiku, i uočavaju da su 'krupniji' elementi estetski lepši - i ne samo lepši nego i uočljiviji.
Danas nigde nećete naći da neki novi dizajn (koji se prodaje u vidu templejta) ima hrpu načičkanih linkova.
Logika dizajnera, koja se inače više puta dokazano pokazala kao ispravna, je vrlo prosta - i glasi: bolje manje elemenata, a da budu krupniji, nego hrpa sitnih načičkanih.
Kad kažem 'bolje' - mislim na 'efektivnije' - na uzorku od 100 ljudi, 30 njih će kliknuti bar na neki link ukoliko su elementi krupni - i samo 15 njih će kliknuti bar na neki link ukoliko su elementi načičkani i mali. Drugim rečima - krupni elementi su 'efektivniji', više se koriste, više se primećuju, više se čitaju, više se klikću. Jeste da ih je brojčano manje - ali više klikova privuku tako - nego kad ih je mnogo.
Zašto je to tako - objasnio sam u prvoj tački.
Najpraktičniji primer - [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Ne prepuštaju oni ništa slučaju - to je ozbiljna medijska kuća koja angažuje profesionalce - ništa tamo nije slučajno krupno - i nije slučajno što je svuda po 5 vesti.
Odimo dalje - prosečan najnoviji wordpress templejt recimo izgleda ovako - [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Krupno?
Nije.
Evo još krupnije - templejt izašao pre 7 dana - [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
E to je krupno - i to će ljudi kupovati - baš zato što je krupno, čisto, pregledno. Raskošno.
Malecno i minijaturno više niko ne želi - jer znaju da ljudi vole krupno, iz razloga koje sam gore izneo.
Kada se pre tri godine pojavio ovaj novi MyCity dizajn - on je već tada bio 'prevaziđen' sa stanovništa novih tendencija u web dizajnu, upravo zbog 'načičkane hrpe' linkova.
-- 3 --
MyCity je internet zajednica, i imamo dosta toga 'zajedničkog' sa Facebook-om, jer je i on neka vrsta internet zajednice - pa je mnogo 'iskustva' sa Facebooka primenljivo i na MyCity.
Kada sam 2007-me došao na Facebook on je izgledao ovako - [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Ili dizajn iz 2005 - [Link mogu videti samo ulogovani korisnici]
Sada izgleda lepše - oko toga će se sada svi složiti.
No, ja NE ZNAM ni jednu izmenu (koju je FB napravio) a koja nije bila okarakterisana kao "užas" od 90% ljudi.
Uvek ljudi svaku promenu smatraju užasnom i ružnom.
U nekom ranijem post-u, od pre dve godine, sam objašnjavao da je u prirodi čoveka da ne voli izmene. Prosto ne voli kad mu menjaš nešto na šta je navikao.
Sve dok se ne navikne na novo.
Da je FB slušao korisnike - ostao bi na onom dizajnu iz 2005-te.
Korisnici su uvek, ali uvek, tražili da im se vrati prethodni izgled.
Šta bi bilo da je FB slušao korisnike?
-------------------------------
E sad.
Sva ova tri razloga koja sam naveo PADAJU u vodu pred vašim argumentom da vam je ona ranija desna kolona bila preglednija jer je više podataka stalo na nju.
I tu ste u pravu - ali u pravu ste za sebe - vama jeste tako bolje - ali novim korisnicima nije - jer će novi korisnici ignorisati celu desnu kolonu, jer je to (za nove posetioce) samo hrpa linkova sa strane.
Nema puno enigme - jasno je šta je rešenje.
Za vas koji znate da je ta hrpa linkova korisna - napraviću opciju da vratite stari izgled desne kolone.
Za nove korisnike - novi izgled je prosto efektivniji, pregledniji, čistiji, uočljiviji, estetski lepši.
Fora je samo u tome što ne posmatrate stvari kao neko ko se godinama bavi web-om, i koji zna kako prosečan web surfer funkcioniše - upravo zato što niste prosečan surfer, već ste dugo ovde i imate svoje navike.
|