offline
- Pridružio: 25 Maj 2005
- Poruke: 1482
- Gde živiš: Gracanica, Kosovo
|
Reko' hajd i ja da predstavim svog "konja". Ford Focus II, 1.6TDCi, godina 2007 (proizveden krajem 2006), karavan verzija, trebalo bi da je Style nivo opreme: svetla za maglu, kozni volan, klima, ABS, komande za radio iza volana i ostalo. Vidljiv je los zazor na haubi, i vidljiva farba na donjem delu vrata, ali nisam nasao da je auto teze havarisan, mada se to nikada ne zna.
Moja verzija nema ni DPF niti plivajuci zamajac.
Auto je kupljen Juna 2010-te godine od uvoznika automobila iz BG-a. Uvozen iz Italije (znam, znam ). Na satu je bilo negde oko 94 ili 96.000km, nisam sada siguran. U carinskoj je pisalo 140.000km, kaze prodavac povecavali zbog manje carine. Ajde neka bude. Auto sada ima oko 124.000, znaci predjenih 28-29.000km. Od tada uradjeno (redom):
mali servis u ovlascenom servisu (nisu mogli veliki tada, zato je ostalo za sledeci put) - 17.300
veliki servis kod Dragomira podno Avale (znaju oni sa Ford Srbija o kome je rec ) - 29.500 (+2900 za silent blok i 1500 za ruke)
3 sijalice za kratko svetlo
Ovo za sijalice neznam, nije boljka na Fokusu, mozda je samo los kvalitet. Znaci samo sipaj i vozi.
Motor i potrosnja:
Vecini poznat DV6 (Fordova oznaka DLD-416) motor iz saradnje PSA grupacije i Forda. Iako motor razvija samo 66KW, tj. 90KS, vuce prilicno fino, i za svakodnevnu voznju je relativno dovoljan. Oseti se manjak snage u planinskim delovima pri opterecenju, ali ne toliko puno. Mislim da bi isti motor, samo 110KS verzija, bila savrsen za Focusa, naravno kome ne trebaju performanse. Moja trenutna prosecna potrosnja je oko 5.4-5.6 l/100km leti, ali ja imam dosta tzv. gradske voznje. Recimo prosecna brzina je samo 24-28 km/h. Na otvorenom ide i do 4,nesto l/100km, sto je veoma dobar rezultat. Zimi plus 1 ili nesto vise litara. Na auto putu povuce i kad se zgazi na 110-120 km/h. Motor je dosta bucniji kada se predje 120. Vise o samom motoru i njegovim verzijama u dodatku teksta.
Menjac:
5 brzina, rucica nije prevelika, kada je hladan ponekad zna da malo "zapne" kada ulazi u 3-cu ili 4-tu. Odnosi nisu losi, pri pri 100 km/h malo ispod 2000 a pri 120 km/h obrtaji su tacno 2375 o/min. 140 km/h - 2750 o/min.
Unutrasnjost:
Komandna tabla presvucena dosta kvalitetnim materjalom, kao i koza na upravljacu i menjacu. Osim malo tragova na gornjem delu upravljaca (ostatak je odlican) apsolutno nikakvi tragovi na menjacu. Plastika na vratima i centralnom delu slabijeg kvaliteta, tvrda na dodir ali nisam primetio da se nesto haba (kao npr. Polo ili Golf).
Vesanje i udobnost:
Neznam sta da kazem. Focus je dosta tvrd, i prilicno oseca nase ne tako divne puteve pune rupa. Ali zato kada se izadje na dobar put, neverovatno dobro "pegla" krivine. Plus za upravljivost, minus za nesto tvrdje ogibljenje i malo izrazeniju buku tockova, mada ovo zadnje moze biti i zbog toga sto su gume starije i skoro su za zamenu. I trap je nakon 2 i nesto godine malo popustio i vec treba da se menjaju delovi pa kad to budem sredio javicu dali ima poboljsanja sto se tice voznje po losijim putevima. Majstor mi rece jednom prilikom da hoce da se javi lupanje u prednjem delu, i da je to do amortizera koji dobiju luft.
Javlja se i sum vetra u nivou zadnjih vrata pri brzinama od 110 km/h pa nadalje. Do tada je Focus relativno tih.
Sedista nisu losa, mada u krivini zna vozacevo sediste da "krcka" malo ponekada, kao da nesto seta ispod guzice.
Kocnice:
Napred i pozadi diskovi. Solidni, nisam primetio da se nesto ubrzano trose.
Odrzavanje:
Tzv. mali servis u ovlascenom servisu iznosi oko 150e, kod privatnika oko 100e. Ako se ne menja filter goriva to je minus oko 45-55e. Veliki je u ovlascenom oko 350-450e, u zavisnosti sta se menja. Kod privatnika je mene kostao oko nesto manje od 30.000 din., sa pumpom za vodu i svim filterima. Drugih troskova, osim silent bloka i sijalica, nisam imao. Ako nekog interesuju pojedinacne cene mogu da okacim racune. Kada budem sredjivao trap javicu se.
Dodatak: DV6 motor
Pri prikazu i objasnjenjima cu koristiti oznake PSA, jer je za njih dostupnije vise informacija.
Kao sto je navedeno, motor je proizvod saradnje izmedju Forda i PSA Grupe, i sam motor se ugradjuje u gomilu drugih vozila razlicitih proizvodjaca (Ford Fusion/Fiesta/Focus/Mondeo/C-Max, Mazda 2/3, Volvo C30/S40/V50/S60/V70, Peugeot 206/207/307/308/407/508, Citroen C3/C4/DS3/C5/Xsara Picasso, Mini Cooper D, Suzuki SX4) samo pod drugim oznakama naravno.
Postoje dve verzije motora (kubikaza je ista - 1560 kubika) a najveca razlika je ta da jedna varijanta ima "obicnu" turbinu, a druga turbinu sa krilcima promenjive geometrije i tehnologijom poznatom kao OVERBOOST. OVERBOOST omogucava motoru da za kratko vreme podigne maksimalni obrtni moment za oko 20%, u tri gornje brzine. Obe verzije dolaze sa intercooler-om. Na sledecim grafikonima vidimo krive snage i obrtnog momenta za obe verzije motora (prva generacija).
Takodje, motori mogu biti opremljeni DPF filterom, kako bi zadovoljili Euro norme. U pocetku slabija verzija motora nije dolazila sa DPF filterom dok je jaca verzija dolazila sa, ali je bilo i varijanti bez DPF filtera. Kasnije (ako ne gresim negde od 2008-me jer su od 2009 novi modeli) skoro sve verzije dolaze opremljene DPF filterom. Sledeca tablica moze pomoci u prepoznavanju verzije motora, kao i da li dolazi sa DPF i plivajucim: Kod motora | Snaga (KS) | O. moment (overboost) | DPF | PZ |
9HX - DV6ATED4 | 90 | 215Nm | Ne | Ne |
9HV - DV6TED4B | 90 | 215Nm | Da | Da |
9HY - DV6TED4 | 110 | 240Nm (260Nm) | Ne | Da |
9HZ - DV6TED4 | 110 | 240Nm (260Nm) | Da | Da |
9HP - DV6DTED | 92 | | Da | Ne |
- DV6CTED | 112 | | | |
Postoji nekoliko generacija DV6 motora, zadnja generacija predstavlja motore sa DPF (kako bi zadovoljili Euro-5), 8 ventila u glavi (2 po cilindru, za razliku od 4 na ranijim generacijama), i snagu od 92/95KS i 230Nm za slabiju verziju; i 112/115KS i 270Nm (285Nm sa overboost) na jacoj verziji.
Za kraj treba reci da postoji i DV6BTED (DV6ETED oznaka novije gen.) verzija od 75KS koja spada u istu familiju motora, i ugradjivala se u recimo Citroen Berlingo ili Peugeot Partner.
Sledece dve slike predstavljaju tablice za lakse citanje kompletne VIN plocice na Ford vozilima (godina proizvodnje, fabrika, model, oprema, itd). U Polju "L" se nalaze oznake za emisioni nivo, i tu se moze videti koje norme zadovoljava vas motor:
A evo na kraju i slike automobila (izvinjavam se za slabiji kvalitet - slikano telefonom):
|