Opel Astra kroz istoriju, 1936.-2009. godina

Opel Astra kroz istoriju, 1936.-2009. godina

offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Opel je svoj prvi automobil srednje nize klase predstavio jos davne 1936. godine. Proizvodnja ovog modela trajala je samo 2 godine, mada se negde moze pronaci i podatak da se proizvodio i do 1940. god. Prvi kadett tj. kasnije Astra izgledao je ovako,



Posle duze pauze ili ti tacnije 1962. god proizvodnja kadetta se nastavlja. Pokretala su ga dva motora snage od 40ks i 48 ks. Kadett A kako je dobio naziv prestaje sa proizvodnjom 1965. god.



Njegov naslednik je kadett B koji se proizvodio od 1965. god. do 1973 god. Proizveden je u oko 2,5 miliona primeraka. Motorizacija je bila od 45 do 109ks, a izgledao je ovako





Opel nastavlja sa proizvodnjom i sledeca generacija kadetta proizvodila se od 1973. do 1979. god. Verujem da se ovakav primerak mozemo jos uvek negde da sretnemo. Ovde je bio u opticaju veci raspon motora, postojala je i verzija sa automatskim menjacem, kao i karavan verzija.






Verujem da vam je ovaj automobil poznat,




Snaga benzinskih motora bila je od 40 ks do 116ks adizel je bio od 55ks.

Poslednji kadett proizvodio se od 1984. do 1991. godine kada ga je zamenila Astra.


Secamo se ovog modela, verovatno je svako od nas ovaj auto vozio ili bio vozen u njemu. Od 1984. Pa do 1991. god kada je prestala proizvodnja ovog modela, bio je dobro prodavan i sa odlicnim voznim karakteristikama. Moze se i danas videti na ulicama. Posto je ovo star i prevazidjen automobil ne bih se puno zadrzavao na njemu jer je svima jako dobro poznat. Njega je nasledila Astra I koja se proizvodila od 1991. god pa do 1998. Kada je dobila naslednika u vidu Astre II ili ti Astre G cija je proizvodnja trajala od 1998. do 2004. god. a u nekim zemljama i danas.



Opel je sa pojavom astre G krenuo u osvajanje trzista i mnogi bi rekli napad na golfa, koji u ovoj klasi sluzi kao reper ostalima, zasluzeno ili ne ostavljam na vama da sami procenite. Proizvodnja Astre G pocela je 1998. godine i u to vreme Astra je imala dinamican izgled, naprednu tehnologiju i dobar kvalitet. Ovaj automobil se i danas vozi i cesto se moze videti na nasim ulicama. Ova Astra je bila prvi Opelov automobila sa galvanizovanom karoserijom i garancijom protiv korozije od 12 godina.
Povecano je medjuosovinsko rastojanje za 97mm, sirina za 34 kao i pomeranjem vetrobranskog stakla za 120mm prema kraju dobivena je prostrana unutrasnjost, sa dosta komfora i sigurnosti. U odnosu na prethodnu model Astra G je dodatna ojacana upotrebnom celicnih ojacanja cime je karoserija postala 2 puta otpornija na uvijanja u odnosu na Astru I. Veliki broj delova je izradjen od aluminijuma i magnezijuma cime je ukupna masa automobila znato smanjena, sto je za rezultat imalo i manju potrosnju goriva.
Pod standarnom opremom se podrazumevalo servo upravljac, ABS, prednji i bocni vazdusni jastuci ... Kao opciona oprema bila je elektronska kontrola stabilnosti, mobilni telefon integrisan u audio sistem, satelitska navigacija. Raspon motora se kretao od 65ks pa sve do 136ks.

Danas kao polovnjak je sasvim solidan auto, koji nije preterano skup za odrzavanje i sa detaljnim pregledamo pre kupovine mogao bih ga preporuciti kao polovnjaka.


Premijera nove Astre u Srbiji ocekuje se uskoro ... Sudeci prema prvim najavama iz Opel-a u ovaj automobil ulozeno je dosta truda i napora i reklo bi se da je astra bolja nego ikada. Koliko ovaj model moze da ugrozi golfa videcemo ali ljudi iz Opela najavljuju da ce nova Astra biti veliki rival golfu. A imaju i razloga za ovako nesto, pre svega jer je kvalitet materijala koji su ugradjeni u ovaj model na znatno vecem nivou od prethodne generacije. Dakle, korisceni su visokokvalitetni materijali u kombinaciji sa hromiranim delovima i jako su prijatni na dodir. Unutrasnjost nove Astre izgleda dosta futuristicki a ovaj utisak pojacavaju i boje koje su koriscene, spice red i ocean blue. Nema ostrih ivica i izgleda da je svaki detalj smisljeno uradjen. Ima dovoljno mesta i za sitnice.
Sedista su udobna i lepo profilisana. Kada se automobil startuje intezitet osvetljenja instrument table se pojacava sto unosi neko dodatno uzbudjenje. Dominiraju detalji od aluminujuma, hroma i crnog laka i kao sto sam vec rekao jako dobar kvalitet samih matrerijala. Siroko prednje vetrrobransko staklo odaje utisak preglednosti i prostranosti.
Sto se motora tice oni se krecu od 95ks do 180ks i kako Opel tvrdi imaju nizu potrsosnju goriva i emisiju CO2. Ponuda benzinaca krece od 1,4 sa 100ks i 1,6 sa 115ks, zatim slede 1,4 sa turbo punjacem i 140ks kao i 1,6 sa 180ks. Diel ponuda je 1,3 CDTI sa 95ks, 1,7 sa 110 i 125ks kao i 2,0 sa 160ks. Reklo bi se sasvim dovoljno da se zadovolji svaciji ukus.





Na kraju, sudeci po svemu ovome Opel Astra je najuspesniji automobil u istoriji Opela.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 14 Nov 2008
  • Poruke: 186
  • Gde živiš: na

Kad god izbace novi model meni se dizajn uvek jako dopada. Nije bez razloga tako uspesan.



offline
  • Pridružio: 21 Avg 2007
  • Poruke: 365
  • Gde živiš: Gde cveta limun zut

Astra G je sasvim solidan auto za nase uslove,narocito isuzuiv 1.7 dizel motor sa 80 ks.Pored njega postoji i opelovi 1.7 sa 68 ks i 2.0 sa 100 ks.Ako kupujete astru sa dizel motorom preporucujem Isuzu 1.7 sa 80ks.












offline
  • Lorki  Male
  • Moderator foruma
  • Sasa
  • Pridružio: 21 Nov 2006
  • Poruke: 2576
  • Gde živiš: U automobilu ...

Nova Astra tek se pojavila a ja cu o cenama delova.

Verovali ili ne alternator za novu Astru kosta 820e, prednji far 220e, plocice 130e, prednje krilo 145e.

Interesantna stvar je da ispod rucice menjaca izbija neko crveno priguseno svetlo. Sa putnim kompjuterom upravljamo levom rucicom, sto mi malo smeta. Mnogo vise mi se dopada od prethodne verzije ...

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Ovo prednje krilo ima najnormalniju cenu. Taj alternator ko da je zlatan.

offline
  • Pridružio: 20 Jul 2008
  • Poruke: 4682

Meni su ovde plocice preskupe, prosto ne mogu da verujem da je to ta cena.A sto se tice alternatora, oni su uvek poskupi, ali retko se kada menjaju celi, pismeni majstori ih poprave (lezajevi, regler najcesci uzrok problema), druga je stvar sto u nasim servisima rade monteri (dijagnostika im kaze da je kvar u alternatoru, a oni ga domacini zamene celoga iako nema potrebe), a ne mehanicari.

offline
  • FAMAS  Male
  • Legendarni građanin
  • Ivan Milanović
  • Pridružio: 10 Avg 2007
  • Poruke: 5475
  • Gde živiš: Strawberry Field

Za moj auto je bobina Magneti Marelli 100 evra dok je, recimo, za mnoga kola vise klase daleko jeftinija. Ja sam reparirao anlaser kod mene i kostalo me negde oko 15-20 evra a nov je garantovano oko 80-100 evra.

offline
  • Pridružio: 19 Feb 2010
  • Poruke: 52

Moj kum vozio Astru G 2003 1.7dti i crkne mu alternator (platio oko 700e) zamenuli u ovlašćenom servisu! Nije prešao ni 500 km i ponovo rikne!Opet u servis (sada je imao garanciju na alternator),menjanje i opa u servisu rikne dok su ga probali-uglavnom do kraja se ispostavi da mu je crkla servo pumpa pa je ona izazivala kvar tj pregorevanje alternatora!
Tako mi on ispričao-a ja Vama...

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 766 korisnika na forumu :: 9 registrovanih, 1 sakriven i 756 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3466 - dana 01 Jun 2021 17:07

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: bigfoot, branko7, dekir, gomago, HogarStrashni, hyla, MiroslavD, Sančo, šumar bk2