Opel je svoj prvi automobil srednje nize klase predstavio jos davne 1936. godine. Proizvodnja ovog modela trajala je samo 2 godine, mada se negde moze pronaci i podatak da se proizvodio i do 1940. god. Prvi kadett tj. kasnije Astra izgledao je ovako,
Posle duze pauze ili ti tacnije 1962. god proizvodnja kadetta se nastavlja. Pokretala su ga dva motora snage od 40ks i 48 ks. Kadett A kako je dobio naziv prestaje sa proizvodnjom 1965. god.
Njegov naslednik je kadett B koji se proizvodio od 1965. god. do 1973 god. Proizveden je u oko 2,5 miliona primeraka. Motorizacija je bila od 45 do 109ks, a izgledao je ovako
Opel nastavlja sa proizvodnjom i sledeca generacija kadetta proizvodila se od 1973. do 1979. god. Verujem da se ovakav primerak mozemo jos uvek negde da sretnemo. Ovde je bio u opticaju veci raspon motora, postojala je i verzija sa automatskim menjacem, kao i karavan verzija.
Verujem da vam je ovaj automobil poznat,
Snaga benzinskih motora bila je od 40 ks do 116ks adizel je bio od 55ks.
Poslednji kadett proizvodio se od 1984. do 1991. godine kada ga je zamenila Astra.
Secamo se ovog modela, verovatno je svako od nas ovaj auto vozio ili bio vozen u njemu. Od 1984. Pa do 1991. god kada je prestala proizvodnja ovog modela, bio je dobro prodavan i sa odlicnim voznim karakteristikama. Moze se i danas videti na ulicama. Posto je ovo star i prevazidjen automobil ne bih se puno zadrzavao na njemu jer je svima jako dobro poznat. Njega je nasledila Astra I koja se proizvodila od 1991. god pa do 1998. Kada je dobila naslednika u vidu Astre II ili ti Astre G cija je proizvodnja trajala od 1998. do 2004. god. a u nekim zemljama i danas.
Opel je sa pojavom astre G krenuo u osvajanje trzista i mnogi bi rekli napad na golfa, koji u ovoj klasi sluzi kao reper ostalima, zasluzeno ili ne ostavljam na vama da sami procenite. Proizvodnja Astre G pocela je 1998. godine i u to vreme Astra je imala dinamican izgled, naprednu tehnologiju i dobar kvalitet. Ovaj automobil se i danas vozi i cesto se moze videti na nasim ulicama. Ova Astra je bila prvi Opelov automobila sa galvanizovanom karoserijom i garancijom protiv korozije od 12 godina.
Povecano je medjuosovinsko rastojanje za 97mm, sirina za 34 kao i pomeranjem vetrobranskog stakla za 120mm prema kraju dobivena je prostrana unutrasnjost, sa dosta komfora i sigurnosti. U odnosu na prethodnu model Astra G je dodatna ojacana upotrebnom celicnih ojacanja cime je karoserija postala 2 puta otpornija na uvijanja u odnosu na Astru I. Veliki broj delova je izradjen od aluminijuma i magnezijuma cime je ukupna masa automobila znato smanjena, sto je za rezultat imalo i manju potrosnju goriva.
Pod standarnom opremom se podrazumevalo servo upravljac, ABS, prednji i bocni vazdusni jastuci ... Kao opciona oprema bila je elektronska kontrola stabilnosti, mobilni telefon integrisan u audio sistem, satelitska navigacija. Raspon motora se kretao od 65ks pa sve do 136ks.
Danas kao polovnjak je sasvim solidan auto, koji nije preterano skup za odrzavanje i sa detaljnim pregledamo pre kupovine mogao bih ga preporuciti kao polovnjaka.
Premijera nove Astre u Srbiji ocekuje se uskoro ... Sudeci prema prvim najavama iz Opel-a u ovaj automobil ulozeno je dosta truda i napora i reklo bi se da je astra bolja nego ikada. Koliko ovaj model moze da ugrozi golfa videcemo ali ljudi iz Opela najavljuju da ce nova Astra biti veliki rival golfu. A imaju i razloga za ovako nesto, pre svega jer je kvalitet materijala koji su ugradjeni u ovaj model na znatno vecem nivou od prethodne generacije. Dakle, korisceni su visokokvalitetni materijali u kombinaciji sa hromiranim delovima i jako su prijatni na dodir. Unutrasnjost nove Astre izgleda dosta futuristicki a ovaj utisak pojacavaju i boje koje su koriscene, spice red i ocean blue. Nema ostrih ivica i izgleda da je svaki detalj smisljeno uradjen. Ima dovoljno mesta i za sitnice.
Sedista su udobna i lepo profilisana. Kada se automobil startuje intezitet osvetljenja instrument table se pojacava sto unosi neko dodatno uzbudjenje. Dominiraju detalji od aluminujuma, hroma i crnog laka i kao sto sam vec rekao jako dobar kvalitet samih matrerijala. Siroko prednje vetrrobransko staklo odaje utisak preglednosti i prostranosti.
Sto se motora tice oni se krecu od 95ks do 180ks i kako Opel tvrdi imaju nizu potrsosnju goriva i emisiju CO2. Ponuda benzinaca krece od 1,4 sa 100ks i 1,6 sa 115ks, zatim slede 1,4 sa turbo punjacem i 140ks kao i 1,6 sa 180ks. Diel ponuda je 1,3 CDTI sa 95ks, 1,7 sa 110 i 125ks kao i 2,0 sa 160ks. Reklo bi se sasvim dovoljno da se zadovolji svaciji ukus.
Na kraju, sudeci po svemu ovome Opel Astra je najuspesniji automobil u istoriji Opela.
|