|
Poslao: 21 Jun 2007 18:47
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Evo ovako 1.5 dci koji se ugradjuje u megan postoji sa 85 ks, 185 Nm i 105 ks, 200 Nm; i ovo postize pri niskih 2000 o/min.
Ovaj manji sasvim solidno vuce pre svega zbog dobrog obrtnog momenta!! Ovoj motor trosi 4,6 l fabricki, ali realno je oko 5 l!! Do stotke stize za 14.3 sek, karoserija je teska 1195 kg. Motor radi ugladjeno i u normalnim uslovima ne nedostaje mu snage
1.9 dci od 90 ks, 230 Nm i 120 ks, 300 Nm, kompresija od 18.3 ( samo da napomenem da ovo nije puno za dizel), potrosnja 5,4 l fabricka, do stotke stize za 10.5 sek!! Sa ovim motorom megane je tezak 1325 kg!!
Koji god motor da odaberes veruj mi da neces da pogresis, jer je vec svima poznato da Reno pravi odlicne common-rail motore, ( ne treba zaboraviti ni benzince ), znaci savrsene!!! Jos kad bi gorivo bilo dobro servisni interval je na cak 30000 km, ( ne znam koji jos auto ima tako), ali ti na 15000 teraj ga u servis i obavezno menjaj filter za gorivo, na svakih 15 000, verovatno ce ti u servisu reci da nema potrebe ali ti trazi da to promene!! Obavezno sipaj samo euro dizel ( sa 50 ppm), NE eko dizel on ima 350 ppm sto je smrt za ovakve motore, (D2 ni u ludilu, bolje ga guraj, nego da sipas ovo)!!!
Nijedan do sada od ova dva motora nije kritikovan, samo su bilo reci hvale!!!
Ja mislim da je bolje uzeti slabiji motor, mislim da ce na nasem trzistu bolje drzati cenu, ali ako imas dovoljno novca i hoces brzi i jaci auto onda je izbor 1.9 dci, znaci nesto veca potrosnja, nesto veci troskovi kod registracije, a i tezi auto!!
Spomenuo si "clio" u njemu se uglavnom ugradjuje motor od oko 65 ks!!
Ukratko,
Kao sto vidis jaci motor, jeste nesto elasticniji ali i sa ovim slabijim se megan tecno vozi (1.5 dci je laksi motor pa tu nadoknadjuje manju snagu)!!
Ako ja ovde nisam sve rekao ti pitaj!!
|
|
|
|
Poslao: 21 Jun 2007 21:12
|
offline
- Hit-Man
- Prijatelj foruma
- Pridružio: 15 Avg 2006
- Poruke: 2381
- Gde živiš: Trenutno nigde...
|
Pa nema sta da se doda posle ovog posta iznad mene! Elem, ja bih ti preporucio ovaj manji motor zbog registracije i ako nisi neki porodican covek pa da kupujes veci motor! Renault je Renault!
Oba motora su zaista dovedena do savrsenstva sa Common-rail sistemom!
Prijem, Lorki javi se!
|
|
|
|
Poslao: 21 Jun 2007 22:40
|
offline
- Pridružio: 20 Maj 2007
- Poruke: 3404
|
lorki ::
Koji god motor da odaberes veruj mi da neces da pogresis, jer je vec svima poznato da Reno pravi odlicne common-rail motore, ( ne treba zaboraviti ni benzince ), znaci savrsene!!!
na testu od prije par godina, na kojem su ucestvovali svi automobili iz ``golf klase``, u dizel verziji, reno je ostvario najbolji rezultat sto se tice potrosnje. francuzi su pioniri dizela, tj. pezo je prvi poceo sto se tice francuza.mislim da ni reno sada ne zaostaje. ako imas para, kupi 1.9 dci. jer nikada ne znas kad ce ti zatrebati koja ks vise(ne mislim na trke, vec da te izvuce iz neke kriticne situacije). a uz veci motor, dobijas i bolju opremu.ako nemas para dovopljnu, tu ti je 1.5dci
|
|
|
|
Poslao: 21 Jun 2007 23:08
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Reno ne da ne zaostaje nego je ispred mnogih pogledaj u koja su se sve auta ugradjivali Renoovi motori ( ne bi da nabrajam jer nije tema, i da ne idem u off)!!
znaci na njemu je da odluci, jer nam nije rekao sta ocekuje od auta, i jos neke detalje da bi tacno znali koji motor da predlozimo!!
Ako te zanima kakvi su to motori mozemo ti objasniti!!
Prijem, potvrdjen!!
|
|
|
|
Poslao: 22 Jun 2007 15:24
|
offline
- Radasin
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 18 Apr 2007
- Poruke: 24
- Gde živiš: far away from here...
|
Pre svega zelim da se zahvalim na ovako detaljnoj analizi ova dva agregata lorki-ju....a i ostalima:)
Sta ocekujem od svog novog "ljubimca"? Ehhh....nije lako odgovoiti:)
Ukratko, zelim dugotrajan automobil...ne planiram da ga menjam za manje od 6-7 godina sigurno ( da kucnem u drvo ).
Pouzdan motor, koji ce mi uliti samopouzdanje i pri pomalo ostrijoj voznji, znaci kada su duze relacije u pitanju. Ja inace, ne prelazim neke duze rute, uglavnom gradska voznja i more naravno:) Sve u svemu oko 10 000km godisnje.
Ima li razlike u odrzavanju ova dva motora? Razlika u ceni odrzavanja?
Da li se 1.5DCi ( onaj jaci ) uklapa u moju pricu, ili ipak....recimo slabija verzija 1.9DCi???
Sva ova "guzva" u mojoj glavi je ustvari, kulminirala juce. Zapravo osoba "x" koja radi uvoz polovnjaka iz francuske mi je napravila pometnju u glavi, rekavsi mi " nemoj 1.9DCi nikako! Los je, ocajan je....svi se zale na njega, generalno....jako problematican motor, 1.5DCi je extra resenje veruj mi." I onda ja odlucih da proverim tu njegovu tvrdnju kod vas:)
Jedino sto se pitam....zasto mi je to rekao? Ili zaista ima takvo misljenje ( ocigledno nicim izazvano ) ili recimo....nije imao u ponudi 1.9DCi za mene za razliku od 1.5DCi, pa je izneo ovakav stav da bih se ja odlucio za ovaj sa manjom zapreminom.....enigma.....hehehe
|
|
|
|
|
Poslao: 22 Jun 2007 17:23
|
offline
- Lorki
- Moderator foruma
- Pridružio: 21 Nov 2006
- Poruke: 2576
- Gde živiš: U automobilu ...
|
Nisam te bas najboje razumeo da li kupujes nov ili polovan auto?? Ako je polovan auto onda moras dobro da obratis paznju u kakvom je stanju motor i uopste auto, ali posto je ovde rec o motoru ja cu o njemu reci jos nesto (polovnom),
Naime motori sa turbo punjacima imaju kraci zivotni vek od atmosferskih dizelasa, evo i zasto,
Turbo kompresori se sastoje iz dva osnovna dela – turbine kompresora i pogonske turbine. Kompresorska turbina pokrece vazduh koji je pod atmosferskim pritiskom usao u kompresor, i dalje ga pod povecanim pritiskom salje cilindrima. Na taj nacin motor je u stanju da sagori vise goriva, a time pruza vecu snagu. Medjutim, tada su cilindri pod vecim termalnim opterecenjima, potrebno je efikasnije hladjenje motora, kvalitetnije ulje i izdrzljiviji ventili!! Kod svih proizvodjaca turbina strada pre motora!!
Pogledaj da mu nije radjen mozda chip tuning, jer to znatno skracuje zivotni vek motora, narocito postoji rizik da ti strada EGR ventil, cija popravka kosta oko 400 eura, znaci chip tuning NIKAKO!!
Ako je u pitanju nov auto za tebe nema zime i nema potrebe da brines uopste, za nista (osim da sipas gorivo i vozis)!!!
Evo nekoliko saveta, mozda me neko i poslusa,
Kad upalis auto nemoj odma da ga teras u visoke obrtaje ( ovo posebno vazi za auta sa turbo punjacem) ulje nije dospelo u lezajeve turbo kompresora podmazivanje je slabo,
vec mozes da vozis lagano dok ne postigne motor svoju radnu temperaturu, imas na instrument tabli da vidis,
dalje,
ako je auto vozen zustro i pod vecim opterecenjem (visoki obrtaji) nemoj kada dodjes na parking da ga odma ugasis sacekaj 1-2 minuta neka radi u leru, jer tada radilica motora odma staje sa radom ali ne i turbo kompresor i tada turbina ostane bez ulja i dolazi do ostecenja!!!
Ako kupis nov auto i vozis ga kako treba, ti ces sa njim bez problema da predjes najmanje 300 000 km pre generalne, ali ako je u pitanju polovan moras da vidis u kakvom je stanju motor, oteraj ga u servis naravno ovlasceni i neka ga oni kompletno pregledaju,
Megan sa 1.9 dci motorom koji je presao 100 000 km apsolutno nikakvo habanje motora nije pronadjeno, naravno da je vozen kako treba, sad je pitanje da li stvarno ovi polovnjaci imaju recimo 100 000 km ili mnogo vise!!
Ja ne znam za to sto ti je taj covek rekao da je 1.9 dci los motor (prvi put cujem, i naravno da se sa tim ne slazem i da to nije tacno, Reno je pre otprilike 7-8 meseci naparvio najjaci 2.0 dizel motor sa 175 ks do tada je BMW bio najjaci sa 163 ks)
Koliko sam skontao mislim da ce tebi biti dovoljan cak i ovaj najslabiji 1.5 dci sa 85 ks,
recimo na auto putu ako se pridrzavas ogranicenja od 120 onda Megane na obrtomeru pokazuje brojku od 2600 o/min, i sa ovim turbina nije opterecena,
Ako mozes uzmi od 1.5 dci od 105 ks, ja bi uzeo ovaj!! Jos jednom NIJE tacno da je 1.9 dci los motor, ajd pitaj ga neka ti kaze u cemu je problem ali konkretno zbog toga i toga, pa da vidimo jel to istina!!!!
|
|
|
|
|
|