Poslao: 22 Avg 2011 12:21
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2011
- Poruke: 572
|
Šta je to ucenje?
- Laicko i klasicno psihološko poimanje: ucenje je svesna, namerna, cilju usmerena aktivnost. Cilj te aktivnosti je sticanje znanja i veština. Samo ucenje je najcešce vezano za ponavljanje.
- Novo shvatanje ucenja: „Ucenje je relativno trajna i progresivna promena ponašanja individue koja je rezultat predhodne aktivnosti individue”. (S. Radonjic, „Psihologija ucenja”, str. 18.).
OSNOVNI PROBLEMI:
1.Šta učimo
2.Kako učimo
3.Teorije učenja
ŠTA UČIMO:
-Percepciju (percepcija – apercepcija)
-Emocije (Votson i Rajnerova 1920, Mali Albert)
-Motivaciju (steceni motivi)
-Licnost: (društvenost, borbenost, stavove, patologiju...)
-Inteligenciju (do izvesne mere)
-Verbalno-motorno ucenje
KAKO UCIMO:
Prosti oblici ucenja:
Rano ucenje: utiskivanje (K. Lorenz), senzitizacija-habituacija, ekspoziciono
ucenje (Fon Zenden, Risen)
Klasicno uslovljavanje (I. Pavlov)
Složeni oblici ucenja:
Instrumentalno uslovljavanje (E. Torndajk)
Uvidanje: (Keler V.)
Ucenje po modelu: (A. Bandura)
KOGNICIJA – UCENJE
Teorija dodira
Teorija potkrepljenja – zakon efekta
Rani, razvijeni i neobihejviorizam
Kognitivne teorije
Geštalt teorija
Humanisticke teorije
TRANSFER UCENJA:
Sama rec znaci prenošenje, a u ovom kontekstu se koristi kad želi da se opiše
dejstvo jednog ranijeg ucenja na kasnije ucenje ili na kasniju aktivnost individue uopšte.
Efekti tog prenošenja mogu biti pozitivni i negativni tako da skraceno govorimo o pozitivnom i negativnom transferu.
Važni problemi u vezi transfera ucenja:
1. Mogucnost razvijanja psihickih funkcija („uciti i samo uciti”,uciti „kako da se uci”, razvijati opšte i specificne tehnike ucenja i intelektualnih veština).
2. Snalaženje u novim situacijama na osnovu starog iskustva. Izvlacenje generalizovanih principa zasnovanih na velikom broju raznovrsnih slucajeva, povezanost sa praksom i uvežbavanje „ucenje za transfer” „zlatno pravilo transfera”.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 03 Jan 2012 00:52
|
offline
- Pridružio: 10 Dec 2008
- Poruke: 184
|
Zna li se kako utiče spavanje na proces učenja?
Negde govore da 2 sata spavanja pre ponoći znače kao i 4 posle ponoći...
Da li je istina da posle 9 uveče nema dobrog, trajnog učenja?
|
|
|
|
Poslao: 14 Feb 2012 19:49
|
offline
- Jungi
- Građanin
- Pridružio: 10 Feb 2012
- Poruke: 111
|
Ja mislim da nije istina,jer ja sve sto naucim to je nauceno posle 21 h.
|
|
|
|
|
Poslao: 15 Feb 2012 23:04
|
offline
- White Knight
- Počasni građanin
- Pridružio: 04 Jul 2011
- Poruke: 728
- Gde živiš: Loznica
|
Ja ucim oko 23h
Neki kazu da je najbolje uciti pred spavanje, a drugi, nasuprot, ujutru... Ali se ne treba puno uzdati u to, jer svako ima svoje vreme ucenja...
|
|
|
|
|
Poslao: 08 Apr 2012 12:29
|
offline
- Pridružio: 10 Dec 2008
- Poruke: 184
|
I ja sam svaki put kad sam išo poslepodne u školu učio kad se odmorim, oko 9-10 započnem pa kad završim, da bi mogo da se odmaram ujutru.
I kad razmislim, ja se uopšte ne sećam onih podataka što smo morali da bubamo iz istorije, geografije, pa ni naziva lektira koje sam pročitao, a kamoli o čemu se radilo... Pa ne znam da li sam samo zaboravan ko i za neke druge stvari ili pošto sam se tako kasno bavio time.
Sećate li se vi tih stvari? Nekih stvari se moji roditelji posle 30-40 godina sećaju bolje nego ja, mada je onda bio bolji sistem školovanja (kao).
|
|
|
|
Poslao: 24 Okt 2012 11:50
|
offline
- piper97
- Novi MyCity građanin
- Pridružio: 19 Dec 2010
- Poruke: 8
|
mcrule ::White Knight ::... Ali se ne treba puno uzdati u to, jer svako ima svoje vreme ucenja...
Upravo tako.
Meni recimo najvise odgovara uvece pred spavanje, znaci bilo to 9 ili 10 ili 11 ili 12 sati.
Ujutru nikad ne, jer tada mi je koncentracija na nuli. Pospan sam i onda nema nista od ucenja.
Isto je i kod mene slučaj.
Vršeno je eksperimentalno istraživanje o zaboravljanju. Ispitanici su učili nizove od po deset slogova bez smisla. Neke od nizova trebalo je da reprodukuju jedan sat posle učenja, druge posle dva sata, treće posle četiri sata, a neke od nizova osam sati posle učenja. Uticaj proteklog vremena na zaboravljanje ispitivan je i kada su ispitanici posle učenja obavljali svoje redovne poslove, kao i posle jednog, dva, četiri ili osam sati spavanja. Rezultati koje su istraživači dobili pokazuju da je zaboravljanje u toku spavanja znatno sporije nego pri budnom stanju. Taj nalaz istraživači objašnjavaju pojavom retroaktivne inhibicije, tj. time da naknadna aktivnost posle učenja deluje retroaktivno na ono što je naučeno i inhibira obnavljanje naučenog. Kad je takva aktivnost slabija posle učenja, manje se zaboravlja. U toku spavanja aktivnost je mala, pa je zaboravljanje slabije.
|
|
|
|
Poslao: 24 Okt 2012 12:27
|
offline
- Pridružio: 15 Apr 2011
- Poruke: 572
|
“Razmišljaj svojom glavom. Samo sam, uz pomoć svog znanja možeš napredovati.
Pogrešno znanje je gore od neznanja.
Na tebi lično leži odgovornost za razlikovanje istinskih informacija od dezinformacija.
Ovaj univerzum je jedna velika škola, a sve sto postoji, to su samo – lekcije”
|
|
|
|